18 August 2005, 11:04
De 244/240 series is altijd populair geweest in New Zealand, op het hoogtepunt werden er 100 per jaar verkocht denk ik, hoofzakelijk de top models zoals de GLT met automaat. 244/240 Turbos zijn hier niet verkocht, die waren alleen in left hand drive, zover ik weet.
Het waren dure autos. Omdat NZ een echt emigrantenland is zijn er ook vele die hun 244 uit England meegenomen hebben en je ziet hier ook nog wel eens een left hand drive model. We rijden hier Links net zoals in England.
Mijn vrouw heeft 15 jaar een goude 244GLE gereden die uit England kwam, had een klein beetje roest hier en daar, maar geen problemen. Mijn eerste Volvo was een goude 244GLT uit 1982, gekocht in 1988, die ik in 1998 verkocht toen ik een mijn huidige 1988 240GLT kocht. Dat was een verbetering met de 4 speed automaat.
Onze beide kinderen hebben autorijles van mij gehad in de 244GLE toen ze 15/16 jaar waren, en allebei zijn ze voor de eerste keer geslaagd voor hun rijbewijs. Mag hier al met 15 jaar !
Op een moment hadden we 5 Volvos; 244GLE, 244GLT, 360GLT, 360GL, Amazon en een MGBGT. Ik had een garage voor 2 autos en een andere dubbele garage erbij gehuurd. Dat was eigenlijk een beetje te veel van het goede.
Mijn Amazon project, started 1998,
was eigenlijk het begin van VolvoAdventures.com wat nu uitgegroeid is to een vrij grote website met bezoekers vanover de hele wereld.
Mijn Amazon Project:http://www.volvoadventures.com/amazon.html
De 244/240 series werd hoofdzakelijk verkocht nieuw aan oudere mensen, en de auto had ook dat image; oude mannen car. Nu ze goedkoper worden zijn er langzaamerhand jongeren in geinteresseerd, ofschoon momenteel Japanse autos erg populair zijn bij jongeren. Wat ik zo gezien heb op de Nederlandse websites, zijn ze hier veel goedkoper dan in Nederland. Mijn 240GLT, B230E, 220.000kms zonder roest in uitstekende staat is hier ongeveer 1500Euro waard, niet meer. En handelaren zijn niet geinteresseerd in de oudere Volvos. Hier worden momenteel veel tweede hands Volvos, voornamelijk de S80 models, geimporteerd van Singapore. Een S80 uit 2000/2001 met pakweg 75,000kms kost hier minder dan 10.000 Euro.
Momenteel hebben we nog maar een auto, 240GLT, ik heb net mijn Amazon verkocht.
Ik zou nu dolgraag een 242Turbo willen kopen, helaas no luck in NZ.
De komende jaren komen we waarschijnlijk regelmatig naar Europa en ik denk er aan om een 240/245 te kopen voor onze Volvo Adventures in Europa. Echter ik denk dat ik voor een goede wel iets meer moet betalen dan hier in NZ.
Het waren dure autos. Omdat NZ een echt emigrantenland is zijn er ook vele die hun 244 uit England meegenomen hebben en je ziet hier ook nog wel eens een left hand drive model. We rijden hier Links net zoals in England.
Mijn vrouw heeft 15 jaar een goude 244GLE gereden die uit England kwam, had een klein beetje roest hier en daar, maar geen problemen. Mijn eerste Volvo was een goude 244GLT uit 1982, gekocht in 1988, die ik in 1998 verkocht toen ik een mijn huidige 1988 240GLT kocht. Dat was een verbetering met de 4 speed automaat.
Onze beide kinderen hebben autorijles van mij gehad in de 244GLE toen ze 15/16 jaar waren, en allebei zijn ze voor de eerste keer geslaagd voor hun rijbewijs. Mag hier al met 15 jaar !
Op een moment hadden we 5 Volvos; 244GLE, 244GLT, 360GLT, 360GL, Amazon en een MGBGT. Ik had een garage voor 2 autos en een andere dubbele garage erbij gehuurd. Dat was eigenlijk een beetje te veel van het goede.
Mijn Amazon project, started 1998,
was eigenlijk het begin van VolvoAdventures.com wat nu uitgegroeid is to een vrij grote website met bezoekers vanover de hele wereld.
Mijn Amazon Project:http://www.volvoadventures.com/amazon.html
De 244/240 series werd hoofdzakelijk verkocht nieuw aan oudere mensen, en de auto had ook dat image; oude mannen car. Nu ze goedkoper worden zijn er langzaamerhand jongeren in geinteresseerd, ofschoon momenteel Japanse autos erg populair zijn bij jongeren. Wat ik zo gezien heb op de Nederlandse websites, zijn ze hier veel goedkoper dan in Nederland. Mijn 240GLT, B230E, 220.000kms zonder roest in uitstekende staat is hier ongeveer 1500Euro waard, niet meer. En handelaren zijn niet geinteresseerd in de oudere Volvos. Hier worden momenteel veel tweede hands Volvos, voornamelijk de S80 models, geimporteerd van Singapore. Een S80 uit 2000/2001 met pakweg 75,000kms kost hier minder dan 10.000 Euro.
Momenteel hebben we nog maar een auto, 240GLT, ik heb net mijn Amazon verkocht.
Ik zou nu dolgraag een 242Turbo willen kopen, helaas no luck in NZ.
De komende jaren komen we waarschijnlijk regelmatig naar Europa en ik denk er aan om een 240/245 te kopen voor onze Volvo Adventures in Europa. Echter ik denk dat ik voor een goede wel iets meer moet betalen dan hier in NZ.
Jim Hekker, New Zealand, 2009 Volvo V50 R-desgn 2.4i, 31000kms, black