Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zuiger in remklauw zit vast, wat nu?
#11
ik denk dat ik voor revisieklauwen (alleen achter, want die blijven aanlopen) ga. Dat is iets duurder dan een revisieset, maar wel zekerheid op en top.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#12
gewoon remklauwen halen bij Auto RIMA, evt. op je gemak reviseren/stralen/coaten etc.
kan je weer ff vooruit.

Iemand nog interesse in 'Jumbo' Remmen van een 740 ? (schijfdiameter van 286mm ipv 262mm)
Alles compleet

Ik ben wat anders aan het maken.
Antwoord
#13
past dat op een 245?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#14
HELP
Tijdens een zelfde soort klusje heb ik het afdicht rubber uit de cilinder gehaald. Deze wil ik weer terug doen maar dat lukt niet. Ik snap wel hoe hij er in moet , met het taps toelopen enzo, maar de ring lijkt veel te groot voor de cilinder.
Wat een prigelwerk is daar een truc voor?

EDIT:
LAAT MAAR, het is GELUKT
Na het betere vingerwerk floepte hij er zomaar in :Smile :-X ;D

Beetje moeilijk te omschrijven maar als je met 2 handen werkt via beide kanten van de klauw kan je de ring het beste manouvreren.
Antwoord
#15
Als je de rubbers vervangt, is de kans dan groot dat het stroef gaan minder wordt?
245L VAN
Antwoord
#16
Eigenlijk staan alle tips al in dit topic.
- goed gangbaar maken.
- schoonmaken, desnoods met een superfijn schuurpapiertje (p1000) oppoetsen
- goed smeren, evt rubbers vervangen.
- als alles weer in elkaar zit kijken of je zuigertje weer terugkomt (loskomt van de schijf).

Volgens mij zorgt een rubber er niet voor dat de zuiger makkelijker of moeilijker beweegt, hij hoort overigens redelijk stroef te gaan. (maar wel met de hand)
Antwoord
#17
Mag ik nog even opmerken dat het vaak voorkomt dat remslangen verouderen?

Door veroudering ontstaat er een soort terugslagklep werking in de rubberen slang.
Hierdoor wil de remvloeistof wel de klauw in, maar niet terug!
De gevolgen laten zich raden!

Als het dus een terug kerend probleem is, zou ik eens investeren in nieuwe slangetjes!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#18
wordt idd vaak vergeten, na jaren gaat remvloeistof echt wel inwerken op de slang en vernauwt de boel. Als er door werkzaamheden ook nog lucht bij kan gaat het nog sneller. vervangen is zeker de moeite waard..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#19
Ha toevallig dat ik dit topic tegenkom.

Een aantal maanden geleden trok mijn auto echt gruwelijk hard naar links als ik remde. Even onderzocht, bleek dat de zuigers rechtsvoor goed vastzaten, waardoor hij alleen links remde.

Nja, koevoet er tussen, paar keer remmen en hij alles leek weer koek en ei.

Tot gisteren/eergisteren Sad Enorm schrapend geluid bij het remmen, en dan vooral linksvoor. Ik voel het "schuren" zelfs door het pedaal heen. Nu verwacht ik dat m'n blokken en/of schijven goed kapot zijn, dus die zullen voor allemaal vervangen moeten worden. Omdat de zuigers al eens eerder vastzaten, denk ik dat ik ook maar de klauw reviseer (nieuwe rubbers).

Hoeveel werk is dit ongeveer in totaal denken jullie, in uren? Van een van mijn eerdere auto's (Nissan 200SX), was het echt een enorm karwei om die rubbers/zuigers er weer in te krijgen. Ik hoop dat dat bij de 244 wat makkelijker is?

Waar halen jullie overigens de onderdelen? Ik had eens gekeken bij partsbase.nl (daar haalt mijn normale automaterialen leverancier altijd zijn meuk), maar de schijven kosten daar aanzienlijk meer dan bij een van de volvolvo sponsoren.
Antwoord
#20
aernout schreef:Mag ik nog even opmerken dat het vaak voorkomt dat remslangen verouderen?

Door veroudering ontstaat er een soort terugslagklep werking in de rubberen slang.
Hierdoor wil de remvloeistof wel de klauw in, maar niet terug!
De gevolgen laten zich raden!

Als het dus een terug kerend probleem is, zou ik eens investeren in nieuwe slangetjes!

Daar heb ik ervaring mee. Met m'n 142 destijds. Rem bleef hangen. Alle klauwen gereviseerd. Zelfde problemen. Bleken inderdaad de slangen. Je kunt het dan goed voelen als iemand op de rem trapt terwijl je de slang vast houd. Die zwelt dan op en zo kan er vloeistof langs de 'propjes'. Als de loslaat neemt de druk af en sluit de slang zich weer rond de propjes waardoor de remzuiger niet terug kan. Die propjes waren gewoon rubber uit de slang zelf. Na 6 nieuwe slangen remde alles weer zoals vanouds. Maar toendertijd wel in duitsland gestrand waar men al nieuwe klauwen wou monteren. Gelukkig konden ze geen onderdelen vinden op zaterdag en heeft de ANWB de auto naar nl gebracht :-).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Remklauw Bromtol 4 2.716 24 August 2020, 07:53
Laatste bericht: Mark244
  Welke type achter remklauw Rob 3 3.585 16 November 2019, 16:41
Laatste bericht: Rob
  Remklauw rechtsachter geen olie? Volvo 142 B23 10 8.040 29 March 2018, 20:21
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Type remklauw volvo 244? lenlux 10 12.578 30 June 2017, 10:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  FAQ: Revisie remklauw Rob 36 48.380 27 March 2016, 14:55
Laatste bericht: kees58
  Aanhaalmoment boutje geleiderpin remklauw Jsper_b 3 5.343 10 December 2015, 15:30
Laatste bericht: Marc1970
  945 Remklauw achter links Martinus 0 4.618 21 April 2015, 17:06
Laatste bericht: Martinus
  Remklauw revisie niet zwevende klauw 2 zuigers. A_A 5 4.906 9 January 2015, 22:48
Laatste bericht: frox
  Welk type remklauw? Mr.C 11 8.018 25 November 2012, 14:12
Laatste bericht: Mr.C
  Remklauw revisie sieko 9 9.301 15 October 2012, 13:00
Laatste bericht: sieko

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)