Vandaag even tijd gemaakt om de grijze aan eens goed te bekijken. Zoals al ik al wist is de auto een keer overgespoten geweest, dit is echter op de goedkope manier gebeurt, over het vet van de deurscharnieren heen ed. Er is toen ook een beetje geplamuurd aan de auto, een magneet blijft minder goed plakken aan de voorkant van de achterwielkasten. De bodem is op zicht nog helemaal hard maar voor de zekerheid wil ik deze week er nog even onder kruipen om met een schroevendraaier te testen.
Aangezien bij de eerste bezichtigingen de motorkap niet open kon heb ik nog niet eerder het blok en automaat kunnen zien. Toen ik na iets gepruts de kap open kreeg trof ik dit aan:
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0094.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0095.jpg[/img]
Heb maar meteen geprobeerd om er stroom op te zetten. In het interieur werkt nog niet alles (verlichting, ventilator,...) maar de radio werkt wel net als de buitenverlichting.
Na een snelle controle van de olie (verdacht schoon) en het koelwater het blok proberen te starten, lopen deed hij niet maar hij begon al rond te draaien. Deze week dus eens proberen om de accu van de Rooie erin te zetten.
Het interieur is verder nog in goede staat, wel wat kleine punten die gemaakt moeten worden maar vooral een poetsbeurt zou het interieur goed doen.
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0098.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0099.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0100.jpg[/img]
De originele radio met op de hoedenplank twee originele luidsprekers
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0101.jpg[/img]
Het exterieur heeft in de toekomst wel wat werk nodig maar is al bij al na zoveel jaar buitenstaan toch nog vrij goed en belangrijker, compleet. Al de badges en kroontjes zitten nog op de auto.
De slechte punten zijn vooral de afvoer/raamstijl van het achterraam:
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0105.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0106.jpg[/img]
Ook achter de kroontjes heeft het plaatwerk zich omgevormd tot bladerdeeg. Heb er geen foto's van maar voel het duidelijk. De A-stijl is nog in uitzonderlijk goede staat al begint het er wel te roesten.
De achterklep is ook begonnen aan z'n einde:
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0104.jpg[/img]
In de achterbak is het ook relatief vochtig. Dat vocht komt natuurlijk via de rotte raamstijl naar binnen gelopen, zal ik dus eerdaags goed moeten afdichten. In de klep licht verder nog de voorspoiler en het reservewiel dat nog nooit is opgepompt.
De velgen hebben ook een keer een "opknapbeurt" gehad :
[img width=800 height=600]http://i190.photobucket.com/albums/z33/sanderreijnen/De%20Grijze/Afb0103.jpg[/img]
Dat ik tegen de auto aangelopen ben is trouwens puur toeval geweest. Tijdens de zoektocht naar een vervanger voor mijn V70 naar de paasshow in Tessenderlo gereden om eens te kijken, op de terug weg zag ik de auto staan bij een Opel dealer. Natuurlijk even gestopt om te kijken en de eerste dag dat de garage open zou zijn gebeld waarna ik het nummer van de eigenaar kreeg. Deze gebeld maar hij was al een maand bezig met iemand anders maar deze wou de auto maar niet komen halen. Na een maand kreeg ik een mail van de beste man of ik nog interesse had in de auto, natuurlijk had ik dat wel en heb de auto 2 weken geleden nog eens bekeken. Na een korte bedenktijd besloten de auto over te nemen, in mijn ogen een "once in a lifetime opportunity" aangezien de prijs, staat en verleden.
Volgens de km teller heeft de auto 91000km ervaring, het service boekje is het laatst afgestempeld op 21 sep '82 bij 81334km. Gemiddeld maakte de eigenaar 10000km per 3 maanden.