Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v8 kan het? wettelijk
#11
als je dan zo ver wil gaan vindt ik het toch minder dat daar dan n amerikaans motorblok aan te pas moet komen,ik zie het als bevredigender om er de 3.0 24 v uit de 960 in te krijgen,als je die motorische souplesse naar n 240 zou kunnen vertalen borduur je meer voort op datgene waar de auto eigenlijk voor bedoeld is,nl.behoorlijk comfortabel reizen,bovendien is t dan wat minder extreem in de gewichtverhoudingen en gewoon leuk dat r volvo op je motor staat
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
#12
Het boek wat LJ Dekker toont heb ik destijds gekocht omdat ik met dezelfde plannen rondliep. Een vriend van mij in Ohio heeft een Chevy 'big block' gemonteerd in zijn, eveneens, lichtblauw metallic 262. Heb deze plannen nog steeds niet uitgevoerd omdat het me nog niet 100% duidelijk is of dit mag in NL. Een van de opties zou zijn om de auto naar Engeland (officieel) te exporteren, de V8 te laten inbouwen en vervolgens de auto weer te importeren maar dat is wel een extra ($ $ $) gedoe. Droom er nog wel steeds van.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#13
Er is nog een mogelijkheid;

Een duitse 240 kopen en nog op duits kenteken laten staan tijdens de ombouw.
Dan naar de TUV gaan (zit ook in nederland) of de TUV op je eigen garage-adres (bijv. je dealer of APK adres) uitnodigen voor een keuring v.w.b. de motoraanpassing.

Ze komen dan ter plaatse de boel keuren en als het in orde is gaat de duitse brief TER PLAATSE in de (mobiele)printer en heb je je nwe kenteken in de hand!!!!

Zelf heb ik dit een paar jaar geleden ook gedaan en het liep heel soepel met de procedure.
Het beste is om eerst contact op te nemen je plan voor te leggen en te horen hoe de TUV er tegenaankijkt.
Ik ben toen teruggebeld door de keurmeester die ook de keuring kwam doen en hij vroeg mij alle mogelijke info op te sturen v.w.b. kentekens etc. etc.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat mijn ombouw minder extreem was nl. een D24 diesel in een 265.
Hiervoor bestaat ook geen typegoedkeuring voor dat bouwjaar (78) dus de weg via de TUV was de aangewezen weg.
Uiteraard moet je daarna de auto alsnog via RDW invoeren maar ze mogen de ombouw niet afkeuren.

Overigens is het in de truck-branche niet ongebruikelijk om bijv. een extra as of chassiswijziging goedgekeurd te krijgen die je in NL nooit langs de RDW krijgt zonder instemming van de truck-fabrikant.

Als je het via de RDW doet met individuele keuring ben je vermogens kwijt en weet je vaak nog niet waar je aan toe bent want de een interpreteert de regel zus en de ander zo.

groet, Jan
Antwoord
#14
Je hebt toch geen 8 cilinders, en 5 liter of meer nodig om snel te gaan !

we rijden volvo's !

we zijn toch geen mietjes ;D ;D ;D ;D
Antwoord
#15
Het gaat mij ook absoluut niet om de snelheid. Integendeel!
Eenmaal een V8 gehad en ik heb heimwee naar het geluid.
Eigenlijk is dit mijn enige motivatie om zoiets te gaan doen.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#16
Bertone schreef:Het gaat mij ook absoluut niet om de snelheid. Integendeel!
Eenmaal een V8 gehad en ik heb heimwee naar het geluid.
Eigenlijk is dit mijn enige motivatie om zoiets te gaan doen.

het geluid van een V8 is inderdaad ongekend.

Maar om daar nou een ombouw voor te doen ...
Antwoord
#17
gewoon een auto met een Bigblock kopen ;D ;D ;D
V8, 6.7 liter 355PK is errrruggg leuk ;D ;D ;D
en 120 liter LPG tanken ook Wink Wink Wink
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#18
Zo-iets????

Gejat van een forumlid ;D

http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors...977882.htm
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
#19
Yep! Zoiets.Maar dan andere wielen.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#20
De wielen zullen het probleem niet zijn.......de RDW.....
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)