Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v8 kan het? wettelijk
#41



[/quote]

Je verhaal klopt wel als je het woord "kunt" vervangt door "kon" Smile

Ik was gisteren bij de garage voor de jaarlijkse apk en heb het nogmaals nagevraagd: controle van het aantal cilinders is GEEN apk controle punt meer, alsmede een aantal andere zaken zoals bijvoorbeeld het chassisnummer.
[/quote]

bedankt dat wist ik nog niet,weer wat geleerd. Deze verandering is dan zeker sinds kort ???

Dat van het chassisnummer betwijfel ik aangezien vorige maand bij mijn Renault Master waarvan het chassisnummer goed verstopt is een zoektocht moest worden gehouden om hem te checken voor de apk.
Antwoord
#42
Chassisnummer is absoluut nog een controlepunt. Ander zou je bijvoorbeeld het kenteken en chassisnummer van een belastingvrije 245 kunnen toepassen op een model die nog niet belastingvrij is.
Antwoord
#43
Het zou al heel veel schelen als elke keuringsinstantie dezelfde (geldende!) regels zou hanteren; er wordt nogal eens wat bij verzonnen (€'s!!!) of vergeten wat veranderd is en daar krijg je weer van die verwarrende APK discussies van :Smile ...

Er zijn bovendien meer instanties die controleren (belastingdienst, douane, politie, etc.) en die controleren weer wèl op kentekens, chassisnr's, etc.

Maar ff weer on-topic; APK technisch kun je zo'n conversie wel doen en als je een ombouw een beetje knap doet zal oom agent z'n reglementjes ook wel in z'n zak houden, maar wat nu bij bv. schade (van welke aard dan ook)? Wat doet een verzekering en politie dan???
Antwoord
#44
Divadi schreef:wat nu bij bv. schade (van welke aard dan ook)? Wat doet een verzekering en politie dan???

Vooral de verzekering! Bekeuring is wel te doen, ga je meestal niet falliet aan....
Maar stel:
JE raakt iets of iemand. Met slachtoffers. Grote schadeclaims.
En dan zegt de verzekering dat de gegevens op je polis niet (meer)kloppen, en dus polis ongeldig is.
Ergo: je was niet verzekerd, dus dat wordt het huis verkopen om de schade te voldoen....

Geld niet alleen voor conversie, maar ook drank. Als je daarmee gepakt wordt heb je geluk, als je iets raakt is je probleem groter!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#45
Datzelfde gaat dus ook op bij een verlopen APK!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#46
BartJu schreef:JE raakt iets of iemand. Met slachtoffers. Grote schadeclaims.
En dan zegt de verzekering dat de gegevens op je polis niet (meer)kloppen, en dus polis ongeldig is.
Ergo: je was niet verzekerd, dus dat wordt het huis verkopen om de schade te voldoen....
Dat bedoel ik maar; net zo goed als de belastingdienst geen inkomsten wil missen, geven verzekeringsmaatschappijen niet graag hun geld uit!
Antwoord
#47
Peter Timmer schreef:Datzelfde gaat dus ook op bij een verlopen APK!

Ja en Nee. Want dat hangt namelijk af van je verzekeringsvoorwaarden. Ik heb dit zelf wel eens gedaan, voor het gebruik van een apk loze wagen, eerst de verzekeringsmaatschappij op de hoogte gebracht. Deze hebben dat schriftelijk bevestigd dat de wagen wel verzekerd was. Moet je alleen niet te vaak doen ;D
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#48
quote:
Dat V8 geklets heb ik zowiezo nooit begrepen. Maar goed ik interreseer mij niet in het geluid maar om het rijden en in dit kikkerlandje met z'n "permanente files" heb je er geen zak aan.quote:

Tja Volvo liefhebber, jammer dat je schrijft over 'V8 geklets' . Dat is weer zo'n vooringenomen stelling. Er zijn mensen die juist WEL geinteresseerd zijn in geluid. En ALS je dan een V8 lekker vindt klinken vindt men dit vaak juist het geval bij rustig optrekken. HEERLIJK want juist in de file herhaalt zich dat steeds.
En het feit DAT er files staat is niet de schuld van het kikkerlandje maar van onze overheid die nog steeds niet inziet dat we afstevenen op een heus verkeersinfarct.
Wat ik dus zeggen wil is dat een groot aantal mensen wel een V8 mooi vinden maar vaak niet de auto's waar ze inzitten. Hoewel er zijn een paar prachtige USA V8's.
Wist je trouwens dat de PRV motor dien in de Volvo's zit eigenlijk een V8 had moeten zijn?
Groeten,

Sjef
Volvo & V8 liefhebber.

Trouwens vanmorgen mijn 262 weer eens uit z'n slaap gehaald en op de grote weg knapte de V-snaar van de dynamo. Er valt dus weer wat te sleutelen.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Antwoord
#49
Een tijd geleden is er oeverloos gechat over de eisen die de RDW stelt aan een motorswat en een al dan niet verplichtte weggedrag test. Dit verhelderende (maar niet al te scherpe) plaatje is toen niet besproken.

[img width=800 height=574]http://members.chello.nl/e.dijkgraaf7/VolvoProject/images/RDW_beslisboom_motorwijziging_20060802.JPG[/img]
* TCL= Test Centrum Lelystad

link naar plaatje

Moet nog even bekijken wat die eisen P(ersonen)W(agen)-11 inhouden.
Antwoord
#50
Ik heb in verband met mijn werk regelmatig contact met mensen die op TCL werken en deze testen uitvoeren, officieel is het gewoon nodig, klaar! Dit gaat alleen over de motor, maar daarbij komt nog het gewijzigde gewicht, de remmen die zwaarder worden belast enz. Bedenk maar wat er gebeurd wanneer je een ongeluk maakt met een gewijzigd voertuig!

Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)