Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Installatie toerenteller diesel
#1
Citaat:Installatie Toerenteller

Algemeen: in onderstaande aanwijzingen wordt aangeraden de minpool van de accu voor installatie te verwijderen, dit is erg belangrijk i.v.m. eventuele kortsluiting. Uit ervaring kan ik vertellen dan een kabelbrandje erg onplezierig is voor zowel de portemonnee als je gemoedsgesteldheid! Voor het bepalen van welke draden onder spanning staan i.v.m. de instrumentenverlichting e.d. moet de accu natuurlijk wel aangesloten zijn! Soms zijn adapters nodig voor de montage van sensoren in het motorblok.

Alle veranderingen die op basis van de gegevens die op deze website vermeld staan worden uitgevoerd, voert u geheel op uw eigen risico uit, wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor schade die eventueel ontstaat door uw handelen naar aanleiding van de gegevens die op deze website staan.

Toerenteller: een toerenteller voor een benzinemotor sluit je aan op de volgende manier:

1. Haal altijd eerst de minpool van de accu los om kortsluiting te voorkomen!
2. Zoek eerst een via het contact geschakelde plus (b.v. van de radio) en sluit deze aan op het + contact achter op de meter.
3. Zoek dan een massa (kan overal aan metalen chassis) en sluit deze aan op het – contact van de meter
4. Zoek dan een kabel van de instrumentenverlichting en tap deze m.b.v. een krokodillenbekje af en sluit deze aan op de + van de verlichting van de meter
5. Sluit ook de min van het lampje van de meter aan op de massa
6. Sluit tenslotte een draad aan van de sensor, die je op de kabel van stroomverdeler naar bougie klemt, op de aansluitingen voor de sensor op de toerenteller.
7. Gebruik voor de verbindingen 1.5 mm2 kabel
8. Tenslotte is het aan te raden, de kabels in de motorruimte te omwikkelen met flexibele slang tegen beschadigingen.
9. Nu kun je de minpool van de accu weer aansluiten.

Hierboven de handleiding voor het installeren van een toerenteller voor een benzinemotor. Bij een diesel is het natuurlijk anders. Ik heb al even gekeken of ik het onwaarschijnlijke geluk had dat er kabels voor de toerenteller al klaar liggen achter het klokkenpaneel, maar dat is niet het geval. Wat is de makkelijkste manier om de toerenteller tot leven te brengen?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
#2
Heb je een toerenteller van een diesel? De schaal is vaak heel anders omdat een diesel minder toeren maakt namelijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#3
de diesel toerenteller krijgt zn impulsen van de dynamo, daar moet een extra aansluiting op zitten. De pool op de dynamo die dat geeft heet W en die levert eenzijdig gelijkgerichte stroom. eerst even kijken of die dynamo dat heeft (ik heb geloof ik nog een dynamo van een VW diesel die die aansluiting heeft, past misschien wel?)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  5 cilinder diesel tijdrovers 2 11.989 11 January 2014, 23:45
Laatste bericht: tijdrovers
  rokende diesel usa245 9 13.525 13 September 2012, 23:41
Laatste bericht: Degraaf
  Verbruik van een 6-cilinder diesel? Boterbloem 8 12.118 27 July 2012, 18:57
Laatste bericht: GJ244D6
  Dag diesel! Pluk 4 8.813 3 July 2012, 06:24
Laatste bericht: eerstkoffie
  Diesel tuning? aRjen.T 42 54.755 29 June 2012, 12:25
Laatste bericht: aRjen.T
  Verschil diesel t.o.v. benzine Drk 2 6.491 29 December 2011, 19:28
Laatste bericht: markfranken
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 2.881 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  Slechte koude start 240 L Diesel 1987 DIESELfan1987 14 12.792 4 March 2010, 10:57
Laatste bericht: 240diesel
  wanneer een diesel? Gandalf 16 12.144 2 March 2010, 10:49
Laatste bericht: Marc1970
  extra meters in een 240 diesel, welke zenders? superD 1 3.026 14 February 2010, 19:20
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)