Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
That's interesting. Het schijnt dat dat overstuur bevordert, en dat Volvo zeker bij estates altijd vóór een dikkere stang monteerde dan achter.
Maar als jouw auto normaal de bocht omgaat dan ga ik ook mijn 19 mm achterstabilisator monteren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ik durf nog niet heftig de bocht in.
De stuurbekrachtiging doet raar (herrie) bij een zijde inparkeren, middenstelling lijkt niet ok.
De banden zijn slecht. In 1 band zit zelfs een schroef.
Morgen 2 andere bandjes halen en de andere beetje lucht erbij.
Ik heb trouwens ook voorin de motorruimte een drukmetertje dat voor de achtervering zou zijn?
Kan in het bagagegat geen typeplaatje vinden :-[
Dat wordt dus girling bestellen.
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Berichten: 9.969
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Een drukmeter met een bandenventieltje en twee dunne slangetjes? Daarmee kan je de rubberen balgen vd achterschokbrekers oppompen bij wijze van hulpveer (en dan maar hopen dat de lucht erin blijft).
Stuur kan erg opknappen van twee exact dezelfde voorbanden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Mooi plaatje jos245.
Wordt girling.
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Marc1970 schreef:Maar eh, de remblokjes die in erin gaan lijken qua vorm en grootte erg op elkaar als ze al niet compleet uitwisselbaar zijn. Als je dan ook bedenkt dat TRW (merkeigenaar van Girling) blokjes maakt voor Ate klauwen kan je je voorstellen dat de remmenboer altijd gelijk heeft. De pennen zijn wel soortgebonden, alhoewel die van Girling
Ik heb ooit eens remblokjes geprobeerd van ATE in een Girling klauw (of andersom ;D) en meen me te herinneren dat de blokjes gewoon pasten ondanks dat het ene merk iets kleiner van oppervlak was en dus iets minder draagvlak met de remschijf heeft.
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ik heb er girling ingezet.
Remcilinders waren redelijk gangbaar. (Met waterpomptang in te knijpen).
Met een vijltje de passing van de remklauw netjes glad gemaakt, waardoor de blokjes er weer keurig in pasten.
Nieuw montagesetje (stiftjes, veertjes en borgpennetjes ) erop en klaar.
Nu maar hopen dat ipv 1:5 het lpg verbuik naar 1:6 of 1:7 gaat! ???