Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Caveat emptor: omkatten
#51
heb nu een polar met frontschade (ook hier op het forum bekend, met de lantaarnpaal in zn front) Daarvan werd ook al heel snel gezegd dat ik hem beter kon gebruiken en mijn eigen 84'er weg gooien. Maar toch niet gedaan. Simpelweg omdat ik graag zelf alle werkzaamheden wil uitvoeren. Het is een hels karwei en zeker veel werk, maar het moet gewoon kunnen. Dus waarom niet gewoon repareren!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#52
Was gisteren op de Kajuitweg in Amsterdam. Staat daar bij Icopower een donkerblauwe 240 polar geparkeerd met zeker 1 maar vermoedelijk 2 aanpassingen:
- Achterlichten van voor 1981 (klein smal) ???
- Wellicht een ander framenr daar het kenteken maar 2 letters had in het midden >Sad

Overigens mooie gt velgen eronder dus van een afstand had het een enigzins klassieke uitstraling.

Is deze heir bekend ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#53
Zijn die auto's wel echt omgekat?
Het kan toch ook dat er ergens een leesfoutje bij RDW gemaakt is? Of een bewerkte copy van de zweedse papieren gebruikt is?


Op zich kan je dit dan herkennen aan het chassisnummer, waar dus ook het modeljaar in verwerkt is.

Of zouden die auto's echt nieuwe deurstijlen met oude chassisnummer gekregen hebben?
Antwoord
#54
heb je weer een verdachte http://link.marktplaats.nl/266358308
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#55
Harry schreef:Maar toch zal ik het niet doen, omdat het hoe dan ook illegaal blijft. Je gaat namelijk gewoon in een auto van jonger dan 25 jaar rijden waar je de belasting mee ontduikt.


En wat is er mis met belastinontduiking? Worden wij niet al jaaaaaren geript door de belasting, dan is het toch alleen maar mooi als je eens wat terug kan doen.
Ik zeg doen!!!
Groeten van Frans
Antwoord
#56
Ik weet niet of er wat mis mee is, wel dat het gewoon strafbaar is.
Dus probeer jij de belastingdienst maar lekker bij hun neus te nemen. Àls ze er achter komen pakken ze jou ook wel even ergens (beet).
En dat vind ik dan alleen maar weer mooi.
Antwoord
#57
Citaat:En wat is er mis met belastinontduiking? Worden wij niet al jaaaaaren geript door de belasting, dan is het toch alleen maar mooi als je eens wat terug kan doen.
Ik zeg doen!!!

helemaal mee eens!
Als het makkelijk was, dat omkatten, zou ik het allang doen!

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#58
Rob schreef:
Citaat:En wat is er mis met belastinontduiking? Worden wij niet al jaaaaaren geript door de belasting, dan is het toch alleen maar mooi als je eens wat terug kan doen.
Ik zeg doen!!!

helemaal mee eens!
Als het makkelijk was, dat omkatten, zou ik het allang doen!
Blijkbaar zijn er in Nederland toch mensen genoeg die het niet moeilijk vinden. Jaren '70 modellen worden geswitcht met jaren '80 modellen en dan nog op het net te koop aangeboden.
Antwoord
#59
v700r schreef:En wat is er mis met belastinontduiking? Worden wij niet al jaaaaaren geript door de belasting, dan is het toch alleen maar mooi als je eens wat terug kan doen.
Ik zeg doen!!!

Belastingontwijking is niets mis mee, ontduiking is illegaal en helpt ons allen uiteraard niet. Werkende straatverlichting, goed asfalt, werkende verkeerslichten, is toch allemaal best handig toch?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#60
De motorrijtuigenbelasting wordt geheven over het bezit van een auto en niet over het gebruik. Of iemand veel rijdt of weinig, het bedrag is gelijk. De motorrijtuigenbelasting wordt opgelegd door de centrale overheid en geïnd door de belastingdienst. Bovenop de motorrijtuigenbelasting betalen houders van personenauto's en motoren 'provinciale opcenten'. Hoe hoog dat bedrag is, is afhankelijk van de provincie waarin men woont. Deze belasting was oorspronkelijk ingevoerd om aanleg en onderhoud van wegen te bekostigen, redenerend vanuit het profijtbeginsel: diegene die van de wegen gebruik maakt betaalt daar dan ook voor. De motorrijtuigenbelasting is nu geen 'doelbelasting' meer - het geïnde bedrag wordt niet meer automatisch aan de wegen of de infrastructuur besteed. De inkomsten uit de wegenbelasting overstijgen dan ook de uitgaven aan het wegenonderhoud. Het geld gaat naar de algemene middelen, dit geldt voor het Rijk en voor de provincie. Voor de provincie zijn de 'provinciale opcenten' verreweg de belangrijkste inkomstenbron.

<wikipedia>
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Omkatten II Sander van Buiten 15 14.790 2 December 2005, 22:57
Laatste bericht: geestschrijver
  Omkatten?! a.huis 53 44.425 11 November 2005, 21:37
Laatste bericht: PP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)