Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zuiger in remklauw zit vast, wat nu?
#21
Overigens,

Welke revisie set voor mijn klauwen (voor) moet ik hebben als ik nog de originele klauwen heb? Op de site van VOMD en Scandcar vind ik alleen die voor Girling klauwen. Passen die ook in normale klauwen?
Antwoord
#22
Girling klauwen zijn de 'normale' klauwen op 95% vd 240's, te herkennen aan de veertjes door de remblokpennen en de hoofdletter G op de klauw.
Ik denk dat je met nieuwe remblokken een heel eind komt, die je nu hebt klinken als ijzer op ijzer. Nieuwe blokken duwen de zuigers een heel eind terug in hun boring, daar waar het hopelijk wat frisser is. Een wat gekraste schijf knapt ook erg op van een poosje remmen met nieuwe blokken.

Draai alle ontluchters wat los terwijl je de zuigers terug duwt,, dan duw je alle bruine drab eruit.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#23
Marc1970 schreef:Girling klauwen zijn de 'normale' klauwen op 95% vd 240's, te herkennen aan de veertjes door de remblokpennen en de hoofdletter G op de klauw.
Ik denk dat je met nieuwe remblokken een heel eind komt, die je nu hebt klinken als ijzer op ijzer. Nieuwe blokken duwen de zuigers een heel eind terug in hun boring, daar waar het hopelijk wat frisser is. Een wat gekraste schijf knapt ook erg op van een poosje remmen met nieuwe blokken.

Draai alle ontluchters wat los terwijl je de zuigers terug duwt,, dan duw je alle bruine drab eruit.

Je bedoelt deze veertjes?

http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...ts_id=1001

Dan heb ik inderdaad die Girling, want zo'n bevestiging heb ik nu ook. Ben nu op m'n werk en kan helaas eventjes niet checken of ik Girling of ATE heb.

De vraag is nu of ik dus een 36mm of een 38mm versie heb. Het is een 244 uit '79 .... iemand enig idee? Wil ze het liefst vandaag bestellen zodat ik in het weekend aan de slag kan!
Antwoord
#24
Ik heb de mijne nu gereviseerd en nieuwe rubbers en zo, echter de stofkappen en bijbehorende veren glijden er gewoon met
rubber en al weer af, ook na grondig ontvetten, plus tussen de cilinders in passen die borgveren niet naast elkaar maar liggen
op elkaar, daardoor glijden ze er sowieso weer af.

heb ik nu verkeerde of hoe, het zijn niet originele setjes, maar die komen via een volvo garage uit belgie.

Is dit bekend en is er een work around voor, dan kan ik de klauwen weer monteren.

dank je alvast.

vrg kees
Antwoord
#25
Dat is helaas een bekend probleem. De remklauwen zijn ontworpen voor stofkappen met een stijve rand. Stofkappen met een zachte rand en bijbehorende losse veerringen hebben te weinig houvast .
In principe werkt dunne ijzerdraad nog beter dan die te grove veerringen.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Remklauw rechtsachter geen olie? Volvo 142 B23 10 476 29 March 2018, 20:21
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Type remklauw volvo 244? lenlux 10 2.020 30 June 2017, 10:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  FAQ: Revisie remklauw Rob 36 23.236 27 March 2016, 14:55
Laatste bericht: kees58
  Aanhaalmoment boutje geleiderpin remklauw Jsper_b 3 1.399 10 December 2015, 15:30
Laatste bericht: Marc1970
  945 Remklauw achter links Martinus 0 2.925 21 April 2015, 17:06
Laatste bericht: Martinus
  Remklauw revisie niet zwevende klauw 2 zuigers. A_A 5 1.651 9 January 2015, 22:48
Laatste bericht: frox
  Welk type remklauw? Mr.C 11 2.162 25 November 2012, 14:12
Laatste bericht: Mr.C
  Remklauw revisie sieko 9 3.971 15 October 2012, 13:00
Laatste bericht: sieko
  Voorremmen vast na een paar kilometer Kwekkel 24 4.728 8 April 2012, 00:12
Laatste bericht: oudevolvo
  Handrem Vast Raasveld 3 2.426 26 January 2012, 16:27
Laatste bericht: volvomike

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)