Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
deurpanelen
#1
Wie weet of je ergens de hardboard deurpanelen van een 240 kan bestellen? De bekleding ervan is prima en heb ik losgehaald van het hout om zo eea te herstellen (wat niet heel makkelijk is, aangezien het geen vlakke plaat is). Hardboard is helemaal weggerot helaas..

Maar wellicht is zoiets ergens te bestellen? Tot nu toe nergens gelukt.
Antwoord
#2
gebruik je toch gewoon multiplex, met bekleding als mal??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
nee, er zitten verdikkingen in, is dus geen vlakke plaat. Zat al te kijken om een vlakke plaat te nemen en er dan MDF panelen op te lijmen oid, maar da;s allemaal best lastig en tijdrovend.
Antwoord
#4
Kan je geen panelen kopen in betere staat en dan de bekleding overzetten?
Ik heb nog nooit ergens losse hardboard dingen gezien. Maar het lijkt me dat er zat lui zijn die een setje smerige deurpanelen hebben liggen met hardboard in goede staat.

Anders kan je er de oude deurpanelen in zetten (75-80?), die zijn wel helemaal vlak als ik me niet vergis.. Maar dan past op zich je bekleding niet meer bedenk ik me nu Wink
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
#5
Ticcie schreef:nee, er zitten verdikkingen in, is dus geen vlakke plaat. Zat al te kijken om een vlakke plaat te nemen en er dan MDF panelen op te lijmen oid, maar da;s allemaal best lastig en tijdrovend.

Paul,

Kun je niet een polyester kopie van maken? Die leg je zo boven op een origineel. Dat wordt de tegen-mal. En vanuit de mal maak je zo kunststof (polyester, of ander plastic) nieuwe panelen. En die zullen nooit verrotten of last hebben van vocht.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#6
met veel geduld is een polyester geval vast haalbaar. ik heb ook zitten denken aan plexiglas en dat vormen met een verfafbrander. kost allemaal wel veel tijd....

en vlgs mij hebben alle 240's last van water in de deuren en dus verrotte panelen - ik ben in ieder geval nog geen goede tegengekomen.

Wil er ook nog 13cm speakers in fabriceren met een stuk mdf eromheen.

moet maar eens kijken wat ik er van kan maken.
Antwoord
#7
Ticcie schreef:en vlgs mij hebben alle 240's last van water in de deuren en dus verrotte panelen - ik ben in ieder geval nog geen goede tegengekomen.
\

ticcie ik heb straks een 244 TIC sloper staan m?t deurpanelen zwart/grijs er nog in , kweet niet of ze ingewatert zijn maar wie weet is het wat . :?:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#8
denk dat je al moeite zult hebben om 4 fatsoenlijke exemparen voor jezelf te regelen: ik heb er 6 voor de voordeuren en die zijn allemaal aan de onderkant weggerot.

maar bedankt voor je aanbod.
Antwoord
#9
Er zijn tegenwoordig nogal wat vochtwerende en waterafstotende impregneermiddelen op de markt.
Als je een paar droge, niet kromgetrokken deurplaten op de kop zou kunnen tikken (ja, ik weet het:ze zijn meestal ''zacht'' meer naar onderen) dan lijkt me de makkelijkste oplossing om de achterzijde van de deurplaten met zo'n middel te behandelen.
Het meest ideaal zou natuurlijk zijn als je beide zijden een vochtwerende behandeling geeft.Maar als je eerst de bekleding van het deurpaneel moet losmaken en naderhand weer op moet spannen wordt het toch nog een tijdrovend karwei :roll:
Antwoord
#10
ik heb de bekleding nu toch al los vd panelen, aangezien het vrij zeldzame bekleding is voor zwart leder interieur. En idd goede tip, zal alles goed insmeren met vochtwerend middel.

Wel irritant dat je voor de P1800, Amazon en KAtterug gewoon nog panelen kan kopen, maar NIET voor de 240...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  interieur deurpanelen, middenconsole, gordels uitwisselbaar 244 82>75 Vincent244 3 3.995 30 July 2014, 21:53
Laatste bericht: Vincent244
  740 deurpanelen estate en sedan gelijk? aernout 0 1.402 23 June 2011, 21:59
Laatste bericht: aernout

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)