Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Over knikkers gesproken....
#1
Na 2 weken in onze rode 240 diesel estate 1991 (zie ik en mijn volvo->hebbes) het volgende:

Foto's maken wil nog niet, mijn vrouw rijdt er dagelijks mee weg.....met de welbekende ;D op haar gezicht....
Daarnaast ga ik zaterdag eerst eens een goede handwasbeurt uitvoeren. Is de manier om je auto te leren kennen, en in de gaten te houden...
Motorblok krijgt een hogedrukbehandeling. kan ik daarna ook meteen kijken waar die oliezweet vandaan komt....
Deze ex-duitse brandweer (service) auto heeft motorverwarming, iemand ervaring hiermee?

Riemen en filters zijn volgende week aan de beurt.

Ervaringen:

Beetje jammer:

- Koude start gaat gepaard met een zak vol metalen knikkers en de bijbehorende blauwwitte ochtendhoest.
Na zo'n 10 seconden blijven alleen de knikkers nog over.
- De koppeling "zit" heel hoog in het pedaal. Slijtage of is dit normaal? De 240 van mijn broer heeft het ook....
Ik heb de auto bij het testen flink "gepest", en de koppeling was niet aan het slippen te krijgen. Maar toch.
- Bij korte hobbels hoor ik wat geklapper, ophanging of uitlaat denk ik. Even naar laten kijken volgende week.
- De ruitensproeiers doen het niet allemaal, compleet verstopt systeem. Ik wacht even tot het weer wat beter wordt, lijkt me sinpel te verhelpen.
- De bestuurdersstoel is verzakt. Volgens mij zit het in de hoogteverstelling. Tips?
- Door de standaard rubber matten doet het interieur wel erg spartaans aan. Is trouwens wel erg handig met dit >Sadweer...
- Waar de >Sad laat ik tomtom....

Beetje beter:

- Na de eerste 5 km begint het heerlijk te brullen onder de kap, het gaat niet snel maar de geluidseffecten zijn heerlijk.
Weg met de knikkers en hup met de grom.
- Collega 240 rijders die de duim opsteken
- Ik wil opeens niet meer zo hard, de reis wordt onderdeel van de bestemming. Smile
- Gewoon een feest om in te rijden.
- Het volvolvo forum waar ik met plezier op rondkijk!

Groet.
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
#2
"de reis wordt onderdeel van de bestemming"

Die houden we er in! ;D Big Grin Wink
Antwoord
#3
geweldig kan daar geen sticker van komen ;D

Volvo 240 "De reis is onderdeel van de bestemming"
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#4
Ik Rol schreef:Beetje jammer:
- Koude start gaat gepaard met een zak vol metalen knikkers en de bijbehorende blauwwitte ochtendhoest.
Na zo'n 10 seconden blijven alleen de knikkers nog over.

Lijkt me dat je de gloeispiralen moet vervangen, als alle zes de cilinders meteen draaien, zal je diesel niet roken en loopt hij meteen mooi. Smile
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#5
Mijn vorige 240 was een diesel en die rookte altijd, al vanaf hij nieuw was. Nieuwe gloeibougies konden daar niks aan verhelpen. En die knikkers, neem die er maar bij....het zijn die geluiden die een 240 diesel apart maken.
Antwoord
#6
Stinky schreef:"de reis wordt onderdeel van de bestemming"

Die houden we er in! ;D Big Grin Wink

Helemaal goed.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#7
ik zie het al onderop mijn kentekenplaat staan..... Tongue
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
#8
hellohaas schreef:geweldig kan daar geen sticker van komen ;D

Volvo 240 "De reis is onderdeel van de bestemming"

Iemand is je voor geweest.

http://www.youtube.com/watch?v=L71ojCizPew


Blijft heel mooi
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#9
240estate schreef:
hellohaas schreef:geweldig kan daar geen sticker van komen ;D

Volvo 240 "De reis is onderdeel van de bestemming"

Iemand is je voor geweest.

http://www.youtube.com/watch?v=L71ojCizPew

Whoehahaha ooit een volvo uit de lucht zien vallen?

Blijft heel mooi
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)