22 July 2005, 10:49
Hello,
Zoals de meeste mensen weten biedt rijden op lpg veel voordelen, maar ook enkele nadelen.
Een van die nadelen is de uitlaat;
ofwel zie je de laatste knalpot hangen onder de bumper
ofwel zie je die knurft van een trekhaak zitten.
=> beiden niet erg elegant.
In belgie zijn we aan het brainstormen geweest ivm een oplossing voor dit probleem.
We komen tot het volgende resultaat:
-oplossing 1 voor wagens zonder kat:
de uitlaat wordt gemaakt in inox. op de plaats waar de kat normaal zit komt een ovale kleine demper. De eerste demper net voor de achteras wordt vervangen door een echte demper (geen reflexidemper) vervolgens gaan we over de achteras heen en zo recht naar achter en eindigen met een afwerkstuk.
-oplossing 2 voor wagens met kat:
De kat en de buizen zijn inox. De pot net voor de achteras wordt een echte demper. Dan over de achteras en onmiddelijk daarnaa een lange demper (+/-50cm) in een diameter van 9 cm en vervolgens het eindstuk.
Door deze oplossingen te combineren met inox materiaal hebben we een goede oplossing wat betreft de houdbaarheid van de uitlaten voor LPG voertuigen (Water en hitte).
Wat denken jullie ervan? Zijn er mensen die interesse hebben in zo'n oplossing?
De trekhaak kan worden aangepast onzichtbaar achter de bumper.
Alle ideen, opmerkingen ed. zijn van harte welkom.
greets lex
Zoals de meeste mensen weten biedt rijden op lpg veel voordelen, maar ook enkele nadelen.
Een van die nadelen is de uitlaat;
ofwel zie je de laatste knalpot hangen onder de bumper
ofwel zie je die knurft van een trekhaak zitten.
=> beiden niet erg elegant.
In belgie zijn we aan het brainstormen geweest ivm een oplossing voor dit probleem.
We komen tot het volgende resultaat:
-oplossing 1 voor wagens zonder kat:
de uitlaat wordt gemaakt in inox. op de plaats waar de kat normaal zit komt een ovale kleine demper. De eerste demper net voor de achteras wordt vervangen door een echte demper (geen reflexidemper) vervolgens gaan we over de achteras heen en zo recht naar achter en eindigen met een afwerkstuk.
-oplossing 2 voor wagens met kat:
De kat en de buizen zijn inox. De pot net voor de achteras wordt een echte demper. Dan over de achteras en onmiddelijk daarnaa een lange demper (+/-50cm) in een diameter van 9 cm en vervolgens het eindstuk.
Door deze oplossingen te combineren met inox materiaal hebben we een goede oplossing wat betreft de houdbaarheid van de uitlaten voor LPG voertuigen (Water en hitte).
Wat denken jullie ervan? Zijn er mensen die interesse hebben in zo'n oplossing?
De trekhaak kan worden aangepast onzichtbaar achter de bumper.
Alle ideen, opmerkingen ed. zijn van harte welkom.
greets lex