Let ook op het verschil tussen FWD en RWD.
Wat comfort betreft heeft zijn beide volvo's erg comfortabel alleen op een geheel eigen wijze.
In mijn 144 (ik neem aan dat dat bij een 240 net zo is) valt op een of andere manier de stress van je af en rijdt je heel relaxed van A naar B.
In de 850 van mn ouders wil je nog steeds van A naar B en dat gaat heel comfortabel, comfortabel in de zin zoals ruudS70 het beschrijft, wat betreft windgeruis en motorgeluid bijvoorbeeld.
Overigens je buurman zal denken dat je uitlaat stuk is, maar hij kan met zijn lease VAG diesel niet weten dat er zon gorgel uit hóórt te komen. En dat je dat binnen niet hoort, maar pas bij zo'n 2000rpm er een roffel tot leven komt die je het liefst zo vaak en zo hard mogelijk wilt horen.
Een moderne volvo is dus zeker veel comfortabeler en stiller. Maar ook veel gejaagder; op een of andere manier zit je door die lekker klinkende 5-cillinder behoorlijk te poken in een moderne volvo. Je kunt er heerlijk mee cruizen, maar dat is niet (ont)spannend. Je wil gewoon die roffel uit die uitlaat horen bleren. Als er iemand voor je rijd, ze rijden dan altijd te traag, dan komt die roffel verslaving weer opborrelen.
Je wilt die dikke bumper er tegenaan beuken, of nee toch maar niet. Terug naar de 2, bij 3000 rpm op dat gaspedaal gaan staan en BBROOOOAAAAAP..... op naar het volgende stoplicht. Kijken hoe lang je de strepen nu kun trekken (Fout Wiel Drive), misschien lukt het weer om in de 2e versnelling weer de banden te laten piepen.
In een parkeergarage ben je helemaal niet meer te houden, in de 2e versnelling kun je gewoon 100km/h halen.
Een veiligheidsgreep veranderd al snel in een schoonmoederhandle die ze nauwelijks durft los te laten.
Nee wat dat betreft rijd je veel relaxter in een underpowerd RWD volvo.
ahm... ik liet me even gaan. Ik ga weer even naast de kerstboom zitten afkoelen