Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoofdsteunen monteren in sedan
#1
Hallo Allemaal,

Ik wil aankomend weekend mijn aangeschafte hoofdsteunen voor op de achterbank monteren.
Heeft iemand hier ervaring mee?. Auto heeft ze nu dus nog niet.
Waar moet ik op letten/rekening mee houden?

Ik lees graag de reacties! Smile

Filip.
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#2
Citaat:Waar moet ik op letten/rekening mee houden?

Uuuuuh,
niet op de kop, of achterstevoren of zo?


Kan toch maar op 1 manier, en is klik/klak (ong. 1 sec werk en zit erin), of ben ik nou zo gek ???

[edit]
Mmmmmmm, isse voor een sedan lees ik net.
Zal wel weer anders gaan dan in een Estate
Dus toch weer te snel gereageerd.
Sorry
[/edit]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#3
Volgens mij heeft Rob gelijk:
Klik erin, het past maar op 1 manier.

Uiteraard met de randvoorwaarde dat de gaten en bevestiging in al aanwezig zijn.
De steunen zitten op de hoedenplank, niet op de zittingrug zoals voor. Onder de gaten, aan de andere kant, zou een bevestiging moeten zitten waar de steunen inklikken. Zichtbaar vanuit de kofferbak.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
#4
Als er tevoren geen hoofdsteunen ingezeten hebben,dan zijn de bevestigingssteuntjes in de kofferbak niet aanwezig.
Dus hopelijk heb je die erbij dan.....

De gaatjes voor de steuntjes zitten er al dus je hoeft ze alleen te monteren met moertjes.

In de hoedenplank zitten een paar dopjes.Als je die verwijdert zie je de gaatjes waar de hoofdsteunen inschuiven.
Antwoord
#5
Als je de "bevestigingspootjes" die je vanuit de kofferbak moet monteren er niet bij hebt wordt het inderdaad lastig..... Kan trouwens zijn dat er geen dopjes in de hoedenplank zitten; in dat geval moet je daar gewoon een gaatje maken; is niet moeilijk.
Ik heb nog een set donkerblauwe hoofdsteunen voor achterin liggen, met alle toebehoren. Als je belangstelling hebt hoor ik het wel.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#6
Het wordt dus toch een 'uitdaging', even een foto gemaakt van zoals ik de hoofdsteunen ontvangen heb.

[Afbeelding: hoofdsteun.jpg]

Op de hoedenplank heb ik alleen twee dopjes die die bekleding vast houden.
Vrijdag haal ik de Volvo dan zal ik kijken aan de achterkant wat ik aantref, Heb daar nu natuurlijk nooit zo opgelet.


Filip.
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#7
Als op de hoedenplank nog geen gaatjes zitten dan zitten ze als ik me goed herinner wel al in de metalen onderplaat van de hoedenplank,vanuit de de kofferbak te zien.
Als je vanuit de kofferbak de gaten in het metaal met een stift op de onderkant van de hoedenplank aftekent en vervolgens de hoedenplank eruit haalt, kun je de gaten netjes uitzagen in de hoedenplank.

Op de foto te zien is je set compleet .Je moet alleen even -door de clip in te drukken- de hoofdsteun uit de bevestigingsbeugel schuiven. Anders kun je het spul niet monteren.

Je hoeft niet door metaal te boren want alle benodigde gaten zitten er al. Wel moet je de achterbankleuning even loshalen.
Antwoord
#8
Zo te zien heb je de complete set.
Inderdaad, in de metalen plaat onder de hoedenplank zitten de gaten al voorgeboord. In mijn hoedenplank zaten echter geen gaten/dopjes. Ik heb gewoon vanuit de kofferbak door de genoemde gaten in de metalen plaat gaatjes geboord in de hoedenplank; dat is gewoon board-materiaal, dus daar heb je zo een gat in. Vervolgens druk je de hoofdsteunpennen door deze gaatjes. Afdekdingetjes (zitten er ook bij bij jou) erop en het zit netjes. Vervolgens in de kofferbak de zaak vastschroeven.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#9
Dank allemaal voor de reacties, ik zal het resultaat laten zien!

Filip.
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord
#10
en en en??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Muntenbakje monteren DanielR 3 307 11 September 2023, 12:26
Laatste bericht: Madman
  Muntenbakje monteren DanielR 0 151 7 September 2023, 11:35
Laatste bericht: DanielR
  Trekhaak monteren op XC70 uit 1998 Rafiq 1 364 28 June 2023, 13:20
Laatste bericht: Marc1970
  Monteren touchscreen in 240 - help! BasA 4 1.667 4 July 2022, 22:20
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  Hoe embleem voorscherm monteren? Frank&amp;Frida 2 2.218 20 April 2018, 16:04
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Verwijderen hoofdsteunen 245 '86 Wijnand 4 4.269 20 January 2018, 22:01
Laatste bericht: Wijnand
  Plaatsen hoofdsteunen achter 245, hoe? marc-f 3 3.647 18 October 2017, 19:59
Laatste bericht: RM
  Monteren middenarmsteun tussen de voorstoelen van een 240 roger2401990 67 42.595 14 October 2017, 21:24
Laatste bericht: Ame
  Kleine zij-ruitje achter verwijderen 244 264 240 sedan 1982 Vincent244 5 3.894 11 April 2016, 18:02
Laatste bericht: Vincent244
  Achterbank 240 sedan 1989 verwijderen. EdRaket66 5 5.514 18 March 2015, 18:22
Laatste bericht: Arjan.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)