17 July 2013, 21:07
Proficiat met de kleine.
Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F
|
18 July 2013, 08:42
DennisvdB schreef:Proficiat met de kleine. thnx. Doordat de kleine er nu is, heb ik wel veel minder tijd om de laatste puntjes van de 245 in orde te maken.
18 July 2013, 11:21
Gefeliciteerd inderdaad! Leuke familiebak ook zo'n 940!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
18 July 2013, 12:39
Hallo Mark, prachtige Volvo! Veel plezier ermee. Wij hebben een 240 GL sedan en sinds vorige week een 240 GLT Estate. Puur omdat het zulke karakter auto' s zijn.Die blaasjes rond de ramen zou ik serieus nemen. Heb zelf de ervaring dat de hele sponning van de voorruit doorgerot was toen het voorraam vervangen moest worden.
MvG Eric
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
7 August 2013, 11:01
Zoals tie er nu bijstaat:
28 December 2013, 13:28
Update: Gisteren gestart met de werkzamheden om de volvo 245 "PC Hooftstraat- waardig" te maken, oftewel, volvo 245XC CrossCountry!
We zijn een eind gekomen, nog niet helemaal klaar, maar visueel al wel wat bereikt: Omdat ik nogal wat onderdelen heb liggen (ivm sloop andere 240's), is mijn doel om alles weer terug in de "originele" (Lees niet XC) staat te krijgen. We zijn gestart met het verhogen van de voorpoten met 6 cm. Daarvoor heb ik 2 sets voorpoten verslepen, de ene op een 6cm lagere plek dan de andere. Met onze nieuwe veerklem en de rest van de tools was dat een fluitje van een cent: Als "afval" hebben we een 12cm verlaagde veerpootset over, misschien passen hier wel Cappucino schokdempers in Hmmm, extreme verlaging is wel heel erg 2013.... Voor de liefhebber in de verkoop: een set remmen van de 245. Als er iemand interesse heeft, ze zijn te ruilen tegen iets lekkers! Nadat we de goeie set in elkaar gebakken hebben en daarbij ook de remleidingen vanaf de remklauw vernieuwd en 6cm verlengd hebben is hier het resultaat minimaal zichtbaar: Met veel pijn en moeite lukt het om de 6cm langere veerpoten onder de auto te krijgen: En dan ontstaan er de volgende problemen: Omdat de hoek van de veerpoot tov de rest van de constructie toch wel een stuk scherper is, klopt de geometrie van de ophanging voor geen kanten meer: Volgende punten dienen nog aangepast te worden: - Stuurarm verlengen. de stuurarm is te kort en kan daardoor niet gemonteerd worden: Daarnaast is het bevestigingspunt aan de draagarm ook niet goed, de constructie die de draagarm aan de veerpoot bevestigd, steekt te ver uit, waardoor bij maximale uitvering, de veerpoot klem komt te zitten en niet kan sturen (dit is voor mij een ongewenste situatie) Al met al is het visueel gelukt en is de voorzijde nu verhoogd: Ik had er verlagingsveren onder zitten (4cm), maar die zijn nu weer vervangen voor normale. De verhoging is nu: 4cm van het vervallen van de verlagingsveren en 6cm van het verhogen van de veerpoten. De banden heb ik ook al klaarliggen, alleen de velgen nog niet. De banden zijn grofweg 3cm hoger, dus in totaal zou ik 13 centimeter hoger komen dan dat ik eerst had. Onderstaande foto is pas 10 cm hoger dan ik had... En de achterzijde opgekrikt, zodat de auto de stand krijgt die ik wil (achter iets hoger dan voor) De bovenkant van de wielkast zit nu op... de achterkant moet nog gebeuren, maar daarvoor moet ik wat spullen bestellen. De auto is nu serieus verhoogd en ik ben benieuwd of het lukt om de aanpassingen (vooral aan de voorkant) goed te krijgen, zodat de auto fatsoenlijk te rijden is. Ik heb ook een positief camber, dat is ook helemaal niks natuurlijk.. Mocht dit niet lukken, dan zet ik de verlagingsveren eronder (is weer 4cm lager) en dan moet alles wel passen. Dan heb ik gelijk een steviger onderstel ipv de standaard veren die ik nu heb... Wordt vervolgd.
28 December 2013, 14:34
en dan grotere velgen dr onder?
28 December 2013, 14:53
Dirk86 schreef:en dan grotere velgen dr onder? Yes, 16" met 215 65 16 (deze zijn in diameter 3cm groter), deze vullen de wielkast iets meer en zet hem (nog) hoger
28 December 2013, 20:47
16" heb ik nog liggen, 17" zou ik moeten kopen (+ spacers of naaf verzetten). Dus het worden de 16"
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Eerste Volvo | IVARIO | 15 | 302 |
16 April 2024, 21:49 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Voorstellen: Volvo 245 1976 | Kogelman | 19 | 2.346 |
2 April 2024, 17:05 Laatste bericht: IVARIO |
|
voorstellen volvo 240 1983 | dafshooter | 1 | 123 |
26 February 2024, 13:40 Laatste bericht: Rob |
|
Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 | Arjan. | 359 | 200.105 |
12 March 2023, 16:12 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Eerste Volvo | V70D4204T5 | 3 | 1.114 |
16 December 2022, 22:39 Laatste bericht: Kogelman |
|
Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 | jhilverda | 49 | 57.546 |
22 October 2022, 21:09 Laatste bericht: volvo144 |
|
eigenaar volvo 245 1979 | HenkMar 245 | 5 | 2.701 |
31 July 2022, 14:10 Laatste bericht: pepijnwk |
|
Volvo 940 2.3 i Polar LPT | Bacchus | 1 | 1.277 |
3 January 2022, 15:40 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Voorstellen met volvo 265 | Wouter265 | 1 | 1.733 |
18 July 2021, 08:48 Laatste bericht: pepijnwk |
|
Volvo 245 L '75 (B200 -> B230) | Bromtol | 22 | 15.880 |
23 January 2021, 22:38 Laatste bericht: Bromtol |