Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M90
#1
Ziet er allemaal indrukwekkend uit!! Leuk om te zien dat jullie ook met vrijprogrammeerbare ecu's de volvo's te lijf gaan. Ik heb een Westfield en ga daar een 2.0 zetec in zetten met een DTA computer...

Maar terug naar volvo's, mijn broertje heeft een 960 2.0 16v turbo die willen wij een beetje meer pk's geven maar eerst het onderstel en de bak verbeteren. Dus als een van jullie nog een M90 weten voor normaal geld. (Ik was telaat met die bak op de VKB). Graag!

David
Antwoord
#2
Hallo Jelmar,

Weet jij waar ik die vinden kan dan?

David
Antwoord
#3
Bozzma schreef:Een hele bevalling, zo'n Volvo.

Maar in jouw geval is het ook niet zomaar sleutelen aan je Volvo, je zet een (bijna) compleet nieuwe auto neer aangevuld met wat oude onderdelen die toevallig op je auto zaten ;D Big Grin

Maar,.................het blijft leuk om te lezen en om te zien dat je enthousiasme blijft bestaan Smile

HOU VOL!! :-*
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#4
Hallo Jelmar,

Okà ik stuur je even een PB. Ik wil hem hebben voor een conversie van M46 met OD naar M90. Dus ik heb ook de aandrijfas en versnellingsbaksteun met rubber nodig.

David
Antwoord
#5
Kleine M90 inbouwinformatie-update:

De volgende maatvoeringen:

De stangen voor de pook dienen 9,5 cm ingekort te worden. De alu-stang is niet te TIG lassen (mij lukte het niet). Een stalen profiel erlangs spalken werkt wel.

De baksteun-balk dient van een automaat te zijn, niet van een M47.

De aandrijfas van een M47 kan gebruikt worden en een bus is succesvol te maken. Een andere optie is de 940 aandrijfas te laten inkorten en deze over het achterste deel van de M47 240 as te schuiven. Je kan ook de 240 M47 as ~45 mm te verlengen.

Het koppelingspedaal moet 6 cm verlengd worden en in het bovenste gat van de pedaalbox gemonteerd worden. De hevel moet 1 cm naar links en wat langer. Tevens 180 graden omgezet.

Alles valt netjes op zijn plek. Het is lastiger dan een M47 plaatsen maar het ook niet bijster ingewikkeld. De lastigste problemen zijn het aanpassen van het koppelingspedaal, aanpassen van de baksteun en het hydraulieke gedeelte van de koppeling.

Eigenlijk wel een aanrader. Ben je handig genoeg om een versnellingsbak te vervangen en heb je een lasapparaat, dan lukt dit je ook wel.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#6
ik heb nog een M90 te koop voor €400,- Moet nog gedemonteerd worden. Jelmar, wilde jij die nou? Jij hebt voorrang. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
Hallo Thesaint,

Dat klinkt ook interessant, uit wat voor 940 komt de bak? Leeftijd? Hoeveel gelopen?

Is die prijs incl. Cardans en steunbalk onder de bak?

David
Antwoord
#8
dlkoiter schreef:Hallo Thesaint,

Dat klinkt ook interessant, uit wat voor 940 komt de bak? Leeftijd? Hoeveel gelopen?

Is die prijs incl. Cardans en steunbalk onder de bak?

David

Voor de duidelijkheid; In principe krijgt Jelmar voorrang omdat ik dit al met hem heb besproken. Alleen mocht hij geen interesse hebben dan is de bak beschikbaar. Ik verkoop m voor een vriend van me. De bak zit nog onder de auto.

Het is een 940 uit 1996 en de motor een B230FK met 390.000km Bak en motor zijn nog in zeer goede staat. De auto is zichtbaar zuinig behandeld. Afgezien van de frontschade die die nu heeft dan.

Ik denk dat die cardanas en steunbalk er wel bij zitten, maar dat zou ik zeker nog even kunnen navragen voor je.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#9
OK, doet maar een voorstel...zal ik t bespreken. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#10
Hallo,

Ik wacht even af........
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)