Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleine beurt
#41
Sam244. ik weet niet hoe goed je engels is maar koop anders een haynes op marktplaats

1974-1984 Volvo 240 Series Vraagbaak Engels Haynes
€ 18,99
http://link.marktplaats.nl/m892159134

zijn niet heel duur en kun je een hoop info uit hale
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#42
http://www.ebay.nl/itm/Volvo-240-Series-...43db41d220
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#43
Laurens Zondag schreef:Sam244. ik weet niet hoe goed je engels is maar koop anders een haynes op marktplaats

1974-1984 Volvo 240 Series Vraagbaak Engels Haynes
€ 18,99
http://link.marktplaats.nl/m892159134

zijn niet heel duur en kun je een hoop info uit hale

Kijk hier heb ik zeker wat aan!!! Dank u wel!!!!
Nu leer ik engels en over volvo tegelijk
Antwoord
#44
Vandaag begonnen aan het inlaatspruitstuk.

Op Mp een spruitstuk van een 90-er 244 kunnen kopen voor 20 euro.
Deze ga ik reinigen en de verstuivers reviseren waarna ik hem wil omwisselen met mijn eigen spruitstuk. Zo heeft het werk geen haast en kan ons Arbetshäst blijven werken.
Tjonge wat is dat gasklephuis vervuild ........ lijkt wel of er op stookolie is gereden.
Weet iemand een makkelijke manier om de binnenzijde van het spruitstuk te reinigen?.

Reinigen van de injectoren lijkt me moeilijk, behalve dan de buitenkant.
Ga kijken of O-ringen, vul ringen en dopjes ergens kan bestelllen. Iemand een idee?.

[ATTACH=CONFIG]4624[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4625[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4626[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4627[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4628[/ATTACH]

Gr Edwin


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#45
Met veel aandacht dit topic gelezen, enorm interessant, handig, en goed uitgelegd. Hulde!

De link naa FCPgroton.com werkte alleen niet meer. Kan t kloppen dat dit de juiste? https://www.fcpeuro.com/Volvo-parts/
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Antwoord
#46
Ja maar sinds de euro dollarkoers zo waardeloos is is het bijna de moeite niet meer je maakt een betere kans bij scandix.de daar kom je waarschijnlijk het goedkoopste uit de bus

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#47
Klopt, ik zal de start-post eens wat opschonen.
Is al weer een tijd geleden, veel links doen het niet meer en foto's zijn verdwenen.
Staat op de to-do lijst, maar iig bedankt voor het compliment
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#48
Okee, dank voor de updates Confusedmile:
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Antwoord
#49
EdRaket66 schreef:Vandaag begonnen aan het inlaatspruitstuk.

Op Mp een spruitstuk van een 90-er 244 kunnen kopen voor 20 euro.
Deze ga ik reinigen en de verstuivers reviseren waarna ik hem wil omwisselen met mijn eigen spruitstuk. Zo heeft het werk geen haast en kan ons Arbetshäst blijven werken.
Tjonge wat is dat gasklephuis vervuild ........ lijkt wel of er op stookolie is gereden.
Weet iemand een makkelijke manier om de binnenzijde van het spruitstuk te reinigen?.

Reinigen van de injectoren lijkt me moeilijk, behalve dan de buitenkant.
Ga kijken of O-ringen, vul ringen en dopjes ergens kan bestelllen. Iemand een idee?.

[ATTACH=CONFIG]4624[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4625[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4626[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4627[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4628[/ATTACH]

Gr Edwin

Reinigen van de injectoren kun je het beste met een ultrasoon reiniger doen.
Daar worden ze super clean van.
Nieuwe rubbertjes bestellen bij een volvo specialist b.v. nordicar, skandix, slubo doetinchem hebben geen goede site.
Maar als je hier heen belt en je legt ze het 1 keer uit weten ze meteen waar je het over hebt.
Antwoord
#50
Uiterst nuttig overzicht, waarvoor dank!
Had zelf te maken met punt 7), dat wil zeggen, bij mijn 1992 Volvo 240 Polar (200F) viel de motor op de meest ongelegen momenten uit. Code 1-4-4. Bleek om een defect brandstofpomprelais te gaan. Nieuwe gehaald bij Estate Services (18 euro), handschoenenkastje gedemonteerd (7 schroefjes), relais vervangen, probleem opgelost.
Groet,
Benedict_H

______________________
'92 Volvo 240 Polar (B200F)
'72 Rover P5B (V8)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  welke beurt geven Claus 7 6.856 2 November 2007, 21:11
Laatste bericht: Claus
  Grote beurt 245 mfellman 1 3.476 18 July 2005, 13:10
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)