Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
abs uitschakelen
#1
Mijn abs blijft storingen geven, ondanks reiniging van de voorste sensoren. Ik wil nu de boel uitschakelen en het lampje op het dashboard zo verbinden dat hij netjes aan gaat bij contact en uit na starten (zodat ik geen problemen krijg bij de keuring) Iemand daar ervaring mee?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#2
henqui schreef:Mijn abs blijft storingen geven, ondanks reiniging van de voorste sensoren. Ik wil nu de boel uitschakelen en het lampje op het dashboard zo verbinden dat hij netjes aan gaat bij contact en uit na starten (zodat ik geen problemen krijg bij de keuring) Iemand daar ervaring mee?

Yep,

draadje eraf, abs lampie koppelen aan laadstroomlampie Wink
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord
#3
haal eens een sensor-stekker los, zet er een multimeter op en meet de weerstand. even met de kabel frutten en meestal vind je zo de kapotte plek. heb zo laatst nog bij een oude mercedes de plek gevonden, stukkie slechte draad er uit gehaald en weer verbonden. probleem weg. ik heb ook nog wel sensoren liggen (van 740 en 940 en pomp, computer, relais enzo).

heb je de foutcodes eens uitgelezen?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Ik had hetzelfde probleem met ABS. Na schoonmaken van de sensors een paar maanden geen last en vervolgens weer brandend ABS lampje. Nu had ik ook de laatste tijd dat de binnenverlichting achterin niet ging branden als de klep open ging. Ik heb daar de deurschakelaar eruitgehaald en schoongemaakt. Nu brand binnenverlichting weer en ABS lampje weer uit. Misschien toeval maar ik denk dat er een lekzat bij de schakelaar naar de massa. waardoor de stroomvorziening niet genoeg was voor ABS. Ik heb in de auto ook een voltmeter zitten en die gaf na het schoon maken 13,4 volt aan en ervoor tijdens de ABS storing wisselend 12,7 tot 13,1 volt.

Antwoord
#5
Jw240 schreef:haal eens een sensor-stekker los, zet er een multimeter op en meet de weerstand.
heb je de foutcodes eens uitgelezen?
Hoe doe je dat precies?

Ik ben nog niet naar de garage geweest inderdaad.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#6
volvo 245 SE 1992 schreef:Ik had hetzelfde probleem met ABS. Na schoonmaken van de sensors een paar maanden geen last en vervolgens weer brandend ABS lampje. Nu had ik ook de laatste tijd dat de binnenverlichting achterin niet ging branden als de klep open ging. Ik heb daar de deurschakelaar eruitgehaald en schoongemaakt. Nu brand binnenverlichting weer en ABS lampje weer uit. Misschien toeval maar ik denk dat er een lekzat bij de schakelaar naar de massa. waardoor de stroomvorziening niet genoeg was voor ABS. Ik heb in de auto ook een voltmeter zitten en die gaf na het schoon maken 13,4 volt aan en ervoor tijdens de ABS storing wisselend 12,7 tot 13,1 volt.
Misschien is het toeval geweest dat het ABS lampje uitging na het schoonmaken van binnenverlichting schakelaar. want vanavond ging het weer branden.
Wel wees de voltmeter weer iets lager aan. heeft kennelijk toch iets met elkaar te maken
Antwoord
#7
henqui schreef:
Jw240 schreef:haal eens een sensor-stekker los, zet er een multimeter op en meet de weerstand.
heb je de foutcodes eens uitgelezen?
Hoe doe je dat precies?

Ik ben nog niet naar de garage geweest inderdaad.

foutcode lezen of de weerstand meten? foutcode is met het diagnostische stekkertje (lijkt me dat dat bij de bestuurderskant veerpoot zit, richting schutbord). hoe precies staat volgens mij hier: http://www.volvoclub.org.uk/faq/BrakesABS.html

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
Jw240 schreef:foutcode lezen of de weerstand meten?
weerstand meten bedoel ik eigenlijk en wat moet die zijn?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#9
zo te zien staat dat ook in de link, ergens in het midden, is een flinke lap tekst. de precieze weerstand is niet eens zo heel belangrijk, gewoon kijken of de weerstand naar veel lager of veel hoger schiet bij bewegen kabel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
Goed site! Eerst de codes maar eens zien uit te lezen!
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)