Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Berta, de Rooie en de Grijze
officieel mag het niet nee maar valt een stuk minder op als de eventuele luchtkussens van een airride. Wetgeving hier is echt bekrompen in. Voorbeeldje: V70 2.4 bifuel mag max 16inch velgen hebben, groter is door Volvo zogenaamd niet gehomolegeerd op de bifuel.
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
Ollie McSmoke is afgelopen donderdag na een tweede keer goedgekeurd. Maandag komt de plaat binnen samen met de papieren en dan kan er officieel mee gereden worden.
Volgende stap is eerst de dynamo in orde te brengen (er hangt nu een benzine exemplaar in) en de olie en luchtfilter vervangen en een uitlijning is ook geen overbodige luxe.
Er is ook nog een elektrisch probleempje maar dat staat in het juiste topic (zekering nr 12 brandt constant door). De nieuwe voorruit met klemmetjes is ook aangekomen en deze zal in loop van komende week geplaatst worden. Aan de voorkant is de auto ook enkele centimeters gezakt en vind het zo mooi in balans. Stuurgedrag en weggligging valt niks op aan te merken.


Bijlagen Afbeeldingen
       
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
De eerste kilometers zijn een feit. Gisteren met 3 dagen kenteken de eerste tank met 603km erdoor gejaagd. Verbruik komt op een zeer respectabele 1op 15,49 uit. Ik moet er wel bij vermelden dat er niet veel harder als 70km/h mee gereden is.

De alternator is ook vervangen door een nieuwe. De oude gaf na het vervangen van de spanningsregelaar en nieuwe koolborstels nog slechts 11,45 volt laadstroom bij de alternator aan. Met de nieuwe zitten we op 13,59. Waarden zijn stationair gemeten. De oude alternator liep met verhoogd toerental op tot 11,70 (aan de accu gemeten) maar is dus niet voldoende om de boel bij te laden. Dit heb ik met een avond rit mogen ervaren: In Luik merken dat de accu niet bijgeladen wordt en nog ruim 80km naar huis moeten is geen pretje met de lichtopbrengst van een waxinelichtje...
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
Na een zonnig tripje naar Moergestel en nog een ommeweg naar huis, de Almathea's onder de auto geprobeerd. Past helaas niet. Aan de achterkant lopen de banden aan op de wielkast wat eventueel simpel op te lossen is door wat slijp en klopwerk. De voorkant vormt het grootste probleem doordat de banden daar tegen de veerschotel zitten. Dat wordt dus een setje coilovers om deze maat velgen erop te kunnen leggen. Ik vind de velgen dan wel weer goed bij de auto passen maar voorlopig blijft het staal eronder.


Bijlagen Afbeeldingen
       
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord
Niet geheel mijn smaak velg, maar die combi witte velgen/knippers/lak/bignose staat wel indrukwekkend goed hoor. Jammer dat ze de velgen niet gemakkelijk passen!
Volvo 244 DL - B21A BW55 - 1975 (daily + trouwauto) ____ Volvo V40 - 1.9TD - 2002 (tijdelijke daily) ____ VW Caddy I - 1.9TD - 1986 (gesloopt) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]

Autorolgordels van je Volvo vervangen? <-- Klik hier voor foto's, pb mij voor meer info.
Antwoord
Je hebt toch neem ik aan wel spacers gemonteerd of niet? anders ga je het probleem met aanlopen op de vooras niet oplossen met coilovers. Je coiloverveer komt namelijk lager te zitten dan je originele veerschotel. Dan is de kans groot, zonder spacer, dat de veer van de coilover aan de binnenkant van de velg aanloopt.
245L VAN
Antwoord
De schroefveren hebben een kleinere diameter (2,5 duims binnendiameter doorgaans voor Volvos) dus dat maakt zeker verschil.
Sebastiaan! schreef:Je hebt toch neem ik aan wel spacers gemonteerd of niet? anders ga je het probleem met aanlopen op de vooras niet oplossen met coilovers. Je coiloverveer komt namelijk lager te zitten dan je originele veerschotel. Dan is de kans groot, zonder spacer, dat de veer van de coilover aan de binnenkant van de velg aanloopt.
Antwoord
Dat weet ik wel, heb zelf mijn coilovers voor de 245. maar doordat de veer lager komt dan de originele veerschotel komt hij als het ware tussen de band/velg en de veerpoot. Dan los je het probleem met de bovenkant van de band op, maar niet met de zijkant van de band. Die loopt mogelijk aan op de veer, doordat de veerpoot als het ware dikker wordt.
245L VAN
Antwoord
Gelast en gelakt.


Bijlagen Afbeeldingen
       
245 GL => B230F aka De Rooie
262C Bertone => PRV 2.8i (under construction) aka Berta
245 diesel => d24 aka Ollie McSmoke
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Drk - De grijze Drk 14 2.877 16 February 2017, 23:39
Laatste bericht: Drk
  Grijze Superpolar Stevves 50 17.103 12 November 2016, 15:00
Laatste bericht: jehannes
  Even voorstellen! Bram met zijn 93'er grijze polar BramvanBlokland 7 1.626 2 August 2016, 20:33
Laatste bericht: A_A
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 5.721 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)