Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geimporteerde 240 voorstellen
#1
We zijn weer terug, mijn vrouw en ik, van een kort weekendje Zweden.

Vorige week heb ik via Blocket (de Zweedse marktplaats) een witte Volvo 240 GL Estate uit 1990 gekocht.

Het plan was om naar Zweden te vliegen en dan terug te rijden maar de APK (bilprövning) was verlopen en de auto geschorst. Kon er dus niet mee rijden.
Daarom als alternatief een autoambulance gehuurd en heen en weer gereden naar Malmo.
Vrijdagmiddag vertrokken en na wat oponthoud door files tussen Bremen en Hamburg, ze zijn daar met de weg bezig, 's avonds mooi op tijd voor de nachtboot Travemunde Trelleborg

De auto viel op het eerste gezicht een beetje tegen. Niet schoongemaakt en vol met troep van de eigenaar. Hij stond al een paar maand op een parkeerplaats bij een flatgebouw.
Uiteindelijk hem toch maar gekocht en direct naar de haven gebracht zodat wij nog een dagje zonder aanhanger door Malmo konden rijden om wat te winkelen.

Zaterdagnacht terug gevaren met de vrachtboot van Finnlines tussen Malmo en Travemunde.

Zondagmiddag stond de 240 dus bij mij achter het huis.
Als eerste heb ik hem gewassen en nog eens goed gekeken wat ik nu eigenlijk gekocht had.

Een Volvo 240 GL estate uit 1990
* 290000 km
* Monroe compressor met dashboard schakelaar
* Originele radio CR-4020
* Motorverwarming
* Koplampwissers
* Stoelverwarming
* Snow caps
* Centr. vergrendeling
* B230 motor
* Redelijk roestvrij
* Geen deukjes


Wat moet er in eerste instantie gebeuren?
* Stoelverwarming werkend maken
* Achterlichtglas vervangen
* Achterdeurdempers vervangen
* Klepscharnier bedrading repareren.
* Banden/velgen vervangen (iemand iets beschikbaar?)
* Eens een keer goed poetsen


De vorige eigenaar had al een paar 240 kwaaltjes laten repareren
* Nieuwe kachelventilator.
* Nieuwe benzinetankvlotter.


Al met al een leuk weekend en nu de Volvo bij mij in de schuur staat valt hij me alleszins mee.

Dan hier nog een paar foto's. Ik kom vast wel met vragen via andere topics.

[Afbeelding: PICT5716-1.jpg]

[Afbeelding: PICT5714.jpg]

klik hier voor een Slideshow
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#2
Nou, ziet er toch heel netjes uit? Respect voor je moed en energie om hem te halen hoor.
Van een cr-4020 heb ik nog nooit gehoord? Mooie velgen en banden kom je om de
haverklap tegen op Marktplaats, het Nederlandse Blocket Wink Ben benieuwd wat uiteindelijk
de totale kosten zijn en of dat nog steeds opweegt tegen een auto gewoon hier op de
hoek kopen.

Succes en heeeeeeeeeeel veel veilige en plezierige kilometers gewenst!
Antwoord
#3
Ik denk dat het financieel niet zo heel veel uitmaakt.
Het is daar wel veel goedkoper maar het halen kost ook nogal wat.
Het vervoer op de trailer via de nachtboten is niet de goedkoopste optie maar we hebben dat maar als een minicruise gezien. Smile

Al met al is het wel een leuke ervaring geweest en ik ben heel tevreden met de aankoop.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#4
Gisterochtend de gang naar de RDW gemaakt.

Van de vorige eigenaar had ik het originele deel 1 en een copie van deel 2 meegekregen.
Volgens hem moest hij het originele deel 2 weer inleveren bij Vägverket (het zweedse RDW)

In Groningen bij de RDW stuitte ik daarmee op problemen. Volgens de baliemedewerker kon hij niet gekeurd worden als de originele papieren er niet bij waren.
Na enig aandringen werd de keurmeester opgetrommeld en die was zeer hulp vaardig.
Hij zei: "geef mij die papieren maar, dan keur ik hem wel en ik neem wel contact op met Vägverket en vraag wel toestemming"

Die toestemming kwam eerst niet. Zijn advies: "neem de auto maar weer mee, als ik toestemming heb bel ik je wel en dan maken we alles in orde"

Vanochtend belde hij mij dat hij toestemming had en ik langs kon komen voor de BPM aangifte. Inmiddels heb ik bij de douane 18 euro BPM afgerekend en binnen een paar dagen kan ik het Nederlandse kenteken tegemoet zien.

GPS407 krijgt een nieuwe nationaliteit.

Ik hoor vaak klachten over de service van de RDW maar in mijn geval heb ik alle hulp gehad die nodig was.
Uitstekende service en niets van bureaucratie gemerkt.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#5
Nou ja, met deze keurmeester heb je natuurlijk geboft. Dat was
vast een echte Groninger Wink

Als ik het goed begrijp ga je er over een paar dagen pas voor de 1e keer echt mee rijden?
Antwoord
#6
Stinky schreef:Nou ja, met deze keurmeester heb je natuurlijk geboft. Dat was
vast een echte Groninger Wink

Als ik het goed begrijp ga je er over een paar dagen pas voor de 1e keer echt mee rijden?

Oet Grunn. 8)

En inderdaad. Over een paar dagen kan ik er wat verder mee rijden.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#7
ik heb een setje virgo turbo velgen hier liggen met vredenstein banden bijna nieuw !
Antwoord
#8
Stoer, zo'n bak halen uit zweden! Snowcaps verkopen? ;D
Antwoord
#9
PB240 schreef:Snowcaps verkopen? ;D

Neuh. ;D
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#10
Prachtige wagen, daar ga je nog heel veel plezier aan beleven.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen 940 station 1992 179 32.348 2 November 2023, 13:11
Laatste bericht: 940 station 1992
  Even voorstellen Latten 4 1.521 1 April 2022, 17:01
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen en jullie mening over mijn aan te schaffen 245 Bacchus 35 14.848 23 December 2021, 18:36
Laatste bericht: Kogelman
  even voorstellen Tjalling 0 1.491 20 May 2018, 11:49
Laatste bericht: Tjalling
  Voorstellen jos380se 0 2.372 1 November 2016, 23:35
Laatste bericht: jos380se
  ff voorstellen shailo 1 2.736 23 July 2015, 22:18
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  FF voorstellen RM 6 4.323 23 September 2010, 07:12
Laatste bericht: RM
  uit Argentinië, even voorstellen, en een vraag pepijnb 8 9.315 16 May 2010, 23:08
Laatste bericht: Marc1970
  Nieuw hier.. effe voorstellen!? Harm 27 11.829 5 June 2009, 23:14
Laatste bericht: Black Moose
  Toch maar eens voorstellen! met vraag over 740 ArjanV 4 3.516 2 March 2009, 10:09
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)