Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Naar zweden gaan en terugkomen met een volvo?!!!
#1
Zijn er mensen op dit forum die wel eens naar zweden zijn geweets en teruggekomen zijn met een volvo. Ik kijk regelmatig op een zweedse auto-verkoopsite en zie dan soms hele mooie volvo's voor weinig. Heeft iemand hier ervaring mee......

Asl mijn volvo 260 klaar is, wil ik eigenlijk wel volgend jaar naar zweden rijden en dan kijken of ik een auto mee terug kan nemen.....?

Willem-Jan :roll:
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968
#2
Geen ervaring, wel wensen(...)
Kun jij mij wel uit de droom (?) helpen m.b.t. de VS: Is dat nou een optie, of is die export, import en transport wel erg kostbaar zoals elders ter sprake kwam?

( http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=710 )
79-er 242 GT B23e
#3
Mijn ervaringen tot het kopen in het buitenland beperken zich tot 1 Scimitar, die ik in Duitsland gekocht heb. Maar dat ging nagenoeg probleemloos.


Het is gewoon een kostenplaatje:
  • aanschafprijs
  • transportkosten
  • persoonlijke verblijfskosten (indien van toepassing)
  • invoerheffingen (binnen EU lager dan bv uit USA)
  • RDW tarieven
  • alles wat ik vergeet.... Smile


Is dan je object van begeerte (we hebben het nog steeds over auto's) dan nog steeds voordelig?
Of is zoeken binnen Nederland (auto met NL kenteken) misschien voordeliger?

Vanwege transportkosten etc. heb ik toen gekozen om toch maar binnen NL een Vovo te zoeken en niet in Zweden
.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
#4
En klopt het dat je bij uitvoer de BTW moet terugvorderen, om bij invoer weer het nationale tarief te voldoen? Of geldt dat weer alleen bij nieuwere auto's?
79-er 242 GT B23e
#5
Ja. En dat kan zelfs binnen de EU, ondanks dat binnen de EU die regeling niet van toepassing is.
Zo kun je altijd profiteren van het laagste BTW tarief. Maar ja, waar in de EU is de BTW het hoogst? ....
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
#6
Dus als het land van export het laagste tarief heeft kun je dus ook kiezen om de BTW niet terug te vragen? (Moet je dan nog aantonen dat er al betaald is?) Is hypothetisch trouwens hoor.
79-er 242 GT B23e
#7
Met zweden nog geen ervaring, wel uit Belgi? en UK; beide gevallen gewoon met de hele papierhandel naar het RDW, keuren, betalen, naar de douane, betalen en wachten op de NL papieren...
Het ging hier in beide gevallen om oldtimers, misschien dat we daarom nooit wat hebben gehoeven met evt. belastingen, uitvoer, etc?! De belg kan ik me eigenlijk niet meer zo goed herinneren, de Brit is opgestuurd en hebben we in de UK dus ook niks voor hoeven regelen (wat de verkoper geregeld heeft weet ik niet)...
#8
Zelf heb ik ook alleen ervaringen met het halen van een auto uit Duitsland, maar daar heb ik hele goede ervaringen mee.

Zie http://www.dafje.tmfweb.nl/daf/daf66/daf66.html
Onder "Zelf importeren van een Dafje"
Voor hoe het toen in z'n werk ging.
#9
he gt,

ik heb beide volvo's (p1800s uit 68 en 262c uit 78) uit de US gehaald.
De transportkosten zijn het hoogst, vaak duurder dan de auto.

Om een auto hier heen te halen moet je rekening houden met ongeveer een 1900 euro. Dan hoef je zelf niets te doen en krijg je de auto voor de deur afgeleverd. Er zijn wel iets goedkopere mogelijkheden, maar dan moet je bv denken aan zelf de auto in duitsland afhalen van de boot.

Niet goedkoop, maar aan de andere kant zijn de auo's daar erg goedkoop en heb je in Cal. vaak de roesvrije harde versies, en dat is ook wat waard. Beide keren ben ik voordeliger uit dan als ik de auto in nederland zou moeten kopen. Al ben ik nu voor de 260 een nieuw motorblo nodig en is dat even een tegenvaller.....

Mocht je nog meer willen weten.... kun je altijd e-mailen of bellen...

Maar eh, het leek me wel wat om even naar zweden te rijden en dat te doen. Aangeven van de auto kan in duitland of in nederland... Duitsland is volgens mij iets goedkoper... De auto is te verzekeren vanuit zweden en dus kun je naar huis rijden.

Maar ik was ook niewsgierig of die auto's daar in zweden gewoon langs de kant van de weg staan.....???

WJ
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968
#10
Ha dank je WJ!
Naar ik begrepen heb is er in Zweden ook al behoorlijk 'geroofd' door andere liefhebbers en handelaren?! Misschien kan Nico hier meer over vertellen.
JW
79-er 242 GT B23e


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 195 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 466 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 1.546 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 2.814 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 1.884 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 1.802 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.244 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 7.565 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Waarde 1976 Volvo 244GL Ohrtmann 14 7.965 7 February 2021, 13:54
Laatste bericht: Ohrtmann
  Volvo C70 2.4i na lang stilstaan weer starten favroom 8 3.989 1 September 2020, 22:01
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)