12 May 2009, 20:17
Mijn naam is Luc Kluijtmans en ben 51 jaar.
Gelukkig getrouwd met Ingrid.
Samen hebben we een prachtige dochter die 5 jaar geleden geboren werd met een gewicht van 720gr.
Maar Isa bleek onverwoestbaar en heeft alle problemen doorstaan.
Na in het verleden al eens een 244GL gereden te hebben, is het tijdens mijn Volvo loze tijdperk steeds blijven knagen.
Ik moest en zou er weer eens een kopen.
Dit jaar was het dan eindelijk zover. Het geld hiervoor kwam helaas vrij door het overlijden van mijn ouders in sept en jan j.l.
Na iets dierbaars verloren te hebben heb ik eindelijk iets dierbaars terug gekocht, een groenmetalic 244DL uit 1978.
Ja ja de liefde voor het merk zat diep na mijn blauwe.
In eerste instantie begonnen met zoeken via dit forum en toen het hele land doorkruist op zoek naar een mooie.
Na veel roestbakken en auto's in overall slechte conditie gezien te hebben had ik er een gespot.
Deze stond bij Volvo140klassiekers. Bij een ander topic kun je lezen dat hoewel ik zo goed wist waar ik op moest letten me toch enigszins in de luren heb laten leggen.
Maar goed na een beginprijs van ââ¬6200 de auto uiteindelijk meegenomen voor ââ¬4700.
Vervolgens heb ik allereerst de auto professioneel laten poetsen, wat knapte hij daar al van op.
Omdat hij echter al 7 maanden stil had gestaan begon hij allerlei vloeistoffen te lekken.
Hiervoor is hij 2 keer terug geweest naar de garage.
Ik had een monteur gevonden die nog nieuw de Amazones had ingekocht en de oltimers van binnen en van buiten kent.
Tevens de motor opnieuw af laten stellen (kleppen) en de kickdownkabel vervangen evenals de waterpomp.
Vervolgens gas in laten bouwen in Eindhoven en weer het land door op zoek naar koopjes en onderdelen om de auto te verfraaien.
Radio in laten bouwen in dashbordkastje.
RVS wieldopjes uit Nij Beets.
Blauwe nummerplaten uit Oss,
Kofferbakverlichting, nieuwe achterlichten en chromen nummerplaathouders uit Geldermalsen.
Toerenteller uit Bergen op Zoom.
Sierstrips uit Rouveen.
RVS wielringen uit Utrecht.
Pennebakje via Marktplaats.
Armsteun uit Groesbeek.
Uit Amerika een afdekplaat voor de wielbak en een windscherm voor het open dak laten komen.
In de planning staat nog de taxatie van deze week.
Het vervangen van de verroeste zwarte buitenspiegels door chromen exemplaren, en het laten tectieleren bij Gosliga.
En dan, na nog even sparen wil ik een glazen carport laten maken zodat de wagen mooi droog staat.
De foto's van de wagen worden geupload door 240estate, omdat ik hiermee nog steeds hinder ondervind.
Bedankt hiervoor.
Een enkeling van jullie heb ik al gezien in Woudenberg afgelopen zaterdag.
Maar ik hoop nog zolang deel uit maken van deze club dat ik de rest ook nog wel zie.
Gr Luc
Gelukkig getrouwd met Ingrid.
Samen hebben we een prachtige dochter die 5 jaar geleden geboren werd met een gewicht van 720gr.
Maar Isa bleek onverwoestbaar en heeft alle problemen doorstaan.
Na in het verleden al eens een 244GL gereden te hebben, is het tijdens mijn Volvo loze tijdperk steeds blijven knagen.
Ik moest en zou er weer eens een kopen.
Dit jaar was het dan eindelijk zover. Het geld hiervoor kwam helaas vrij door het overlijden van mijn ouders in sept en jan j.l.
Na iets dierbaars verloren te hebben heb ik eindelijk iets dierbaars terug gekocht, een groenmetalic 244DL uit 1978.
Ja ja de liefde voor het merk zat diep na mijn blauwe.
In eerste instantie begonnen met zoeken via dit forum en toen het hele land doorkruist op zoek naar een mooie.
Na veel roestbakken en auto's in overall slechte conditie gezien te hebben had ik er een gespot.
Deze stond bij Volvo140klassiekers. Bij een ander topic kun je lezen dat hoewel ik zo goed wist waar ik op moest letten me toch enigszins in de luren heb laten leggen.
Maar goed na een beginprijs van ââ¬6200 de auto uiteindelijk meegenomen voor ââ¬4700.
Vervolgens heb ik allereerst de auto professioneel laten poetsen, wat knapte hij daar al van op.
Omdat hij echter al 7 maanden stil had gestaan begon hij allerlei vloeistoffen te lekken.
Hiervoor is hij 2 keer terug geweest naar de garage.
Ik had een monteur gevonden die nog nieuw de Amazones had ingekocht en de oltimers van binnen en van buiten kent.
Tevens de motor opnieuw af laten stellen (kleppen) en de kickdownkabel vervangen evenals de waterpomp.
Vervolgens gas in laten bouwen in Eindhoven en weer het land door op zoek naar koopjes en onderdelen om de auto te verfraaien.
Radio in laten bouwen in dashbordkastje.
RVS wieldopjes uit Nij Beets.
Blauwe nummerplaten uit Oss,
Kofferbakverlichting, nieuwe achterlichten en chromen nummerplaathouders uit Geldermalsen.
Toerenteller uit Bergen op Zoom.
Sierstrips uit Rouveen.
RVS wielringen uit Utrecht.
Pennebakje via Marktplaats.
Armsteun uit Groesbeek.
Uit Amerika een afdekplaat voor de wielbak en een windscherm voor het open dak laten komen.
In de planning staat nog de taxatie van deze week.
Het vervangen van de verroeste zwarte buitenspiegels door chromen exemplaren, en het laten tectieleren bij Gosliga.
En dan, na nog even sparen wil ik een glazen carport laten maken zodat de wagen mooi droog staat.
De foto's van de wagen worden geupload door 240estate, omdat ik hiermee nog steeds hinder ondervind.
Bedankt hiervoor.
Een enkeling van jullie heb ik al gezien in Woudenberg afgelopen zaterdag.
Maar ik hoop nog zolang deel uit maken van deze club dat ik de rest ook nog wel zie.
Gr Luc