Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HELLUP!! -> Ennnnn OPgelost!!
#1
Haaaloo daar,

Even een kort door de bocht vraag, waar ik graag snel een atwoord op zou willen hebben.

Heb zojuist bij onze 244GL de remklauwen vervangen, Vóór. De oude hadden allebei een zuiger muurvast zitten.
Nu wil het geval dat ontluchten een fiasco is, druk opbouwen is er niet meer bij. Lucht is uit het systeem, maar druk opbouwen ho maar. Bij intrappen van het rempedaal schiet deze door tot op de bodem terwijl onder de motorkap een geluid te horen is alsof de druk er via de carter ventilatie (slangetje vanaf het inlaat spruitstuk dus) vandoor gaat.....

Is dit de Hoofdremcylinder? Iemand enig idee?? HELP!

reactie kan via het forum, per mail hjheusinkveld@gmail.com of telefonisch 0645550412.....

Alvast Thanks!!

Harm alias de Kater

;D
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
#2
Ik had je even gebeld maar je nam niet op.

Dat geluid wat je hoort is waarschijnlijk het membraam van de rembekrachtiger.Dat is vrij normaal en heeft niets te maken met het ontluchten van het remsysteem.

Als je hoofdremcilinder vrij oud is en de remolie niet frekwent ververst is, moet je het pedaal bij het ontluchten tot halverwege intrappen en nooit tot aan de bodem. Anders loop je het risico dat inwendig de cups lekraken wanwege een aanwezig roestrandje.

Heb je de beide remsystemen apart ontlucht of heb je bij elke voorklauw de drie nippels tegelijkertijd opengedraaid? Het gescheiden remsysteem apart ontluchten is het best uiteraard en belangrijk; zorg dat het remvloeistofreservoir goed gevuld blijft tijdens het ontluchten!

Als een van de nippels niet goed dicht/aangedraaid is dan bouw je ook geen remdruk op omdat er lucht in het systeem blijft komen. Hetzelfde wanneer een van de zuigers in de remklauw niet goed afdicht. Zoeken naar een lek dus.

Als desondanks het pedaal tot de bodem blijft zakken vrees ik dat je de hoofdremcilinder lek hebt getrapt :o

Antwoord
#3
Jos Bedankt!

Ik heb je advies gecombineerd met een goeie tip van iemand anders, resultaat is dat alles nu weer ok is!!
Les 381 vers A: Nooit de remklauwen verkeerdom monteren, dat ontlucht niet best.... :-X :o

Het systeem is nu kant voor kant ontlucht en het presteert weer naar behoren! Heb net even een testrit gemaakt en het doet het allemaal weer perfect.

Nogmaals dank en ik sta weer op tijd stil ;D

Harm


164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
#4
De Kater schreef:Nooit de remklauwen verkeerdom monteren, dat ontlucht niet best.... :-X :o

Ik wist niet eens dat dat uberhaupt kon omdat dan de leidingen niet goed voor de klauw komen (dacht ik) Wink
Antwoord
#5
jos245 schreef:Ik wist niet eens dat dat uberhaupt kon omdat dan de leidingen niet goed voor de klauw komen (dacht ik) Wink


Ik kan je verklappen dat dat prima past, uit ervaring... Wink
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)