Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
overstap naar V70
#1
Mensen,
Ik overweeg op termijn over te stappen op een V70 (model na 2000, dus met vernsterbanken). Heeft iemand goed aankooptips voor een V70? Misschien punten waarop te letten, misschien een goed adresje? Ben al wezen zoeken naar v70 forums maar vind er nog niet een met de kwaliteit van dit forum!
240 GL Estate LPG 1991
Antwoord
#2
Mijn moeder heeft laatst een V70 gekocht uit 2003 met maar 70000 op de teller.
Heb r even in gereden en rijd heerlijk zo'n automaat met alles er op wat je je maar voor kan stellen...
Maar m'n 244 is wel comfortabeler!
verder weet ik alleen dat deze Volvo ergens eigenlijk een beetje een Ford is.... (maar wel een mooie auto hoor Wink)
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
#3
bartman schreef:verder weet ik alleen dat deze Volvo ergens eigenlijk een beetje een Ford is.... (maar wel een mooie auto hoor Wink)

hoho :o :o dit is nog een echte volvo hoor pas vanaf 2006 beginnen ze met fomoco
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#4
Ik denk niet dat hier op het forum veel kennis zit van de V70 na 2000. Je kunt het best op http://www.volvo-forum.nl/ je vraag even stellen daar zitten wat meer mensen met de nieuwere Volvo-vloot.

Het klein beetje kennis dat ik van het model heb is eigen ervaring:
-ga je voor een AT probeer dan voor een 6bak te gaan: schakeld soepeler en sneller
- bij de AWD let op de koppeling naar de achterwielen, deze is beter als de koppeling van de modellen van voor 2000 maar deze kan ook echt wel kapot (spreek uit ervaring :Smile )
- de diesels zijn fijne blokken en kunnen veel hebben... heel veel ;D
245 GL => B230F  aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i aka Berta
Antwoord
#5
ja, dat forum is interessant voor S/V/C/70 en nieuwer voorwielaangedreven Volvospul. Maar ik ben toch ook wel benieuwd welke kennis alleen hier al is. De tipsvan Simplicity komen mij iig bekend voor!

Mijn pa heeft een C70 uit 2001. Een 2.0 Turbo (LPT) Een belgische uitvoering om toch die prestaties te krijgen van de 2.5 met een 2.0 motorinhoud vanwege de fiscale peekaa's die ze daar hanteren om belasting over te heffen. Net zoals in Italië. In feite is een C70 (eerste generatie) een op een 850 gebaseerde coupÃÂ. Vandaar dat ik hem aanhaal. De S/V70's met de heupen zijn echter weer wat meer doorontwikkeld denk ik zelf.

Inderdaad door Volvo en dus niet door Ford. Tegenwoordig worden alle Volvo's ook nog door Volvo zelf ontwikkeld, maar vaker met gebruik van kennis en techniek vanaf Ford. Maargoed..dat is feitelijk een hele andere discussie denk ik dan waar het over ging.

Wat ik er van weet: De airco heeft een koppeling die je aan hoort slaan om de zoveel tijd. Deze is nogal snel aan vervanging toe. Schijnt bekend pijnpunt te zijn.

Daarnaast heeft de C70 waar ik het over heb al de 2de keer ÃÂÃÂn van zijn 5 COP bobines kapot gehad. De auto is uitgerust met het zogenaamde COP systeem voor de ontsteking ofwel volluit Coil On Plug. Voor de mensen die meer willen weten google maar en kijk even rond bij wikiwakkiepoekie of howstuffworks.

Anyways...deze bobines van Bosch staan erom bekend dat ze niet altijd even betrouwbaar zijn. Preventief vervangen heeft geen enkel nut omdat ze soms 30.000km mee gaan en soms 300.000km. Ze worden volgens mij ook in BMW's en andere gerenomeerde automerken gebruikt. Dus daar ligt het niet aan. Het is puur dat type blijkbaar dat soms wat twijfelachtige kwaliteit geeft, en dat zijn we eigenlijk toch niet gewend van BOSCH. Mijn vader heeft er dus nu altijd standaard eentje achterin liggen. Zodat hij niet op 4 pitten hoeft te rijden als er een uitvalt.

Op het moment dat er ÃÂÃÂn COP bobine uitviel, bleek het rijden op 4 cilinders echt alsof je met een traktor rijdt die enorm veel trillingen en rotgeluiden maakt. Hij had zelfs de neiging om niet meer verder te rijden omdat hij echt dacht dat er meer kapot zou gaan.

Veel meer problemen zijn er niet geweest volgens mij. De auto gekocht met 100.000km op LPi en nu staan er schat ik zo'n 180.000km op de teller.

Ja die lelijke bigfront wil geen CD's meer afspelen. Maar 250 voor een ruilexemplaar vind ik echt too-much. Zeker als je dan weet dat de duurzaamheid van die krengen echt matig is want ze gaan altijd stuk lees en hoor ik om mij heen. Lekker boeiend.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#6
Citaat:Ben al wezen zoeken naar v70 forums maar vind er nog niet een met de kwaliteit van dit forum!


Lees idd veel op het volvo-forum.nl, is een aparte sectie voor V70 MY2000 t/m MY2007.

V70 is degelijk, maar kent toch terdege zijn kwaaltjes
Waar op bovengenoemd forum veel over geschreven wordt is o.a.
ETM-problemen, Dual-mass vliegwiel (trillingen) en bij de AWD idd de Visco (1e generatie AWD's, nadien Haldex).

Anyway, lezen,lezen,lezen en niet de eerste de beste nemen (er zijn er zat)
Wat wil je? Benzine, Diesel, AWD? T5?

