29 June 2007, 08:27
maar je remt toch voor 80% met je voorremmen ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Achterremmen steeds weer vast.
|
29 June 2007, 08:27
maar je remt toch voor 80% met je voorremmen ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
29 June 2007, 08:36
ik vind t vreemd dat mn wielen achter niet zwart worden van de remstof. En dat ze niet erg heet worden. Ik ben nog niet 100% overtuigd wat nu exact de oorzaak is. Die rembekrachtiger zou het kunnen zijn, het verdeelblokje kan t zijn, maar ook gewoon de klauwen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 June 2007, 08:41
water in je remolie?
teveel remolie? goed ontlucht? systeem niet helemaal dicht?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
29 June 2007, 08:49
PP! schreef:water in je remolie? - water? Zou kunnen, remolie is hygroscopisch en trekt na verloop van tijd water aan. Maargoed, na het ontluchten enzo denk ik dat er veel meer nieuwe olie in zit dan oude. -teveel remolie...denk t niet - onlucht? Ja als ik de tweede keer trap op het rempedaal voelt ie net zo hard. Dus dat is t niet. Ik ken t gevoel maar al te goed als er lucht in t systeem zit - niet helemaal dicht kan niet, dan zou ik remolie verliezen. Dat gebeurt niet op dit moment. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 June 2007, 09:32
Zelf zou ik de rembekrachtiger als eerste controleren. Dit is namelijk simpel en kost nauwelijks tijd.
En het voorkomt dure opties als remklauwen vervangen die nog goed zijn. Als remmen vast blijven zitten zijn er een paar oorzaken: - de zuiger kan niet terug -- smeer of roest op zuiger dit is constant aanwezig, zelfs bij stilstand. - de blokken blijven de schijf raken -- roest of kromme schijf. heeft een trillerig effect - de opgebouwde druk kan niet weg -- verstopping in de remleiding of klauw het is wel veel toeval dat dit op beide remmen tegelijk in dezelfde mate optreedt, meestal maar bij 1 rem. -- remkrachtverdeler die wel doorlaat, maar niet teruglaat. -- rembekrachtiger die de druk niet (volledig) vrijgeeft. Er zijn vast meer opties, maar die is uit het hoofd.
Gegroet,
Erik Na 11 jaar nu zonder Volvo
29 June 2007, 10:48
ik ga eerst die controle uitvoeren morgen. Dan laat ik weten wat daarvan de uitkomst is. Ik weet trouwens ook niet zeker of het beide wielen zijn die (evenveel) aanlopen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
2 July 2007, 21:19
niet kunnen checken. Wordt vervolgd...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
30 July 2007, 15:39
ik ga kijken of ik deze week kan controleren of de rembekrachtiger het euvel vormt voor de iets blijven hangen van de achterremmen.
Iemand nog suggesties? Of een goede werkende rembekrachtiger? Nieuw zijn ze namelijk behoorlijk aan de prijs. (â¬198/Scandcar) "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
30 July 2007, 17:05
Heb je alle tips van simicar nagelopen?. Zonde als het je remslangen blijken te zijn bijvoorbeeld.
1 August 2007, 15:02
Ik heb het gevoel dat je het probleem te ver zoekt.
Aanlopende remmen is bij een 240 bijna altijd te wijten aan stroef gaande remzuigers. Ik denk dat wanneer je de zuigers uit de klauwen haalt, goed schoon wast met wasbenzine en de boel vervolgens weer monteert, uit de brand bent. Als er aan een of meerdere zuigers een roestrandje of putcorrosie zit ,dan komt dat vanzelf aan het licht als je ze schoongewassen hebt . |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|