Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn eerste (Update 16-01-11)
#31
had r 1tje van aluminium gescoord...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#32
Was een 3-tons toevalstreffer voor weinig Wink
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#33
ja da's altijd mazzel, ga je jaaaaaren plezier van hebben, heb de mijne ook al lang, ziet r niet meer uit maar onverslijtbaar, beetje overbemeten spul, net als de auto zeg maar.. Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#34
Martin245 schreef:Nog even en ik werk jaarlijks bij.....
Nog maar eens doorgelezen wat ik allemaal van plan was, en ook werkelijk heb gedaan. Valt tegen.
Vanavond na het werk de auto de loods ingereden en de uitlaat (Kwik dinges) eronder uit geslepen. Die werd echt te gaar en ik werd met de APK in november al gewaarschuwd dat hij er binnenkort wel eens vandoor zou willen. Boutjes tijdens de lunch in de IMAL gezet, gaven geen enkel probleem. In 2 uurtjes de zaak eronder uit getrokken en een nieuwe Simons eronder gehangen. Nooit eerder gedaan, viel me alles mee. Is niet perfect: bij het starten klopt'ie ergens tegen de koets en in een linker bocht hoor ik hem af en toe. Van de week maar eens kijken waar dat gebeurt. Dan zal het wel tekenen. Maar wat een verschil..!! De auto pakt lekkerder op, reageert beter op het gas en bij het stukje snelweg dat ik heb genomen, viel het op dat de auto niet meer kabaal gaat maken als het toerental oploopt. Daarnaast draait hij veel rustiger en veel van de bijgeluiden zijn uit de auto. Ik wist dat de oude uitlaat er niet lekker onder hing, maar het was blijkbaar erger dan ik dacht. Ik ben er blij mee ;D De brom in de auto is iets duidelijker geworden, maar beslist niet storend.

Ik heb van Sjors een paar maanden geleden 4 deuren en een achterklep overgenomen. Deze gaan in het voorjaar in de voorbereiding en ik hoop die daarna op kleur te kunnen laten maken. Daarmee gaat de laatste chroomrand om de ruiten ter ziele. (Achterklep) Het is niet anders..... Ook eens het aanbod aannemen van een maat om bij hem op de zaak de dorpels aan te pakken. Ik loop nu al 1,5 jaar te roepen dat ze aangepakt moeten worden maar echt schot zit er niet in. (Zo ook de verbouwing. De gemeente regelt de financiering en zoals ik eerder aangaf zou dat in september geregeld zijn. Nu hebben ze het over "begin van het jaar". Na mei wordt het halverwege het jaar, dus hoop ik dat ze het idd voor juni eens geregeld hebben)

Overigens heeft de bikkel in november zijn 5e APK achter de rug sinds dat ik hem heb, en nog steeds in 1 keer goedkeur. (Heb hiervoor Peugeot gereden, daar liep ik op leeg......)

Als je links af gaat en je hoort je uitlaat tegen de carroserie trillen dan is de kans groot dat ie net voorbij je achterwiel tegen de balk aanloopt te trillen, komt door het kantelen van de motor en bak met het nemen van de bocht. Kwestie van goed uitlijnen. Dit was bij mij het probleem. Het gaat dus om het stuk pijp na de as bocht en voor de laatste demper, Dit zit relatief dicht bij het dikke plaatwerk vindt ik.
Antwoord
#35
Je bevestigt mijn vermoeden Big Grin Da's idd een krap stuk. Volgens mij liep ook de oude uitlaat daar aan. Van 't weekend de krik er eens onder en kijken of het zichtbaar is.
Nu is het aanlopen bij een bocht wel verdwenen. De uitlaat "zet" zichzelf vaak nog als hij een paar keer warm is geweest. Het kloppen bij starten is gebleven.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#36
En weg!
Ik heb het "te mooi" willen doen. Bij de oude uitlaat is de dubbele voorpijp en het deel naar de eerste demper 1 geheel. Vanaf het punt waar de dubbele pijp samen komt, loopt de tussenpijp naar beneden richting straat om pas bij de eerste demper weer omhoog te komen. Dat hangt dus echt onder de auto (Ik loop vanmiddag wrs langs een zus van de mijne, waarbij dat goed zichtbaar is) en vind ik een smerig gezicht.
Omdat de Simons tussen de voorpijp en de eerste demper een losse pijp heeft, dacht ik dat ik dat wel netjes in de ruimte kon draaien die daarvoor bedoeld is. Optisch helemaal super, maar er stond nu wat spanning op de eerste demper. Die zat dus heel krap met de ophanghaken en het rubber op de bodem. Door de demper iets te draaien kreeg ik net wat meer ruimte en is de startklop weg. Rondom de achterwielophanging heb ik toch voldoende ruimte dus daar niets aan gedaan. Wel iets meer ruimte gemaakt langs de tank. Dat vond ik te krap.

