Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verfen motorblok en onderdelen
#1
Ik ben begonnen met het schuren en schoon maken van de startmotor, dynamo, stuurbekrachtiging ed. Dit wil dus zeggen dat ze weer lekker blank zijn. Nu is de vraag: welke verf kan ik het best gebruiken om deze onderdelen te verfen en wat kan ik straks het beste voor de motor gebruiken?
Ik weet niet of hitte bestendige verf pakt op de aluminium onderdelen en een normale primer zal de hitte in het vooronder straks wel niet aankunnen.
Heeft iemand hier wat meer ervaring mee of eventueel een adresje?

Al de tips and tricks zijn welkom

Mvg Sander
245 GL => B230F  aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i aka Berta
Antwoord
#2
Ik heb mijn blok eerst in de zinkspray gezet en daaroverheen remklauw spray rood gebruikt. Beiden van Motip. Tot nu toe goed resultaat mbt warmte, benzine en olie.

Voor je aanbouwdelen hoef je vgls mij geen hittewerende verf te gebruiken. Gewoon primer en zijdeglans zwart met de spuitbus.

Wordt nooit zo hard als af fabriek, want dat zal waarschijnlijk poedercoating zijn geweest of iig gebakken in de oven.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#3
Bedankt ga dan eens op zoek naar Motip.


fopje flauw mopje: bedankt voor de (Mo)tip! Tongue
245 GL => B230F  aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i aka Berta
Antwoord
#4
Alles gaat bij mij in de hammerite .
Geeft een slagvaste laag.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#5
Engine Enamel en dan in de kleur Ford rood schijnt ook goed spul te zijn.
o.a. te koop bij http://www.klassiekershop.com/product_in...ucts_id=73

In gebruik te zien op http://www.millpondminis.com/volvo_1800es.htm
Eerst de kale motor op 27 december 2005.
En daarna verder naar beneden scrollen naar 30 maart 2006 en dan foto 2.

[Afbeelding: Install1.JPG]

Zelf heb ik er nog geen ervaring mee, maar ik ga t.z.t. denk ik dat spul gebruiken.
Groeten Lars
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#6
Ik gebruik hittebestendige verf van motip, werkt prima ;D
Antwoord
#7
ik heb laatst een spuitbus "engine red", voorheen "volvo red" van ik weet niet welk merk, en dat was niet zo goed. weinig dekking (een bus bijna geheel nodig gehad voor carterpan) en de spuitbus zelf ging stuk. Misschien was de originele lak rest niet goed vet vrij, maarja. spuitbus is niet mijn favoriet.

Voortaan haal ik de lak voor een motorblok wel op ebay.de, daar staan genoeg leveranciers die voor ~20-25 euro (incl verzenden) potten industriele 1K lak verkopen, die ga ik eens proberen. 2K lak hebben ze er ook, maar die is wat duurder (~80 euro voor een pakket met verdunners, harders, reinigers, grondlaag en toplaag etc etc). Ergens RAL 3001-3002 was een mooie match met volvo-rood.

de lakken van por-15 zijn ook erg goed.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motorblok vervangen thoonen 3 4.646 14 June 2017, 22:52
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)