Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v8 kan het? wettelijk
#31
Had je ook meteen deze kunnen laten komen , heb je dat boekkie ook niet nodig ;D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-245...dZViewItem
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#32
Boekie is wel goedkoper! 8)
265 DL 1977 in veel onderdelen<br />145 Express 1973<br />145 express 1970 (sloop)<br />242 L 1977 Nog geen 100.000Km<br />Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#33
En heb ik binnenkort nog wel een mooi licht en compact V8-je over ;D !
Antwoord
#34
Uit je vraag begrijp ik dat je een V8 blok in een Nederlandse 245 wilt bouwen.

Dat zou volgens de wet in principe zonder meer moeten kunnen.
Het aantal cilinders is vanwege harmonisatie van EU keuringseisen voor de APK keuring geen controlepunt meer.
Je kunt bijvoorbeeld zonder RDW keuring een 6 cilinder in een 4 cilinder auto leggen zonder het kenteken aan te laten passen.

Ik zag echter onlangs bij Blik op de weg dat een politie-agent een VW Golf met een zwaardere motor in beslag nam voor nader technisch onderzoek.

Weer een geval van overheidsdiensten die mekaar tegenwerken? :-[ Het maakt het er allemaal niet duidelijker op in ieder geval.

Een 245 met V8 blok van buiten de EU importeren kan probleemloos verlopen mits je iemand op kunt sporen met een 245 die eenzelfde blok met dezelfde specificaties op kenteken heeft staan in een reeds ingevoerde auto. In dat geval heeft de RDW keurmeester aan zijn kentekennummer voldoende om de Nederlandse typegoedleuring van het voertuig te achterhalen.

Als je geen typegoedkeuring kunt achterhalen en je zelf een typegoedkeuring bij de RDW wilt verkrijgen kan dat een erg dure grap worden. Ze laten je vaak verschillende malen terugkomen voor aanpassingen die je moet doen en dat kost elke keer opnieuw geld. ???
Antwoord
#35
"De" overheid bestaat al lang niet meer. De keurmeester keurt via de APK regels en de politieagent bekeurt volgens de Wegenverkeerswet, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV), Voertuigreglement, Kentekenreglement, Reglement rijbewijzen enz, enz.

Het controleren en bij de RDW wijzigen van het aantal cilinders is nu je eigen verantwoordelijkheid, net als de kleur en het aantal deuren (dat heet "administratieve lastenverlichting voor het bedrijfsleven"), en de politie is er voor om jou met je neus op de feiten te drukken.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#36
jos245 schreef:Uit je vraag begrijp ik dat je een V8 blok in een Nederlandse 245 wilt bouwen.

Dat zou volgens de wet in principe zonder meer moeten kunnen.
Het aantal cilinders is vanwege harmonisatie van EU keuringseisen voor de APK keuring geen controlepunt meer.
Je kunt bijvoorbeeld zonder RDW keuring een 6 cilinder in een 4 cilinder auto leggen zonder het kenteken aan te laten passen.

Ik zag echter onlangs bij Blik op de weg dat een politie-agent een VW Golf met een zwaardere motor in beslag nam voor nader technisch onderzoek.

Helaas je kunt niet zomaar een 6cilinder in plaats van een 4 cilinder inbouwen zonder aanpassing van het kentekenbewijs.
Je krijgt al een probleem bij de jaarlijkse APK, de keurmeester leest op het kentekenbewijs dat het een 4 cil. is maar telt onder de motorkap 6 cil. oftewel klopt niet. Geen APK....
Dan hebben we het nog niet over die "ijverige" agent van Blik op de weg, bedenk dat zelf maar.......

Wat wel kan is in een 264 de V6 vervangen door de 6-in-lijn van de 960,volgens de papieren is er dan niets veranderd.Het was een 6 cil. en dat is hij daarna nog.

Persoonlijk zou ik voor de laatste optie gaan Smile rijdt minstens net zo lekker, Dat V8 geklets heb ik zowiezo nooit begrepen. Maar goed ik interreseer mij niet in het geluid maar om het rijden en in dit kikkerlandje met z'n "permanente files" heb je er geen zak aan.

Antwoord
#37
Trouwens, behalve een heleboel regelneven en controleurs heeft de RDW ook behulpzame telefoondames die je met een gemoedelijk noorderlijke 'n alles netjes uit kunnen leggen. Als je ze een brief/mail stuurt krijg je ook altijd antwoord.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#38
Marc1970 schreef:Trouwens, behalve een heleboel regelneven en controleurs heeft de RDW ook behulpzame telefoondames die je met een gemoedelijk noorderlijke 'n alles netjes uit kunnen leggen. Als je ze een brief/mail stuurt krijg je ook altijd antwoord.

ok dat ga ik doen!
eens vragen wat ze zeggen van een B230FK (moet kunnen heel makkelijk, onder de 20% vermogenswinst), maar wat zeggen ze als ik daar met een dikke uitlaat, grote IC enzo erop langs kom voor de keuring.
Zelfde geld voor een katalysator zonder E-nummer....
Ik kan die info niet op hun site vinden, ik bel/mail dus maar!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#39


[/quote]

Helaas je kunt niet zomaar een 6cilinder in plaats van een 4 cilinder inbouwen zonder aanpassing van het kentekenbewijs.
Je krijgt al een probleem bij de jaarlijkse APK, de keurmeester leest op het kentekenbewijs dat het een 4 cil. is maar telt onder de motorkap 6 cil. oftewel klopt niet. Geen APK....
Dan hebben we het nog niet over die "ijverige" agent van Blik op de weg, bedenk dat zelf maar.......


[/quote]

Je verhaal klopt wel als je het woord "kunt" vervangt door "kon" Smile

Ik was gisteren bij de garage voor de jaarlijkse apk en heb het nogmaals nagevraagd: controle van het aantal cilinders is GEEN apk controle punt meer, alsmede een aantal andere zaken zoals bijvoorbeeld het chassisnummer.
Antwoord
#40
Marc1970 schreef:"De" overheid bestaat al lang niet meer. De keurmeester keurt via de APK regels en de politieagent bekeurt volgens de Wegenverkeerswet, het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV), Voertuigreglement, Kentekenreglement, Reglement rijbewijzen enz, enz.

Het controleren en bij de RDW wijzigen van het aantal cilinders is nu je eigen verantwoordelijkheid, net als de kleur en het aantal deuren (dat heet "administratieve lastenverlichting voor het bedrijfsleven"), en de politie is er voor om jou met je neus op de feiten te drukken.

Je uitleg klinkt plausibel, maar of de burger hiermee gebaat is? Sad

Het wordt er alleen maar onduidelijker mee en leidt tot frustratie bij de burger.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)