Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedrading achterklep vervangen.
#1
Als je bedrading er zo uit ziet, is het verstandiger om te vervangen.

[Afbeelding: Foto_0.jpg]

- Open de achterklep en bind de klep vast aan bijv. een garagedeur o.i.d. zodat de klep ook open blijft staan als je 1 scharnier loshaalt.

[Afbeelding: Foto_1.jpg]

- Haal 1 kant van de binnenbekleding van de achterklep los, door voorzichtig met een schroevendraaier de bekleding los te wippen.
Haal de stekkers los van de oude bedrading (en noteer welke kleur waaraan vast zat…Wink

[Afbeelding: Foto_2.jpg]

- Verwijder een klein stukje van de hemelbekleding door in de hoek van de hemel aan de bekleding te trekken (bijv. met een tangetje) en trek
de 2( of 3) stekkers los van de achterklepbedrading.

[Afbeelding: Foto_4.jpg]

- haal 2 x dop 12 los (scharnier aan auto).

- Maak het scharnier los van de klep (2 x torx 40).

- Trek de oude bedrading uit de auto en uit het scharnier (en door de scharnierrubbers (onthoud hoe deze zaten…Wink)

- Knip de stekkers van de oude bedrading af (daar waar ze boven uit de klep komen) en tape de nieuwe bedrading stevig vast aan de oude.
Maak de verbinding zo vlak mogelijk, want het is krap daarbinnen. >Sad
Gebruik stevige tape, want als je hem lostrekt, ben je wel even langer aan het pielen..

Trek stevig aan de oude bedrading en duw aan de nieuwe; zo zal je van boven naar beneden door de klep trekken.

Et voilá, een verse draad.

Leidt de draad door het scharnier, en in de auto; verbind de juiste stekkers en schroef het scharnier weer vast.
Hemel vast, achterplaat vast en 30 min later doet alles het weer.

Bedrading overal goed te krijgen; de mijne heb ik van FCP, voor omgerekend €8.
(Links en rechts wel verschillend btw).


======================================================
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#2
Ik heb daar ook mooie setjes voor liggen, oa verkrijgbaar via mij of volvo200liefhebber
Antwoord
#3
Dit soort berichten daar hou ik van Smile

Uitleg met ondersteuning aan de hand van foto's. Toppie !
Antwoord
#4
En dan gelijk een paar commerciantjes die daar opduiken ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#5
Zwarte Flirt schreef:En dan gelijk een paar commerciantjes die daar opduiken ;D ;D ;D

Ik heb nix aangeboden hoor 8)

Maar ik kan het wel leveren ;D

Onlangs hadden wij weer een 245 met hetzelfde probleem en samen met Jelmar hebben wij een kant en klare oplossing gemaakt in de vorm van pasklare draadbomen voor de 240 achterklep.
Antwoord
#6
Zwarte Flirt schreef:En dan gelijk een paar commerciantjes die daar opduiken ;D ;D ;D

Ik probeer wat oplossingen aan te bieden voor bekende problemen, maar blijkbaar wil iedereen het wiel opnieuw uitvinden......

Zoals ik ook voor de welbekende k-Jet leidingen een oplossing wil bieden, maar blijkbaar kloot iedereen liever verder met getordeerde leidingen en wartels die afbreken Smile


Antwoord
#7
danielk schreef:Bedrading is belangrijk.

Dus zoek ik via de Automotive eerst naar de beste draad en ommanteling, mede omdat bij onze Audi de draad al na 10 jaar breekt maar die draait dan ook 110 graden en zit 180graden bij gesloten klep. Men praat over vinyl/pvc ommanteling maar voor mij lijkt het allemaal hetzelfde...
Deze leveranciers zegt er iets over:
http://www.rdae.nl/draad-en-kabel/enkela...ts_id/2424

Dan verzin ik mijn wensen: Dus 1 draad extra voor mijn 3e remlicht (LED), 1 draad extra om wellicht in de winter een kachelventilator op de klep te hangen.

Dat gaat vervolgens in de orginele stekkers met nieuwe koperverbindingen die niet alleen worden geknepen maar ook nog gesoldeerd. Hoewel over het solderen lopen de menngen sterk uiteen: Zowel bij een schroefverbinding(kroonsteen) als bij klemmen kan de soldeertin bij hogere temp gaan losraken waardoor er vonk vorming ontstaat. Ook kan de aansluiting draadje voor draadje gaan breken....
Dit is dus waarom er in de automotive soldeervrij wordt ingeklemd, ik soldeer NA het inklemmen alleen tussen voor en achterste klemverbinding waarbij ik het tin naar de voorste laat vloeien...
De standaard klemverbinding met plastik gebruik ik alleen voor accesoires en noodoplossingen.



[img][/img]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  How-to Ruitenwissermotor vervangen Rob 15 41.517 22 September 2018, 17:58
Laatste bericht: Bostel
  Bekabeling achterklep 245 245T Wolff 3 7.606 5 May 2010, 16:22
Laatste bericht: pwassink

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)