Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lassen en klussen
#1
DopdeDouwer schreef:Over die lascursus, heb je dat vanuit school gedaan of ben je gewoon zelf naar het ROc gestapt? Wat betaal je in zon geval? Ik zou het ook graag willen leren.

Kijk eens op http://www.rustbuster.nl
Het is dan wel geen complete lascursus, maar wel een aardig beginnetje.
Misschien leuk om met een ploegje van Volvolvo te doen?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#2
Bedoel je deze workshop Peter?
Is wel zoiets wat ik bedoel alleen is het nog redelijk prijzig. Het is maar een dagje en je bent 100 euro kwijt, aan de andere kant als je het echt goed is. Dan heb je dat er zo weer uit. Als je het goed leert kan je vervolgens zelf gaan oefenen.
Of als er hier zelf goede lassers zijn kunnen we inderdaad met volvolvo gaan oefenen. Ik heb wel wat oud zweeds staal (deuren) waar iedereen op los kan gaan.
Alleen weet ik niet hoe huftor-proof de apparaten zijn en of iemand er wel op zit te wachten om dat uit te lenen.
Antwoord
#3
lasapparaten zijn best suf persoon proof als het echte zijn (800 euro+ voor MIG/MAG)... als ik er een zou hebben (ik heb nu alleen TIG/electrode) dan konden jullie zo langskomen!
Niet dat ik nu zo veel van het lassen van plaatwerk weet, dat moet ik dus nog ff goed oefenen! Het lukt al aardig...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Ik denk dat een beetje knap lasapparaat best wel hufterproof is.
Ik ben in het bezit van een semi-professioneel apparaat en kan best wel redelijk lassen. Maar ik voel me nog (lang) niet zo goed dat ik andere mensen zou willen en kunnen uitleggen hoe je wel en niet moet lassen. Als je dezlfde vraag zou stellen over autogeen (gas en zuurstof) lassen, dan zou ik het wel aandurven om daar een cursusje in te geven.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#5
enige waar ik mee kan lassen is een prof. MIG/MAG apparaat bij een mechanisatie bedrijf.
Is echt heel simpel, met beetje oefenen leg ej al fatsoenlijke lassen neer.

heb nog nooit TIG gelast, elektrode wel eens, maar daar ben ik geen ster in.

Wil zelf op zich ook wel fatsoenlijk lasapparaat hebben, maar heb -nog- geen garagebox..
(ben aan het kijken in nieuwerkerk a/d ijssel voor een ruimte van 6 bij 6m)
Antwoord
#6
hehe, dan kom ik wel een keertje buurten tzt, das bij mij om de hoek.
Antwoord
#7
Jelmar schreef:(ben aan het kijken in nieuwerkerk a/d ijssel voor een ruimte van 6 bij 6m)

Lijkt me wel wat om samen te doen? Maar dan moet het wel een beetje in de richting zijn.

O, ik zie het valt wel mee met de afstand:

Citaat:Van huppeldepupstraat x, 'S-GRAVENHAGE
Naar Nieuwerkerk aan den IJssel

Afstand 35,6 km.
Reisduur 00:36


Is te doen denk ik. 8) ;D

(FF nieuw topic gemaakt en verplaatst zoals jullie zien. Anders ook zo lullig dat het amazon topic van onze forumvriend helemaal ondersneeuwde over lascursussen en klusruimtes...ook al zijn die zaken best interessant!)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Mijn broertje volgt een lascursus bij Syntra Opleidingen in Belgie. Dit is natuurlijk alleen interessant voor mensen die aan de grens wonen hà Smile Kost zo'n 200 euro, en het zijn 20 lessen. Daar leert hij lassen onder moeilijke hoeken etc., met TIG.

Handig voor thuis Wink
Antwoord
#9
Dat is niet duur zeg.

(@ saint ik wilde net een pb sturen, vond het ook lullig voor de amazon-man dat we zo offtopic gingen)

Kan iemand in het kort uitleggen wat voor soort lassen je het best kan gebruiken bij autos, plaatwerk.
Ik heb op rustbusters gelezen over die methode met gaatjes boren en die weer dichtlassen; proplassen. Dit zag er nogal bewerkelijk uit ivm randjes ombuigen, gaatjes boren etc etc. Daarnaast denk ik als leek dat dit nogal gevoelig is voor nieuwe roest aangezien je niet alles dichtlast en er dus ruimte is voor water en zuurstof op de plaatsen waar het metaal overlapt.
zie plaatje:
[Afbeelding: Proplas2.jpg]

Veel handiger lijkt mij een manier van plakken/naadje dicht smeren, noem ik het maar... Alleen weet ik dus niet hoe dat heet.
Zeg maar hoe ze bijvoorbeeld bij thuur te werk zijn gegaan.:
[Afbeelding: Afb010.jpg]
Antwoord
#10
Bassius schreef:Mijn broertje volgt een lascursus bij Syntra Opleidingen in Belgie. Dit is natuurlijk alleen interessant voor mensen die aan de grens wonen hà Smile Kost zo'n 200 euro, en het zijn 20 lessen. Daar leert hij lassen onder moeilijke hoeken etc., met TIG.

Handig voor thuis Wink

Ok dat is interessant. Misschien hebben ze vervolgcursussen, ik heb al 2 cursussen gehad (mig/mag en tig). Als de afstand een beetje te doen is...

DopdeDouwer schreef:(@ saint ik wilde net een pb sturen, vond het ook vervelendlig voor de amazon-man dat we zo offtopic gingen)
haha dat viel me ook al op, ik heb/had er geen problemen mee hoor. Nu is het wel beter terug te vinden en meer mensen zullen reageren hierop.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ontroesten zonder lassen Dopski 60 82.671 26 September 2014, 15:59
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)