Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op wat letten bij een Volvo die al heel lang stil staat?
#1
Gedday my friends,

Verschrikkelijk lang geleden dat ik nog wat kon posten of (uitgebreid) kon lezen. Ik zit middenin een opleiding en die heeft geen genade. Maar vraagjes over Volvo's hebben ook geen medelijden met de opleiding. Die moeten gesteld worden ;D

Ik heb ergens een 245 zien staan die al tien jaar of wat stil staat. Ik moet er nog heen om te kijken hoe ie is, maar volgens de eigenaar zou de carrosserie hard zijn (m.u.v. reservewielbak). Voor ik er heen ga (vrijblijvend uiteraard)... op wat moet ik allemaal letten bij een auto die al zo lang stil staat?

Een paar jaar geleden is de motor nog gestart geweest en die draaide. Ben nooit voorstander geweest om zomaar een motor te starten die al zo lang stil staat en volgens mij is er ook niet eens mee gereden, maar goed: hij startte dus nog. De banden zijn natuurlijk wel gaar, maar hoe zit het met andere dingen?

Oja, het is een B-21 met vierbak, DL, uit 1979 8)

(Ik wist niet precies waar ik dit topic kwijt moest, dus verzet maar als het verkeerd staat!)
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#2
Ben ik met je eens. Een auto die heel lang stil heeft gestaan kan een brok ellende worden.
Haperende startmotor(eigenlijk alle onderdelen waar koolborstels inzitten), vastgeroeste remklauwen,plekken aan de carosserie die in bladerdeeg zijn veranderd, etc. etc.
Antwoord
#3
Jullie spreken mijn geweten aan ;D Maar eens ik iets in mijn hoofd heb :Smile

Ik ben eens langsgeweest bij mijn garagehouder om te kijken wat ie ervan denkt. Of het iets is waar ik mijn handen van moet thuishouden, of het wel kan wagen. Maar zonder de auto te zien, kan die daar -uiteraard- geen goed antwoord op geven. Het kan heel goed meevallen, of net helemaal niet. Dus veel wijzer was ik natuurlijk niet ;D Had wel de indruk dat ie het allemaal wel lijkt zien te zitten (het lijkt me sowieso een optimistische man Tongue), hij kent dat soort volvo's goed en verwacht niet te veel onoverkomelijke problemen.

Maar stel, de carrosserie is inderdaad hard. Heeft iÃmand een idee aan wat voor soort bedragen ik me kan verwachten als er redelijk veel aan moet gebeuren? Ik weet dat er niet zomaar een bedrag op te plakken is, maar momenteel heb ik geen Ãnkel idee. Rubbers vervangen remschijven, banden.. het zal wel snel oplopen.. maar wat zou nog redelijk kunnen zijn? Cvt240turbo, kan je een schatting maken op basis van jouw ervaringen?

Ik moet Ãrgens beginnen Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#4
Bedankt cvt240turbo! Jammer genoeg is het geen optie om mijn garagehouder hem eerst te laten zien. Ik woon in België, en ook mijn garagehouder. Ik denk niet dat ik 'm zal kunnen verleiden om zomaar eens tweemaal 1u45 min in de auto te zitten om een andere auto te gaan bekijekn Tongue Ik moet het dus doen met mondelinge info, maar daar kom je natuurlijk niet erg ver mee. De auto naar de garagehouder brengen, komt al gelijk neer op 'm kopen, en da's nu ook niet zomaar de bedoeling. Door mijn drukke agenda ben ik er zelfs nog niet aan toe gekomen er zelf heen te gaan.

Kortom, ik weet het nog steeds niet. Het lijkt me ergens een buitenkans, want hij 's precies wat ik zoek - en die Volvo's zijn er niÃt zo zat op de wereld - maar ik weet ook graag waar ik aan toe ben voor ik een koop sluit. Ik zou het niet zo erg vinden om max 1000 ofzo nog aan de auto te moeten uitgeven, maar het moet niet het dubbele gaan worden ook :-\

Ach, weee, o weee :Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#5
als het 'm echt is en hij ziet er fris uit zou je het kunnen wagen.

Mijn 343 had al paar jaar stil gestaan toen ik m kocht. Wat heb ik vervangen: aandrijfas hoezen (verteerd), komplete uitlaat (erg krokant en lek), remschijven/blokken/klauwen/slangen voor (verroest, vast, uitgedroogd, remcilinders achter (lek), remslangen achter (droog), rotor/verdelerkap/bougies/-kabels/bobinekabel/kontaktpuntjes (allemaal nog van 1978...)

hou daar om te beginnen rekening mee. En hoe staat ie gestald? Als ie tot zijn knieen in het gras staat, zal de bodem ook ok een Crossa-pizza lijken...
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
#6
Leuk,wat is er zo bijzonder aan deze auto die je nu gevonden hebt? Foto's Wink
Als de auto al zover rijden van jou vandaan staat waar is dat dan,richting NL of juist niet want anders is er misschien wel een bereidwillig forumlid te vinden die wil kijken of het technisch nog te doen is.

