Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v8 kan het? wettelijk
#51
als ik toch nog ff op een oud topic mag inhaken....

er is volgens mij ook nog zo iets als jurispedentie bij de rdw. hiermee bedoelik als ze ooit eerder een 240 met bijvoorbeeld een 350 hebben goedgekeurd en jij hebt precies hetzelfde hoef je niet alle tests te doen en is het dus makkelijker.
ik ben dit ook allemaal aan het uitzoeken ivm t5r blok in mijn 740.
makkelijkste lijkt me om een snelle 240 te bouwen een 260 kopen met een t6 blok. originele ecu eraf laten en programeerbaarsysteem erop. scheelt een hoop kabelwerk en lmm's ed. zit je zo royaal over de 300 pk die veel v8ten niet halen
Antwoord
#52
daarom zegikook programeerbaar sys erop en een gewone handbak~!
Antwoord
#53
EERST maar dat ding eens bouwen, DAN maar eens naar de RDW kachelen.
Auto neerzetten, praatje maken met die lui, duidelijke uitleg vragen zal je meer mee opschieten dan op een forum ouwehoeren Wink

Misschien ben ik wel te pessimistisch, maar ik weet hoe sommige projecten (waaronder ook 1 van mn eigen) kan verlopen Wink
Antwoord
#54
VAAK (dus niet altijd) heb je er meer aan om de desbetreffende instantie zelf te bellen en wat te informeren, dan al die 'van horen zeggen' verhalen op diverse internetfora. weet jij net zo goed als ik funs Wink
Antwoord
#55
Citaat:zit je zo royaal over de 300 pk die veel v8ten niet halen

Een v-8 koop je niet voor het vermogen ,maar voor het geluid...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#56
In SE worden er nog wel eens 240-ers omgebouwd naar een chevy blok V8 8). In veel gevallen is dat een legale gebeurtenis met bijbehorend papierwerk. Tongue

Is het niet zo dat je met zo'n goedgekeurde auto uit zweden zo naar de RDW kunt en een NL-Kenteken kunt krijgen zonder speciale Lelystad keuringen etc..? ???

Het geluid wat geproduceerd wordt is niet het mooiste. Je moet dan ook het diff even lassen zodat je lekker kunt gummen.. :Smile
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#57
skidje schreef:In SE worden er nog wel eens 240-ers omgebouwd naar een chevy blok V8 8). In veel gevallen is dat een legale gebeurtenis met bijbehorend papierwerk. Tongue

Is het niet zo dat je met zo'n goedgekeurde auto uit zweden zo naar de RDW kunt en een NL-Kenteken kunt krijgen zonder speciale Lelystad keuringen etc..? ???

Het geluid wat geproduceerd wordt is niet het mooiste. Je moet dan ook het diff even lassen zodat je lekker kunt gummen.. :Smile

Als zo'n auto in Zweden met een V8 op kenteken staat zou de RDW in principe zonder extra gedoe een typegoedkeuring aan de auto moeten geven bij invoer in NL.
Antwoord
#58
Staat er nu 1 te koop in Stockholm met een V8 van een Ford Fairlane

Volvo 245 V8

[Afbeelding: 8327949519.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#59
Funsdaf schreef:Zijn genoeg mensen die al ooit bij de RDW zijn geweest voor een dergelijke keuring.

Inderdaad Wink

Regels omtrent motorwissels zijn sinds 1 mei veranderd. In positieve zin.
Stelde bij mij niet veel voor. En nu legaal op kenteken Tongue
760 | Groen | Snel
Antwoord
#60
Rob schreef:Staat er nu 1 te koop in Stockholm met een V8 van een Ford Fairlane

Voor 3800 euro wil ik best wel 245 met een V8 gaan rijden Smile
Zo slecht ziet die auto er zelf ook al niet uit zo op het eerste gezicht.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)