Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Berta, de Rooie en de Grijze
#31
Citaat:k zou dat ook op een andere (nettere) manier doen inderdaad. Even langs wat volvo-klassieker-garages gaan.

Dat ging een beetje moeilijk: hij moet nog ingevoerd worden, dan moet ik hem eerst klaar maken voor de keuring dan moet ie naar de garage voor de platen (garageplaten) dan kan ie naar de keuring en dan kan uiteindelijk een plaat aangevraagd worden... dus je ziet zelf even een advertentie in elkaar zetten en op internet plaatsen gaat een stuk sneller.
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
#32
En als je een heel erg leuk bod krijgt is dat natuurlijk ook mooi Smile
Antwoord
#33
Hij mocht even een luchtje scheppen, heb dan maar meteen een filmpje gemaakt Big Grin
De motor wordt afgesteld door de garage en daarna ga ik de sapjes allemaal opnieuw verversen dan is het draaiende gedeelte in orde en kan ik beginnen met schuren en hoop ik tegen Mei naar de spuiter te kunnen voor een nieuw jasje en ondertussen het interieur nog "even" doen... nog heel wat werk dus ;D

http://www.youtube.com/watch?v=6idzjdsRXjU
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
#34
Maar zeker de moeite waard.
't was wel winderig vandaag.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#35
Even een korte update:

De auto staat ondertussen al enkele weken bij een garage hier in de buurt (een oud mannetje) om de remmen in orde te maken en de motor af te stellen. Nu is er alleen heel wat meer werk naar boven gekomen :Smile de remmen krijgen we maar niet hard, de voorste 2 cilinders geven te weinig compresie, de brandstof pomp heeft het waarschijnlijk begeven en de stratmotor is ook naar de vaantjes en dan hebben we de injectoren en dergelijke nog niet kunnen testen :-\ :'(
En het ergste van al is dat m'n budget wat krapjes aan wordt en harder werken als student kan ik helaas niet.
Nu zit ik wel over een heel drastische maatregel te denken: motor eruit, versnellingsbak eruit en reviseren die boel, kost een hoop centen en tijd maar dan ben ik zeker dat hij het goed gaat doen. Maar in principe is het eigenlijk niet nodig aangezien hij zo weinig km gemaakt heeft.
Het nadeel is dat ik, zolang hij bij de garage staat, niks zelf kan doen en dat werkt behoorlijk frustrerend :-\ ik ben zelfs maar aan de zitmaaier begonnen om maar iets te kunnen sleutelen ;D
Een ding is zeker: om de auto in de zomer op de weg te krijgen is gewoon niet haalbaar het zal dus ergens het najaar of zomer 2009 worden maar rijden zal ie!!!
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
#36
Kwa motor kan er natuurlijk ook een B230F in, beetje minder vermogen, en veel minder kosten. Ze liggen langs de kant van de weg bij wijze van spreken (wel eerst de B20's opzij schuiven).

Koop een complete donor, zet hem ernaast en hang alles 1:1 over.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#37
Nee dat zou ik niet willen, het mag rustig wat meer kosten maar hij moet wel origineel blijven.
Heb vandaag al wat beter nieuws gehad, een maatje gaat de startmotor maken (gaat een 50-60€ kosten). We hebben er een tijdelijk andere startmotor op gemonteerd en de benzine pomp is ook gefixt. De motor gestart en in een keer lopen. Nog niet zoals het hoort maar de injectoren ed zijn in ieder geval goed wat een hele opluchting is. Het compresie verlies in voorste 2 cilinders kan natuurlijk ook wel misschien verholpen worden met het afstellen van de kleppen
Het remprobleem blijft voorlopig nog even maar eerst maar eens zien dat ie gaat lopen...stoppen kan je ook met de handrem :Smile

Dus er is weer een beetje hoop in zicht...
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
#38
Weer even een korte update

Na wat negatieve berichten en veel gezoek en getest loopt de motor als een naaimachine en mag hij bijna weer naar huis.
Uiteindelijk heb ik het brein van 2 oude "rotten" erop los gelaten, echte volvo monteurs van het vroege uur met de nodige know how en creativiteit. (heeft zelfs nog een P1800 staan onder een zeiltje wachtend om terug in elkaar gezet te worden)
Ze hebben zich helemaal rot gezocht naar het probleem en verschillende bruggetjes en ik weet allemaal niet wat nogmeer gemaakt. Na wat aanpassingen liep de motor wel maar zodra hij uit gezet werd en opnieuw gestart werd wou de motor wel aanspringen maar niet blijven lopen. De gedachte ging uit naar de Thermotijdschakelaar geen of weinig signaal doorgaf, getest met andere schakelaars en het wees echt in de richting maar ze vertrouwden het boeltje niet helemaal dus zijn ze verder gaan zoeken. Uiteindelijk heeft hij twee meters gemaakt en deze tussen de benzine inlaat en de koudstart injector gezet. Hieruit bleek dat er niet voldoende druk op het systeem bleef. Conclusie: accumelator die een beetje z'n eigen zin leefde.
Dus vervangen (tjing tjing 150 pleurie) maaaaaaaaar lopen als een naaimachine, starten doet ze met plezier (zelfs vlotter als m'n V70).
Nu nog het remmenissue en we zijn weer een stapje verder en dan..... dan mag ze terug thuis komen slapen en een filmpje van de motor mag dan natuurlijk niet ontbreken dussss die update volgt snel!
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
#39
Van een stapje verder een stapje terug... een heel stapje terug...
Twee weken terug is Berta ( ja ze heeft een naam gekregen ;D ) terug naar huis gekomen. Zoals ik al geschreven had liep de motor als een naaimachine, ik wou dus dit weekend nog een filmpje maken om de mooie loop van de 6 pitter met jullie te delen. Maar eerst moest er nog even goede olie in en een verse oliefilter. Omdat de carter plug muurvast zat opnieuw de hele carterpan eronderuit geschroefd en er bleek ook wat drap in de pan te zitten en dat was de reden om de rest (oliezuigpunt en afscherming) los te halen en schoon te maken. Ik heb de gewoonte en nieuwsgierigheid om dan meteen alles eens verder te bekijken en door een van de openingen kan je de onderkant van de cilinders 1 en 6 zien. Ter hoogte van de eerste cilinderbus een blauw groene vloeistof :-\
Dat betekent dus revisie...
Voor mezelf heb ik alles al een beetje op een rijtje gezet en ben gisteren al begonnen om de auto zover te demonteren dat de motor eruit kan, dit met automaat en al want als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed een automaat met 4 versnellingen eraan frutselen...
Dan kan ik ook meteen het motorcompartiment spuiten en een beetje fatsoeneren... Nu alleen nog iemand zoeken die een beetje ervaring heeft met het terug opbouwen van een gereviseerde motor want daar heb ik helaas geen kaas van gegeten (stand van nokkenas en dergelijke)... Ook nog even opzoek naar een kraan om het spul uit het vooronder te krijgen.
Als jullie nog tips en tricks of leuke/gekke ideeën hebben hoor ik het graag Wink
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
#40
Wat een 'ellende' allemaal. Toch respect dat je de moed erin houdt. De wagen is het waard natuurlijk. Hou vol!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Drk - De grijze Drk 14 3.103 16 February 2017, 23:39
Laatste bericht: Drk
  Grijze Superpolar Stevves 50 18.037 12 November 2016, 15:00
Laatste bericht: jehannes
  Even voorstellen! Bram met zijn 93'er grijze polar BramvanBlokland 7 1.724 2 August 2016, 20:33
Laatste bericht: A_A
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 5.942 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)