Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b27 geen smering / reparatie / ander blok???!!
#31
Saint, dank voor de aanmoediging! Belangrijkste is dat ik er best veel lol aan had, dus dat is een mooie reden om het nog eens vaker te proberen.

Ticcie, dat zou ik zeker ook doen. Mijn ervaring met die Poolse mannen is dat het het beste werkt als je het bij wijze van spreken voor ze uittekent.

Croc, heeft Combi Garage niet nog wat voor je liggen? Die heeft altijd het meeste 'vreemde' spul (drie setjes Polarissen bijvoorbeeld...... :lol: )
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#32
Sander, heb gebeld met peter en doorgesproken wat een oplossing zou zijn. Volgens hem was de beste oplossing om hem om te bouwen naar een 4 cylinder. Hij had nog een b21ET 8) blok liggen en een B23. Ombouwen zou ongeveer op 3000 euries komen.

Hij zei dat ie die dingen vroeger ook ombouwde naar 4 cylinder..., alleen dan is t geen v6 meer en ben ik 3000 euries lichter :?
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968
Antwoord
#33
En naar Polen....., dan moet je er wel zelf continu bij blijven staan.... , anders demonteren ze hem alleen maar :lol:

Kon mijn p1800 ook meegeven aan een dorpsgenoot, zou hem mee naar tjeschie nemen en dan zou ik hem 4 weken later weer krijgen.... Voor 2000 euries, halen ze de hele auto uit elkaar en weer in elkaar en spuiten ze hem in welke kleur je hem ook maar hebben wilt. :wink:

Maar heb mijn twijfels hier bij...... Iemand hier al ervaringen mee????
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968
Antwoord
#34
Verbaast me eigenlijk niks..........Peter heeft zijn portie ellende met PRV6en wel gehad geloof ik en wil er liever niet meer aan.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar what's the point nog van een 264 met een 4cilinder? Dan zou het van mij niet meer hoeven en zocht ik wel een mooie 244. '

Als ik Divadi goed begrijp kom je met 3.000,-- ook een heel eind in de buurt van een gereviseerde 6cilinder. Dan wist ik het wel.......

Succes ermee iig.........
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#35
Denk dat Peter eerst wel even 'knopen' gaat tellen. Het moet hem ook wat opleveren.....van Walter begreep ik dat het met name wat opleverde aan naamsbekendheid en mensen die later nog eens terugkwamen voor regulier onderhoud e.d........of dat voor Peter (gelet op de ligging) ook opgaat, vraag ik me af. Maar we kunnen het hem natuurlijk altijd een keer voorstellen.

Blijft de vraag: doen we dat met of zonder het register?!?! :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#36
OK, als je dan liever geen 3000 uitgeeft aan je straks "nieuwe" V6 (wat ik wel zou doen als je graag met een 264 rijdt) dan zou ik het volgende doen.

Ik zou dan voor een tweedehands blok gaan wat je dan 500 -600 euro kost. Daarna de wagen te koop zetten voor een nette redelijke prijs en een leuke 4 cilinder kopen. Ben je EN van je 6 cilinder 'angst' verlost en je verliest er weinig geld mee.

Maar toch, ik zou m origineel houden. Een 264 met 4 pitter is natuurlijk, pardon my french en met alle respect, geen ruk waard in mijn ogen
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#37
Dat ie geen @#$%#^waard is met een 4pitter ben ik helemaal met je eens. En aangezien het blok nu juist de grap van een 264 is, zou ik ook altijd voor de revisie gaan. Of er helemaal mee kappen als ik het echt niet meer zag zitten......
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#38
hoho ff dimmen he :wink:

Ik heb dat ding helemaal uit CAlifornia gehaald en ga het dus niet zomaar opgeven. Tis trouwens geen 264 maar een 262........ 8)
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968
Antwoord
#39
killercroc schreef:hoho ff dimmen he :wink:

Ik heb dat ding helemaal uit CAlifornia gehaald en ga het dus niet zomaar opgeven. Tis trouwens geen 264 maar een 262........ 8)

Wow!! Die zijn heel uniek in NL!!
Was onze SpongeBob daar ook zo kapot van?
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#40
Een 262C toch, Croc?? Een 262 sedan is ultrazeldzaam.......

Van Jeroen weet ik het niet Robbert, maar ik wil(de) ook erg graag zo'n 262C (zie onder 260) en een 262 sedan en een 264 TE......HAHA
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 6.744 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1986 loopt niet. Geen vonk? TenBrick 24 11.912 10 May 2021, 15:05
Laatste bericht: TenBrick
  Volvo 240 b230k uit 1986 wil geen vonk krijgen Efge70 8 7.168 3 December 2020, 23:06
Laatste bericht: Frank&Frida
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 7.628 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  smering tuimelaars B18 MacVolvo 30 14.952 29 December 2019, 05:38
Laatste bericht: MacVolvo
  Volvo 240 b230f 1991 start wel maar slaat af af bij geen gas geven Alwinvanengeland 5 4.195 2 December 2018, 14:02
Laatste bericht: Marc1970
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 31.933 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Wel of geen katalysator RJH 2 2.828 23 June 2017, 10:36
Laatste bericht: RJH
  Koude start - slecht lopen - geen vermogen - inhouden Doeke Dobma 29 30.656 1 April 2017, 05:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  goed lopen op benzine geen vermogen op lpg Dirk86 6 5.059 25 March 2017, 21:05
Laatste bericht: Dirk86

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)