Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D24 Blok in VW LT
#1
Hallo beste Volvolvo forum leden, ik ben misschien een beetje vreemde eend in de bijt

Een 3 weken geleden heb ik een een volvo dieselblok (van een volvo 240 diesel D6) in onze VW LT gebouwd, daar ik ook op jullie forum op zoek ben gegaan naar technische informatie, m.b.t. D24 blok, heb ik me ook maar even op jullie forum aangemeld.

In grote lijnen komt het blok overeen met mijn (oude) VW blok.

Ik rijd in elk geval nu weer lekker rond in onze LT met mijn Volvo dieselblok, deze subgroep in het forum zal ik vanaf nu ook in de gaten houden, daar het kloppende hart in onze LT nu van Volvo is.

De greenbooks, heb ik ook al gevonden, erg mooi !!

[Afbeelding: fotos0058ei5.jpg]


De volgende onderdelen heb ik nog over, daar ik die van mijn oude VW blok heb moeten gebruiken.

- Originele Volvo Dynamo.
- De gele koel vin.
- De poelie waarop ie gedraaid heeft.
- Karterpan en peilstok.
- Motorsteunen.
- Koelwaterslangen.
- Krukaspoelie.

Indien iemand interesse heeft hoor ik het wel.

Groetjes Roy.



Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#2
hallo Roy,

welkom hier, eindelijk weer eens wat leven in de dieselbrouwerij!
als jij nog links tegenkomt vanuit de VW-LT hoek plaats ze gerust hier.

een paar jaar geleden heb ik nog het omgekeerde gedaan ; een LT motor gestript om mijn volvo weer mee op te tuigen.

als het goed is heb je nu dan ook een automatich geregelde koudestartvervroeging in plaats van je orginele "choke-kabel", ja ja luxe hoor die volvo-blokken.


Antwoord
#3
heb je nog iets van de 240 zelf? Ik zoek de interieurmatjes boven de voeten (onder dashboard) passagier/bestuurder.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Het is en blijft een VW/MAN blok dus waarom niet. Welkom hier! Nu nog een Volvo erbij :-)

Heb je al eens met PPO ge-experimenteerd? Schijnt goed te kunnen met dit blok namelijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
Ik heb geen volvo 240 onderdelen !

De "koude start" vervroeg aparatuur van Volvo heb ik van de pomp af gehaald, daar dit niet meer werkte, de hendel werd niet meer bediend door het element.

Dus bedien ik de inspuit vervroeger nu met de hand, werkt overigens prima !!!

PPO heb ik geen ervaring mee, ben ik eigenlijk ook niet van plan, dieselprijs is nu wel weer acceptabel toch ? 0,90 cent ?

Daar mijn LT ouder dan 25 jaar is en de verzekering ook bijna niets kost, rijd ik toch al enorm voordelig vind ik Wink

Groet Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#6
O, ja als iemand een VOLVO 240 diesel, ouder dan 25 jaar, voor een leuk prijsje weet uit te halen, dan hoor ik het graag !

Groetjes Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#7
cindyenroy schreef:O, ja als iemand een VOLVO 240 diesel, ouder dan 25 jaar, voor een leuk prijsje weet uit te halen, dan hoor ik het graag !

Groetjes Roy.

wat ben je er mee van plan? 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Nee hoor, ik vind het gewoon stoere, auto's en motoren, die 6 cilinder diesels en als oldtimer zijn ze m.b.t. vaste kosten goed te betalen !

Dus eigenlijk gewoon voor mee te rijden ! ;D


Ook als iemand een dieselblok nog heeft liggen, laat me maar iets weten.........

Groet Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
#9
ROY zegt; "ik vind het gewoon stoere, auto's en motoren, die 6 cilinder diesels en als oldtimer zijn ze m.b.t. vaste kosten goed te betalen !"

Dat is mooi gesproken Roy!
Ik weet nog dat ik als snotneusje van 10-12 jaar bij mijn oom z'n directiewagen (!!!) stond te kwijlen dat geluid van die motor, prachtig.

En als je maar lang genoeg wacht komt zo'n auto ook binnen bereik van jan met de pet. (heb geen pet , heet wel jan)
Het enige nadeel is het weinige vermogen dat de diesel levert zonder turbo, vooral in de Belgische Ardennen met vouwwagen houdt het vermogen niet over........

Maar grappig-genoeg is mijn oom altijd blijven dieselen en kocht ik 2jr. geleden zijn oude inmiddels gereviseerde D24TIC-motor.
Sinds die in mijn 245 hangt heb ik mijn droomauto kunnen verwezelijken.

D24 rules! (maar wie ben ik)
Antwoord
#10
lekker toch, die knikkerbakjes!! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  inbouw 240 diesel blok uit '90 in volvo 244 GJ244D6 16 15.946 23 December 2009, 01:56
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)