In een ander topic heb ik al eens aangegeven dat ik af en toe bij diep inveren de band aan hoorde lopen tegen de spatbordrand achter. Ik heb toen nog even geopperd de snijschijf in het scherm te zetten. Tijdens een mailuitwisseling met Funs kreeg ik van hem het volgende plaatje (waarvoor nogmaals dank!):

[img width=459 height=600]http://i783.photobucket.com/albums/yy111/Martin245/Volvolvo%20forum/cutting_the_fender.gif[/img]

Is een originele Volvo-oplossing. Dit probleem kwam ook al voor met Virgo's. Binnenkort dus maar eens met een kratje roestpreventiespul en de flex naar de loods. Ik zal m'n best doen om er foto's van te maken.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#37
Yep, hij stond er: Onderstaande 245 staat bij mij in de buurt en is ook gezegend met een KwikFit-uitlaat. En dat ziet er dan zo uit:

[Afbeelding: Uitlaat.jpg]

Dat heb ik iig niet meer ;D
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#38
En weer net geen jaar voorbij.... Dit weekend 1 van de vervelendste klussen afgerond: Er zitten rondom nieuwe studs in de naven. (de draadeinden waar je de wielmoeren op draait) Ik heb ze vorig jaar bij Funs besteld maar het is er gewoon niet meer van gekomen om ze erop te zetten. Was dat nodig? Nogal: Achter een beetje als dommekracht tekeer gegaan, waardoor er bijna geen schroefdraad meer op zat. Een lekke band was echt een probleem geweest.
Het zijn langere, waardoor ik nu met 20 mm spacers de V70-velgen met winterbandjes eronder kan zetten. Die ga ik nog een opfrisbeurtje geven en dan van de week maar eens overzetten.
Maar nu eerst een infraroodlamp scoren en mijn rug eens een beetje rust gunnen. Dit is net geen hobbyproject meer.....
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#39
Martin245 schreef:En weer net geen jaar voorbij.... Dit weekend 1 van de vervelendste klussen afgerond: Er zitten rondom nieuwe studs in de naven. (de draadeinden waar je de wielmoeren op draait) Ik heb ze vorig jaar bij Funs besteld maar het is er gewoon niet meer van gekomen om ze erop te zetten. Was dat nodig? Nogal: Achter een beetje als dommekracht tekeer gegaan, waardoor er bijna geen schroefdraad meer op zat. Een lekke band was echt een probleem geweest.
Het zijn langere, waardoor ik nu met 20 mm spacers de V70-velgen met winterbandjes eronder kan zetten. Die ga ik nog een opfrisbeurtje geven en dan van de week maar eens overzetten.
Maar nu eerst een infraroodlamp scoren en mijn rug eens een beetje rust gunnen. Dit is net geen hobbyproject meer.....

Is dat lastig te doen? Hoeveel uur was je er mee bezig?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#40
't Is vooral fysiek pittig. Toen ik achter het trucje doorhad kostte het me nog maar 1,5 uur per wiel. Vervang je ze voor de originele lengte dan kun je ze voor er zo uit slaan, nieuwe erin steken en intrekken. Achter moeten de handremschoenen eruit. Zet je er achter langere in dan is het het makkelijkst even de steekas er een stukje uit te trekken. Je hoeft dan niet de stofplaat e.d. los te halen.
Ik had er eigenlijk wel fotootjes van willen schieten, maar om tussentijds steeds mijn tengels te wassen om een plaatje te schieten, daar had ik net te weinig tijd voor. Als je wilt, kan ik nog wel een stappenplan maken, maar het meeste wijst zichzelf. Het listigste is te zorgen dat de studs al een stukje in de naaf zijn getrokken zodat je het wiel erop kunt zetten. Ik heb dat gedaan door de spacer erop te zetten en de moeren verkeerd om (dus met de vlakke kant tegen de spacer) erop te draaien. Daarna met een steeksleutel de studs een stukje intrekken. Nu de moeren er weer af. Je kunt nu het wiel erop zetten zonder dat de studs na een tikje weer achter je naven liggen. Daarna doen veel olie en een lange pijp de rest Wink
`88 245, B230K, M47
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 11 166 , 15:45
Laatste bericht: IVARIO
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 199.264 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.072 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.188 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 12.526 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 170.955 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 97.483 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 54.847 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 24.630 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Mijn witte 240 Bostel 10 9.566 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)