Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advies graag...
#21
Marc1970 schreef:Je mag van mij best ook nog een poging wagen met een polyestermatje. Daarvoor de sierlijst eraf halen, zo kaal mogelijk maken zonder de vorm kwijt te raken en polysteren maar (er zullen nog wel meer plekjes onder de lijst vandaan komen).
Sierlijst kan je er gerust weer opplakken met kit, zit bij mijn 144 al ruim een jaar.

Op zich is het niet zo'n ramp als er water in/door de A stijl loopt, vanaf de ventilatieopening naar beneden is deze er zelfs voor gemaakt.

Voor zo'n klein plekje zou ik ook geen hele sponning gaan slopen, plaatje in vorm meppen en braden maar.

Doodzonde die rommel. Vraag je af of je het waard vindt om dat op je auto van, wat was het, €1500,- te 'smotsen'. Als je er langer dan een jaartje plezier van wil: Gewoon die ruit eruit. Stuk eruit frezen/slijpen, en opnieuw inlassen. Zinkspray eroverheen en wat lak in whatever wat voor kleur. Dan heb je het echt goed opgelost. Gewoon even een dag de tijd voor nemen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#22
TheSaint77 schreef:
Marc1970 schreef:Je mag van mij best ook nog een poging wagen met een polyestermatje. Daarvoor de sierlijst eraf halen, zo kaal mogelijk maken zonder de vorm kwijt te raken en polysteren maar (er zullen nog wel meer plekjes onder de lijst vandaan komen).
Sierlijst kan je er gerust weer opplakken met kit, zit bij mijn 144 al ruim een jaar.

Op zich is het niet zo'n ramp als er water in/door de A stijl loopt, vanaf de ventilatieopening naar beneden is deze er zelfs voor gemaakt.

Voor zo'n klein plekje zou ik ook geen hele sponning gaan slopen, plaatje in vorm meppen en braden maar.

Doodzonde die rommel. Vraag je af of je het waard vindt om dat op je auto van, wat was het, €1500,- te 'smotsen'. Als je er langer dan een jaartje plezier van wil: Gewoon die ruit eruit. Stuk eruit frezen/slijpen, en opnieuw inlassen. Zinkspray eroverheen en wat lak in whatever wat voor kleur. Dan heb je het echt goed opgelost. Gewoon even een dag de tijd voor nemen.

Big Grin en zo zal het geschieden
Antwoord
#23
Wat een wijze woorden saintmans.. volgens mij heb jij gepraat met een heel wijs man ;D ;D ;D ;D
Antwoord
#24
Hebben die turbo's uit dat bouwjaar een slechtere carosserie dan andere 240's? Want hoe zit het ook alweer precies met Belgie en Zweden? Welke blijven langer hard? Hoe kun je ook alweer zien of je auto uit Belgie of Zweden komt? En weet iemand waar de 240's voor de Amerikaanse markt vandaan kwamen?
Sorry voor de topicvervuiling, maar misschien is het voor jou ook wel bruikbaar. Ik ben hier wel erg benieuwd naar...
Antwoord
#25
Volgens mij is dit een fabeltje; althans nooit gebaseerd op feiten...
Antwoord
#26
DopdeDouwer schreef:Volgens mij is dit een fabeltje; althans nooit gebaseerd op feiten...


+1

in gent werd hetzelfde zweeds staal gebruikt als in zweden.
Antwoord
#27
maar de jaren waarin de turbo werd geleverd waren idd toevallig de slechste bouwjaren als het om roest gaat. En zo'n beetje alleen de turbo's overleven de roest, aangezien die nog relatief bijzonder zijn.

Maar dit is wel weer een aardig project zo te zien. Als jer zelf weinig lol in lassen hebt, dan zou je misscen het beste idd eea kunnen demonteren en aan kunnen leveren met nieuwe delen bij Wepster.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#28
Ticcie ook actief op 850forum ? :o
Antwoord
#29
Mannen allemaal bedankt voor de tips en trics...
Ik zal binnenkort als ik aan het hak zaag en slijpwerk begin nog wel meer vragen hebben,
maar ik ben al in contact met wibo/wepster over adviezen e.d.
echter de bedoeling is om alles zelf te doen....
een nieuwe uitdaging is gezond Wink
Antwoord
#30
Citaat:Ticcie ook actief op 850forum ?

Niet echt, heb wel een account en lees er wel aardig wat (Wepster was vlgs mij degene die in no time een rotte Amazon compleet en goed had gelast). + m'n broertje heeft een 850R, dus dan is het forum nog wel handig!

Succes met lassen dan! Misschien kun je het in fasen doen: eerste het apk werk en daarna een keer de deuren etc. Kun je er in de tussentijd mee rijden.

Is de lpginstallatie trouwens goed ingebouwd? Wat voor mengstuk zit erop??
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)