Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De witte en z'n kleine broertje
#1
Heb daarnet de diesel eens een schoonmaakbeurtje gegeven.

Hij zag er bijna grijs uit in plaats van wit. En het hele front zat vol geplette vliegen.

Omdat ik weet dat er vele fans zijn Tongue Tongue heb ik even van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkel fototjes te nemen.

Er zit ondertussen een mooie nieuwe rechte nummerplaat op. ;D

[Afbeelding: P1000630.jpg]
[Afbeelding: P1000631.jpg]
[Afbeelding: P1000632.jpg]
[Afbeelding: P1000640.jpg]
[Afbeelding: P1000641.jpg]

De metertjes en het dash

[Afbeelding: P1000633.jpg]
[Afbeelding: P1000635.jpg]
[Afbeelding: P1000636.jpg]
[Afbeelding: P1000642.jpg]

De sunroof

[Afbeelding: P1000639.jpg]

En dan een paar met z'n broertje ernaast. De wagen van m'n stiefpa. Het is een V40 diesel van 2003. Beige leder interieur. Prima wagen maar natuurlijk geen 240.

[Afbeelding: P1000643.jpg]
[Afbeelding: P1000646.jpg]
[Afbeelding: P1000647.jpg]

En onder het goedkeurend oog van onze dierentuin die aan het genieten was van de avondzon alles terug opgeborgen.
[Afbeelding: P1000649.jpg]


Groeten uit Belgie.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#2
Ai, wat een mooie wagen! Mooi ook die metertjes. Dingen die ik ook nog wil:
sunroof en mistlampen. Je hebt wel een lelijke radio Wink Complimenten! Smile
Antwoord
#3
Tja. de radio zoek ik nog een andere voor. Deze zit er voorlopig in omdat hij echt wel goed speelt (en ook omdat hij gratis was) Tongue

Ben op zoek naar een iets volvo-achtiger modelletje liefst met cd speler. Komt later nog wel.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#4
Morgen zitten die metertjes er bij mij ook in. En dank zij jou hulp.Waar ik je heel dankbaar voor ben. Prachtige wagen volvodiesel.
Tot hoors bij jou of in de Antwerpse kempen. Altijd welkom !!!!
Antwoord
#5
Heel graag gedaan. Je weet als er iets is dat je altijd mag vragen he.

We spreken wel eens af om een gezamelijk fototje te nemen. Lijkt me wel leuk om de twee witte eens bij elkaar te hebben.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#6
Da's echt een prachtslee, Volvodiesel! Koesteren, die bak!

Altijd al geweten dat wit een meer dan prima kleur is ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#7
Rubicon schreef:Da's echt een prachtslee, Volvodiesel! Koesteren, die bak!

Altijd al geweten dat wit een meer dan prima kleur is ;D

Bedankt voor het compliment.

Wit staat een 240 inderdaad heel erg goed. Alleen jammer dat hij na een grondige poetsbeurt maar 1 dagje nodig heeft om weer vuil te worden.

Het is ondertussen m'n dagelijkse wagen geworden. Ik had nog een Nissan pick-up maar die is nu verkocht wegens te dorstig en te groot.

Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#8
Volvodiesel schreef:Heel graag gedaan. Je weet als er iets is dat je altijd mag vragen he.

We spreken wel eens af om een gezamelijk fototje te nemen. Lijkt me wel leuk om de twee witte eens bij elkaar te hebben.
Gaan we zeker doen.
Antwoord
#9
Welke metertjes hebben jullie er in en welke waardes geven ze aan? Ik ben met
name benieuwd naar jullie oliedruk. Mijn B230F staat altijd op 5 bar behalve bij
warm-stationair zakt het naar 3bar. Mijn Voltmeter wisselt nogal. Bij starten onder
de 12, en tijdens het rijden zo tussen 12 en 15. Ook met dezelfe gebruikers aan,
lampen, achterruitverwarming etc, wisselt het af en toe.
Antwoord
#10
Hey Stinky

Ik heb er in zitten: buitentemperatuurmeter, klokje, olietemperatuurmeter, oliedrukmeter en voltmeter. Alles wat in een diesel kan dus.

Olietemperatuur staat bij mij meestal tussen 70 en 80 graden. Oliedruk staat ook bij mij steeds op vijf bar. Bij warm gedraaide stationaire motor zakt hij iets onder de 4 bar.

De voltmeter geeft voor de start ongeveer 8 volt aan. Hangt af van je batterij denk ik. Eenmaal draaiende motor geeft hij mooi 12 volt aan. Als ik echt alle nevenverbruikers aanzet in de wagen zie ik hem wel een klein beetje zakken. Maar ook dit hangt van de sterkte van je batterij af denk ik. De batterij die er bij mij inzit is eigenlijk iets te licht voor de diesel. Maar zolang ze goed bij laad blijft ze er in zitten.

Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)