Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HELP - ontstekingsprobleem!!!!!!!!
#11
ja, da's ook wel waar. vergeet ik altijd, maar hij tot nu toe zeer betrouwbaar en dan verwacht je dit soort zaken absoluut niet. zelfs niet als ie 20 jaar is en zoveel km heeft gelopen!
Antwoord
#12
die wagen is volgens mij echt goed. Ondanks dat hij er verrot uitziet.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#13
ruilen Paul??
voor een 440 Tic?? Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#14
nee dank je, ik hou het op 240's!

Enne, hij heeft helaas wel wat minder serieuze probleempjes / slijtage:
* kleppen zijn zo goed als uitgesteld;
* spruitstuk gescheurd
* olielekkage bij krukaskeerring als je 'm verder vult dan halfvol 9wat slippende koppeling oplevert)
* 2 uitlaatspruitstukbouten afgebroken
* waterpomp zweet wat
* zweet en gebruikt wat olie (1 op 1500 ongeveer)
* koplampruitenwissers overleden
* ROEST en deuken! (bodem valt redelijk mee)
* lederen bekleding totaal versleten
* kmteller begint te zwiepen als je langer dan een kwartier harder dan 170 rijdt
* overdrive heeft pas na 20 keer drukken zin als het koud is
* ra portier gaat niet open van buiten
* el. installatie achterklep overleden (ruitenwisser en verwarming)
* het is binnen OF koud OF heel heet
* hij start en loopt beroerd op gas als ie koud is
* en loopt sinds kort 1 op 6 op gas.
* hij loopt meestal stationair 1500 toeren
* de voorruit heeft zoveel steenslag dat je bij laagstaande zon bijna niks ziet


Dus.....

Maar hij rijdt verder prima!
Antwoord
#15
Eigenlijk is hij versleten. Maar het is een goeie omdat het ding het toch goed vol heeft gehouden zo te zien. Daarom zei ik t. Big Grin
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#16
Ticcie schreef:nee dank je, ik hou het op 240's!


* overdrive heeft pas na 20 keer drukken zin als het koud is

Dus.....

Maar hij rijdt verder prima!

Schakelaar van vierdeversnelling verklikker kapo'/afgesleten. Als je pook erg ver in de vierde versnelling vasthoudt zou die ook met koude bak in 5 moeten gaan, alleen als je de pook loslaat gaat hij er weer uit.
Dus? ... Sleuteldag en 10 minuten tijd.
Antwoord
#17
Kweenie of dat het wel is: heb dat soort dingetjes onder het rijden al geprobeerd. Ik gok op een klevend relais. Maar het wordt weer warmer, dus voorlopig weer neeeergens last van! En als het weer kouder wordt tegen de herfst zou turbo nr 2 toch wel eens klaar moeten zijn!
Antwoord
#18
8) Is wel te hopen voor je. Las toch ergens dat je eerste planning was om in het voorjaar rond te zijn? Een paar maanden langer, ok?. Maar twee keer zo lang?? :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#19
Heheh...zou het wel ff nakijken. Scheelt lawaai en verbruik als je overdrive het weer lekker doet. En frustraties ook denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#20
Goeienavond, even voorstellen, ik ben Fokke, nieuw op dit forum. Allemaal de hartelijke groeten van Walter (VolvoMafia) die me op dit forum attent maakte.
Ik rijd sinds een week in de 2.3 245 Polar van 1992 in afwachting van reparatie van mijn andere auto, een 850GLT van 92 met 340000 km op de teller.

Ik heb een probleempje met de 245. Sinds een paar dagen valt de motor stil na een tijdje rijden. Elke dag gebeurt het vaker. Eerst een keertje op de snelweg, bij ca. 110kmh waarna ik tijdens het uitrijden de motor weer met het laten opkomen van de koppeling op gang kreeg. Maar vanochtend kwam ik compleet tot stilstand, tot twee keer toe op een ritje van een uurtje. Ongeacht weersgesteldheid en temperatuur zo lijkt het.

En vanavond weer, gewoon op de provinciale weg, bij 80kmh.

Zolang ik 'uitrij' blijven de controlelampjes op het dashboard uit. Pas als ik echt stil sta gaan de lampjes branden.

Vanmiddag sloeg de motor meteen na het aanslaan weer af en nu brandt ook het Lambda lampje. Dat heb ik nog niet uitgekregen, dat zal wel moeten worden gereset ofzo?

Mijn vraag nu is natuurlijk wat er aan de hand is. Ik heb om de dag getankt, eerst euro 95, vanochtend euro 98. De tank is niet vacuum getrokken, tenminste je merkt niets als je de tankdop na zo'n storing losdraait.

Ik had het idee dat het met de brandstoftoevoer te maken had, maar wellicht toch de ontsteking?

Die relais waar jullie het in deze thread hebben, waar zit ie precies?
zou dat hem kunnen zijn?

Alvast dank voor jullie reacties,

groeten,
Fokke 01.01.005
e hoeft niet alles te weten, als je het antwoord weet te vinden. <br />(vrij naar Guyt, docent belastingrecht HES Amsterdam)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ontstekingsprobleem? Splendid 25 13.894 12 September 2008, 14:48
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)