Misschien zijn er ook wel leden hier die je willen helpen(of evt. tegen een kostenvergoeding?) om hem weer in orde te krijgen.
Vragen staat vrij 8)
Antwoord
#7
Ha, daar heb ik niet eens aan gedacht, dat er misschien iemand van het forum dicht bij zou wonen en eens een kijkje zou willen/kunnen nemen Smile

Hij staat dus in Nederland, Meerkerk (Zuid Holland).

Als ie nog te koop is tenminste, ik heb even niet kunnen mailen tot vandaag en wacht nog op antwoord. :-\
De advertentie mÃt fotootjes staat in ieder geval nog online:

http://www.aanbodpagina.nl/detail.asp?ad_id=809361

Ik heb in mijn mail foto's van groter formaat gevraagd, want die op de advertentie zijn helaas nogal klein. Moest ik die nog krijgen, zet ik ze wel onlijn. De advertentie klopt overigens niet helemaal. Het gaat om een DL, niet GL, met motorinhoud van 2100 cc. Volgens de advertentie staat ie ook op een zolder, maar dan wil ik wel eens weten hoe ie dat voor mekaar heeft gekregen :o Volgens de foto's lijkt 't gewoon op een schuur of garage, dus al gelukkig niet buiten of in het gras Smile

Dusss.. als iemand in de buurt woont en zin heeft om zijn technische kennis even bot te vieren op dit geval, maar al te graag!! Big Grin

[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#8
Oh, jij bedoelt deze?

http://www.speurders.nl/autos/volvo/4011...olvo%20245

Daar heb ik ook op proberen te contacten oa per telefoon maar helaas zonder effect :-\

Waar jij hem hebt zien staan vermeld een prijs die onmogelijk haalbaar is :-X
Meerkerk ligt hier bij Utrecht,daar zijn wel leden in de buurt dacht ik,ik woon zelf op een half uurtje rijden vandaan.
Als je contact kan leggen wil ik anders wel even kijken.

Op het moment ben ik een identieke witte 245 uit '77 aan het slopen,maar die is echt verrot dus niet de moeite waard van het opknappen.

Wat mij wel verontrust voor als jij deze auto naar België wil importeren is dat er een inactief kenteken bij zit dus je zou hem eerst via iemand in NL op naam moeten zetten en bij de RDW(verkeersdienst) moeten laten keuren en dan kan hij naar België.
Antwoord
#9
Is dit dan iets leuks ;D

http://www.blocket.se/vi/16746373.htm?ca=15_s

Kost ongeveer hetzelfde en kan op eigen wielen naar België en een leuke stedentrip naar Stockholm........
Antwoord
#10
Lol, een tripje naar Zweden zie ik altijd wel zitten, maar dat is de eerste tijd niet haalbaar (wegens opleiding) ;D
Is ook een beetje te avontuurlijk voor mijn conservatieve en behouden geest :Smile

Oh, had jij ook interesse in deze? Kunnen we nog mooi onderling onderhandelen Wink

Ik kon vlot contact leggen met de adverteerder, via mail. Reageerde er heel snel op. Nu al even geleden voor ik weer zelf wat kon sturen, dus wacht nu ook nog op antwoord.

Wat bedoel je precies met 'prijs is niet haalbaar'? ???

Klopt inderdaad dat ik 'm zal moeten importeren. Maar ik had geen problemen voorzien met 't feit dat hij niet meer op Nederlands kenteken staat. Zolang hij wel nog die papieren heeft, dacht ik dat hij in België wel op kenteken gezet moet kunnen worden. Of redeneer ik nu verkeerd? Hij moet in ieder geval ook in België gekeurd worden en ik zal wellicht ook nog een gelijkvormigheidsattest moeten aanvragen.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Volvo 240 aandrijfas monteren Thomas Driessen 7 843 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: Thomas Driessen
  Onderdelen Volvo 144 1971 Pludoris 18 6.388 9 June 2023, 11:16
Laatste bericht: Jambon
  Verwarming Volvo 240 2.3i (1992) Biopowerenschede 1 2.184 21 January 2020, 20:32
Laatste bericht: Marc1970
  Blijft mijn auto heel in de wasstraat? Nicolaas H 13 11.092 23 January 2018, 23:46
Laatste bericht: laptoprob
  thermostaat vervangen volvo 244 diesel h.vdweetering 2 4.093 6 January 2017, 11:14
Laatste bericht: h.vdweetering
  Volvo site met exploded views en onderdeelnummers van alle modellen DanielR 2 6.642 4 January 2017, 11:28
Laatste bericht: DanielR
  Vervuilde brandstoftank Volvo 142 schoonmaken Bavadi 2 4.970 4 October 2016, 18:51
Laatste bericht: Marc1970
  Onderhoud Volvo 145 van 1973 Bram met een 245 11 14.499 24 February 2016, 11:30
Laatste bericht: oudevolvo
  Volvo s80 2.4 comfort (bj 2000) verschillende problemen. JermaineS 34 31.947 6 February 2016, 07:17
Laatste bericht: Dirk342
  Uitlijnen Volvo 142 '73 Bavadi 9 7.811 12 November 2015, 15:27
Laatste bericht: Bavadi

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)