Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HELP - ontstekingsprobleem!!!!!!!!
#1
ik wilde deze op het andere forum zetten, maar da's uit de lucht???


vanmorgen op de A10 begon mijn 240 enorm te stotteren: zowel op benzine als op gas. af en toe helemaal geen ontsteking meer, dan op 2 cylinders enz. in de file hield ie er helemaal mee op en heb 'm naar de kant moeten duwen (leuk.... vanaf de middelste baan op een drukke A10).

wegenwacht kwam heeeeel toevallig langs en heeft me weggesleept. even gezocht, niks gevonden en met een afgekoelde motor kon ik met enige moeite weer thuis komen. Probleem blijft echter.

1. motor moet warm zijn voor dit probleem;
2. toerenteller begint te 'zwiepen' en dan gaat ie overslaan om met tussenpozen heel even normaal te lopen en vervolgens helemaal af te slaan
3. ik heb nu eea vervangen door wat sloop onderdelen:
- bobine
- ontstekingsmodule
- verdeelkap en rotor
- bougiekabel v bobine naar verdeelkap
- draden zoveel mogelijk visueel gecheckt en weerstand gemeten

Geen enkel resultaat!!!
ik ga zo de rest vd bougiekabels, de bougies en wellicht ook nog de stroomverdeler vervangen, maar behalve de stroomverdeler zie ik dat met weinig hoop tegemoet.

Wie weet raad?? B21ET met el. ontsteking. Graag met spoed, want 1 ongeplande vrije dag voor zoiets is meeeer dan genoeg!

Paul
Antwoord
#2
verstopping van je luchtfilter soms?? Ik noem maar iets geks. Corrosie in de zekeringenkast?? Ik zal nog even doordenken...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
idd...UIT DE LUCHT!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
bougies zit ik aan te denken, alhoewel; je toerenteller werkt op je bobine, daar zit de sensor/aangever, dus nogmaals misschien bobine vervangen??
( heb er nog wel eentje liggen als nodig mocht zijn) Sad
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#5
nou nou dat was een lange dag prutsen, maar ik denk het te hebben gevonden.

Stroomverdeler was het ook al niet.... bougies leek niet logisch omdat ie soms zelfs op 1 cyl. wilde lopen en de bougies pas 2mnd oude zijn (maar ik was bijna zover om ook dat te gaan proberen).
Toen ie weer beroerd liep een constante plus van de accu op de + vd bobine gezet en JAWEL! Daar lijkt het probleem te zitten!!!

Draad gevolgd en die leek ergens onder het inlaatspruitstuk ontbloot te zijn - nadere inspectie liet zien dat alle 6 draden verrot waren: de buitenmantel was op sommige stukken helemaal verdwenen. Erg slecht vd volvo mannen en gevaarlijk ook ivm kortstluiting.

Hele kabelboom verwijderd, nwe draden getrokken naar de stekker ri schutbord, krimpkous erom heen. Half uur proef gereden en hij geeft geen enkele reden tot paniek meer. 90% zeker dat ik het heb opgelost.

Tijd voor een BIERTJE!
Antwoord
#6
mooi, geluukig dat het opgelost is. Big Grin Sad
weet er alles van om gefrustreerd de oorzaak niet te vinden Sad Sad
& I?ll join you met een pintske :o :o
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#7
idd ticcie

die kabeltjes lossen gewoon op daar bij het schutbord

blij dat je het gevonden heb =D>
Antwoord
#8
toch nog vet snel gevonden! Ouwe inspector gadget! :-) Maar bedrading is vaker een probleem. Hoorde nog wel eens vroeger dat de bedrading die in het front ligt achter omgebogen lipjes staal ook openschuurde. Met alle gevolgen van dien. Zelfs afbranden tot gevolg. Mijn oom zag een keer toen hij zijn 245 de garage in reed een rookpluim zo groot als van een brandende sigaret. Zelfde probleem. Nog net op tijd verholpen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#9
Nou ja, vet snel: het duurde wel een paar uur voordat ik erachter kwam dat het aan de + naar de bobine lag....

Wel irritant van die draden. had volvo een waardeloze toeleverancier voor uitgezocht.
Antwoord
#10
jaja, 500,000km+, meer dan 20 jaar oud en dan nog zeiken?? Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ontstekingsprobleem? Splendid 25 13.812 12 September 2008, 14:48
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)