25 February 2008, 13:05
Ik heb net de rembblokken aan de voorzijde vervangen, maar vroeg me eigenlijk af hoe de blokken weer 'van de schijf afkomen' nadat je het rempedaal loslaat.
De zuigers drukken de blokken tegen de schijf aan, maar hoe komen ze dan weer 'los' ?
De blokken pasten met moeite en veel koperpasta in de klauw (aan de boven- en onderkant in de klauw zit/zat veel roest,troep, (zie foto, rode vierkantjes) waardoor de blokken met veel moeite
heen en weer (links-rechts) kunnen bewegen.
Dus eenmaal tegen de schijf aagedrukt door de zuiger, komen ze nauwelijks los van de schijf bij loslaten van het pedaal
Moet de veer die over het blok heenzit voldoende zijn om het blokje weer terug te duwen van de schijf af?
Ik heb nu aan beide kanten nieuwe blokken, maar merk nog steeds een trilling in het stuur bij remmen (schijven zijn niet krom)
Kan dit trillen ook komen doordat de blokken niet van de schijf afkomen?
iig 1 zuiger was heel moeilijk naar binnen te duwen.
kan ik dit gangbaar maken door veel te kruip-oliën/wd40-en, of moet hij hiervoor uitelkaar?
De zuigers drukken de blokken tegen de schijf aan, maar hoe komen ze dan weer 'los' ?
De blokken pasten met moeite en veel koperpasta in de klauw (aan de boven- en onderkant in de klauw zit/zat veel roest,troep, (zie foto, rode vierkantjes) waardoor de blokken met veel moeite
heen en weer (links-rechts) kunnen bewegen.
Dus eenmaal tegen de schijf aagedrukt door de zuiger, komen ze nauwelijks los van de schijf bij loslaten van het pedaal
Moet de veer die over het blok heenzit voldoende zijn om het blokje weer terug te duwen van de schijf af?
Ik heb nu aan beide kanten nieuwe blokken, maar merk nog steeds een trilling in het stuur bij remmen (schijven zijn niet krom)
Kan dit trillen ook komen doordat de blokken niet van de schijf afkomen?
iig 1 zuiger was heel moeilijk naar binnen te duwen.
kan ik dit gangbaar maken door veel te kruip-oliën/wd40-en, of moet hij hiervoor uitelkaar?