28 May 2008, 00:30
Even een nieuw draadje gestart, specifiek over de carburateurs.
oud draadje
Het gaat om een aq110 dat is een gemariniseerde b18
De twee carburateurs van het spruitstuk verwijderd en op de keukentafel uit elkaar gehaald.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0091.JPG[/img]
Gasnaalden gecheckt. zo ophet oog geen onregelmatigheden (kun je dat zien?)
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0092.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0093.JPG[/img]
De sproeiers schoongemaakt, 1 had iets meer "zooi" er op zitten.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0094.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0095.JPG[/img]
Membramen zijn volgens mij nog in orde. geen onregelmatigheden of scheurtjes, en zeker niet uitgedroogd.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0096.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0097.JPG[/img]
Sproeiers terug zetten
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0098.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0099.JPG[/img]
In de operators manual staat dat die 21/4 tot 23/4 opengedraaid moet staan.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0150.JPG[/img]
Vlotters
Toen ik de vlotterstanden nakeek bleken die nogal te verschillen
Deze stond iig veel te hoog. als de vlotter op onderstaande manier staat zal de vlotter eerder de boel afsluiten.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0101.JPG[/img]
Voor een stromberg 225 moet de speling tussen het hoogste punt van de vlotter tot de rand van de carburateur 18,5 tot 19,5 mm zijn (voor 175 is dat 15,5 tot 16,5mm)
Had alleen een rolmaat, dus heb even een markering op een stukje papier gedaan.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0104.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0105.JPG[/img]
De zuigers met membramen terug geplaatsd, die twee gaatjes zaten richting spruitstuk
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0107.JPG[/img]
Dit dopje zat op 1 carb wel en op 1 niet, daardoor komt 1 lager te liggen. Kan me zo voorstellen dat dat niet de bedoeling is. Kan iemand me vertellen of dat ringetje er op hoort?
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0109.JPG[/img]
De gaskleppen hebben volgens mij niet veel speling, ik kon bij gesloten kleppen tegen licht een klein randje zien. Maar helaas had ik de flitser aan staan dus dat kan je niet helemaal goed zien.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0110.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0115.JPG[/img]
Als olie gaat er in deze carbs motorolie, gÃÃn atf!
Ik ga ze dit weekend monteren.
Keep you guys posted!
met dank aan rob voor de mooie kleine clickable plaatjes
oud draadje
Het gaat om een aq110 dat is een gemariniseerde b18
De twee carburateurs van het spruitstuk verwijderd en op de keukentafel uit elkaar gehaald.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0091.JPG[/img]
Gasnaalden gecheckt. zo ophet oog geen onregelmatigheden (kun je dat zien?)
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0092.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0093.JPG[/img]
De sproeiers schoongemaakt, 1 had iets meer "zooi" er op zitten.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0094.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0095.JPG[/img]
Membramen zijn volgens mij nog in orde. geen onregelmatigheden of scheurtjes, en zeker niet uitgedroogd.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0096.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0097.JPG[/img]
Sproeiers terug zetten
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0098.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0099.JPG[/img]
In de operators manual staat dat die 21/4 tot 23/4 opengedraaid moet staan.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0150.JPG[/img]
Vlotters
Toen ik de vlotterstanden nakeek bleken die nogal te verschillen
Deze stond iig veel te hoog. als de vlotter op onderstaande manier staat zal de vlotter eerder de boel afsluiten.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0101.JPG[/img]
Voor een stromberg 225 moet de speling tussen het hoogste punt van de vlotter tot de rand van de carburateur 18,5 tot 19,5 mm zijn (voor 175 is dat 15,5 tot 16,5mm)
Had alleen een rolmaat, dus heb even een markering op een stukje papier gedaan.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0104.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0105.JPG[/img]
De zuigers met membramen terug geplaatsd, die twee gaatjes zaten richting spruitstuk
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0107.JPG[/img]
Dit dopje zat op 1 carb wel en op 1 niet, daardoor komt 1 lager te liggen. Kan me zo voorstellen dat dat niet de bedoeling is. Kan iemand me vertellen of dat ringetje er op hoort?
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0109.JPG[/img]
De gaskleppen hebben volgens mij niet veel speling, ik kon bij gesloten kleppen tegen licht een klein randje zien. Maar helaas had ik de flitser aan staan dus dat kan je niet helemaal goed zien.
[img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0110.JPG[/img] [img width=225 height=150]http://floor.kraaier.eu/images/stromberg/IMG_0115.JPG[/img]
Als olie gaat er in deze carbs motorolie, gÃÃn atf!
Ik ga ze dit weekend monteren.
Keep you guys posted!
met dank aan rob voor de mooie kleine clickable plaatjes