Het is wel compleet anders rijden (grotere draaicirkel, minder kofferbakruimte, wel VEEL meer comfort), maar als ik eerlijk ben vind ik de 245 een 'leukere' auto om mee te rijden.
Aande V70 doe je zelf ook nauwelijks meer iets; hooguit een paar schokbrekers vervangen,maar dan houdt het ook snel op.

Ik heb een D5 naast mijn 245; dat kun je ook doen natuurlijk Wink

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#7
Citaat:Ben al wezen zoeken naar v70 forums maar vind er nog niet een met de kwaliteit van dit forum!


Hartelijk dank!! De donatieknop kun je vinden op de frontpage als je http://www.volvolvo.nl intoetst!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
eric vermeer schreef:
bartman schreef:verder weet ik alleen dat deze Volvo ergens eigenlijk een beetje een Ford is.... (maar wel een mooie auto hoor Wink)

hoho :o :o dit is nog een echte volvo hoor pas vanaf 2006 beginnen ze met fomoco

Oeps sorry, verkeerd geïnformeerd... ;D
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
#9
bartman schreef:Mijn moeder heeft laatst een V70 gekocht uit 2003 met maar 70000 op de teller.
Heb r even in gereden en rijd heerlijk zo'n automaat met alles er op wat je je maar voor kan stellen...
Maar m'n 244 is wel comfortabeler!
verder weet ik alleen dat deze Volvo ergens eigenlijk een beetje een Ford is.... (maar wel een mooie auto hoor Wink)


Een 240 vind ik een geweldige auto, is zeker comfortabel, maar een V70 na 2000 (ervoor denk ik ook op een aantal punten) is zeker comfortabeler als een 240.
Hij zal hier en daar wat meer stootjes doorgeven, comfort is toch wel meer als dat alleen vind ik. Je zit er beter in, hebt zeker op snelheden boven de 120 meer comfort, minder motorgeluid, minder windgeruis, minder last van wind, zit er beter in. De 2e generatie V70 vind ik ook meer dan de eerste generatie V70 een sterk verbeterde 240/740/940.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#10
Let ook op het verschil tussen FWD en RWD.

Wat comfort betreft heeft zijn beide volvo's erg comfortabel alleen op een geheel eigen wijze.
In mijn 144 (ik neem aan dat dat bij een 240 net zo is) valt op een of andere manier de stress van je af en rijdt je heel relaxed van A naar B.
In de 850 van mn ouders wil je nog steeds van A naar B en dat gaat heel comfortabel, comfortabel in de zin zoals ruudS70 het beschrijft, wat betreft windgeruis en motorgeluid bijvoorbeeld.

Overigens je buurman zal denken dat je uitlaat stuk is, maar hij kan met zijn lease VAG diesel niet weten dat er zon gorgel uit hóórt te komen. En dat je dat binnen niet hoort, maar pas bij zo'n 2000rpm er een roffel tot leven komt die je het liefst zo vaak en zo hard mogelijk wilt horen.

Een moderne volvo is dus zeker veel comfortabeler en stiller. Maar ook veel gejaagder; op een of andere manier zit je door die lekker klinkende 5-cillinder behoorlijk te poken in een moderne volvo. Je kunt er heerlijk mee cruizen, maar dat is niet (ont)spannend. Je wil gewoon die roffel uit die uitlaat horen bleren. Als er iemand voor je rijd, ze rijden dan altijd te traag, dan komt die roffel verslaving weer opborrelen.

Je wilt die dikke bumper er tegenaan beuken, of nee toch maar niet. Terug naar de 2, bij 3000 rpm op dat gaspedaal gaan staan en BBROOOOAAAAAP..... op naar het volgende stoplicht. Kijken hoe lang je de strepen nu kun trekken (Fout Wiel Drive), misschien lukt het weer om in de 2e versnelling weer de banden te laten piepen.
In een parkeergarage ben je helemaal niet meer te houden, in de 2e versnelling kun je gewoon 100km/h halen.
Een veiligheidsgreep veranderd al snel in een schoonmoederhandle die ze nauwelijks durft los te laten.

Nee wat dat betreft rijd je veel relaxter in een underpowerd RWD volvo.


ahm... ik liet me even gaan. Ik ga weer even naast de kerstboom zitten afkoelen Wink
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 468 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  Verbruik 940 g3 is een eventuele overstap het waard. Joost Zuidam 63 45.561 27 November 2018, 13:00
Laatste bericht: RM
  Project 940-electric: laat je 940 ombouwen naar elektrisch! Hein77 4 6.273 11 October 2018, 17:58
Laatste bericht: Bostel
  Benzine naar Diesel?! Yezzz 20 15.411 15 December 2016, 20:06
Laatste bericht: Dirk86
  Vakantierit naar de bergen TransferSmout 13 11.333 27 August 2015, 13:34
Laatste bericht: TransferSmout
  Verhuizing naar Atlanta USA. Verhaaf 2 3.226 5 November 2012, 13:37
Laatste bericht: Verhaaf
  Op zoek naar een 240 Estate automaat van na 1990 matthijs 24 13.554 20 August 2012, 08:57
Laatste bericht: matthijs
  240 vs 740 (estate) zoekende naar... incaa 7 5.667 30 August 2011, 11:20
Laatste bericht: Jerry
  Overstap Saab naar Volvo, eerste adviezen voor aankoop 240 Jed 3 3.341 29 April 2011, 14:10
Laatste bericht: Bazis
  plusdraad trekken van accu naar binnen in volvo s40 2.0d 2005 basdepee 4 3.391 21 January 2011, 22:42
Laatste bericht: basdepee

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)