Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Super Polar all-risk verzekeren?
#1
Ik zit na te denken over de verzekering van de aan te schaffen Super Polar. Is het, denken jullie, de moeite waard om een all-riskverzekering te overwegen? Is het mogelijk met zo'n "oude" auto? Is het te betalen? Heeft iemand hier ervaring mee? En waar dan?

Alvast bedankt,

Rob
#2
Als je bereid bent je een kilometerbeperking op te laten leggen is een all-risk klassiekerverzekering (ook al is de auto nog niet zo oud!) op basis van taxatie het overwegen waard.
#3
Kijk eens op:

http://www.klassiekerverzekering.nl/site.../index.htm

Veel info en ook mogelijk als je de auto dagelijks wilt gebruiken.

Groet,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
#4
Ik kom eigenlijk nooit boven de tienduizend kilometer per jaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar dan: komt de taxatiewaarde van zo'n Volvo in de buurt van wat hij kost? Het is immers nog niet echt een klassieker, ook al vinden wij misschien van wel...

En Sander: ik zal eens contact met die mensen van GIO opnemen, ik geloof zelfs dat ik een tijdje geleden al een mailtje heb gestuurd maar toen kreeg ik als antwoord dat ik maar moest bellen, en dat is er nog niet van gekomen.
#5
Sander van Buiten schreef:Kijk eens op:

http://www.klassiekerverzekering.nl/site.../index.htm

Veel info en ook mogelijk als je de auto dagelijks wilt gebruiken.

Tot 20.000km, maar dan betaal je hetzelfde als voor een reguliere verzekering...

geestschrijver schreef:Ik kom eigenlijk nooit boven de tienduizend kilometer per jaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar dan: komt de taxatiewaarde van zo'n Volvo in de buurt van wat hij kost? Het is immers nog niet echt een klassieker, ook al vinden wij misschien van wel....

Daarvoor zul je waarschijnlijk ff moeten shoppen, want er zijn bij veel verschillende maatschappijen nog meer verschillende voorwaarden (ben laatst voor die pretkadett op zoek geweest, niet All-risk natuurlijk Tongue , maar kwam uiteindelijk bij een ordinaire WA verzekering van de FBTO uit als voordeligste)...

geestschrijver schreef:ik zal eens contact met die mensen van GIO opnemen, ik geloof zelfs dat ik een tijdje geleden al een mailtje heb gestuurd maar toen kreeg ik als antwoord dat ik maar moest bellen, en dat is er nog niet van gekomen.

En als je belt krijg jet het fantastische advies dat je maar een aanvraagformulier van hun site moet halen en dan ook nog op zo'n toon van :roll: ; geen GIO voor mij meer dus...
#6
Sander van Buiten schreef:Kijk eens op:

http://www.klassiekerverzekering.nl/site.../index.htm

Veel info en ook mogelijk als je de auto dagelijks wilt gebruiken.

Groet,

Sander

Hier kan ik dus ook al nie terecht,..:
Tariefkeuze

De GIO klassiekerpolis (personenauto's) biedt u de mogelijkheid zelf te bepalen hoe uitgebreid u verzekerd wilt zijn. U heeft de keuze uit 2 premie tarieven:

> Vast tarief: Indien u uw klassieker uitsluitend hobbymatig gebruikt en het uw tweede auto betreft.

> Bonus/malus tarief: Voor dagelijks gebruik en maximaal 20.000km per jaar. GIO werkt met zeer hoge kortingen, no-claim korting tot 75%

:? Sad
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
#7
Gio is top>
Volvo is 120.- p/j(WA) & Peugeot kost 64.-pj!!
km beperking....who cares, heb nog de nodige dashes liggen... Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
#8
Ik had mijn laatste Peugeot 404 ook bij de GIO verzekerd, all-risk, maar de taxatiewaarde was een stuk hoger dan de verwachte waarde van de "moderne" Volvo en de premie was, inderdaad, te verwaarlozen. Ik moet nog maar eens even alle voors en tegens tegen elkaar afwegen. Bedankt voor de tips, iedereen. (Meer tips uiteraard welkom, met name betreffende de taxatiewaarde van een Volvo 245 uit 1992 in nieuwstaat.)

Rob
#9
PP schreef:Gio is top>
Volvo is 120.- p/j(WA)

PP, als ik een premieberekening doe voor een WA-verzekering voor de Volvo, dan kom ik - met heel veel schadevrije jaren - op ? 229 per jaar. Dat is duurder dan wat ik nu voor de DL bij Centraal Beheer betaal... En jij hebt het over 120! Hoe kan dat? Doe ik iets verkeerd?
#10
kunt 'm als klassieker verzekeren!!( & twee auto's helpt ook)
Citaat:U betaalt voor uw klassiekerverzekering, op basis van het vaste tarief slechts het volgende bedrag:

? 102,50 per jaar
volgens vast tarief( ass. kosten komen er nog bij, en
Citaat:U betaalt voor uw klassiekerverzekering op basis van het bonus/malustarief slechts het volgende bedrag:

? 120,00 per jaar
voor bonus/malus Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bumperhoekstrip rechtsachter zwart Polar '92 Vissertje 0 1.720 9 August 2017, 16:45
Laatste bericht: Vissertje
  Volvo 240 2.0 Polar aanschaffen. Marcvh 52 25.757 8 May 2011, 19:39
Laatste bericht: Rob
  Tips voor aankoop van super polar uit 1991? Jaccie 11 6.978 5 March 2011, 21:44
Laatste bericht: volvorider2
  240 Polar nijmegenleeft1 30 15.724 29 November 2010, 16:37
Laatste bericht: nijmegenleeft1
  Verzekeren Mack Trible 6 11.719 13 September 2010, 21:42
Laatste bericht: Mack Trible
  super polar verzekeren met taxatierapport bear 3 2.721 25 January 2010, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Nieuw prijs Super polar volvorider 18 10.037 28 May 2006, 15:11
Laatste bericht: geestschrijver

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)