Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Waarde van een 242 DL
#1
Hallo,

Ik ben een Polar bezitter en ben dus niet zo vertrouwd met de echte "klassiekers".
Omdat ik de mogelijkheid heb enkele oude 242 DL op te kopen (via een kennis), om er 1 rijdend exemplaar van te maken, heb ik enkele vraagjes:

Wat is eigenlijk de huidige waarde van een ONGERESTAUREERDE "standaard" 242 DL ?

De staat van de wagen zal natuurlijk een grote rol spelen.
Daarom graag een prijsidee van deze 2 uitersten:
Een volledige 242 DL, maar jaren stilgestaan en niet meer rijvaardig: een onderdelenmijn.
Een dagelijks rijdend exemplaar met max 200 000 km.

En nog een vraagje:Is de 242 DL eigenlijk zeldzaam?

Antwoord
#2
Gandalf schreef:Wat is eigenlijk de huidige waarde van een ONGERESTAUREERDE "standaard" 242 DL ?

De staat van de wagen zal natuurlijk een grote rol spelen.
Daarom graag een prijsidee van deze 2 uitersten:
Een volledige 242 DL, maar jaren stilgestaan en niet meer rijvaardig: een onderdelenmijn.
Een dagelijks rijdend exemplaar met max 200 000 km.

En nog een vraagje:Is de 242 DL eigenlijk zeldzaam?

De waarde van een onderdelenmijn is niet meer dan een paar honderd euro.

De waarde van een dagelijks rijdend exemplaar hangt natuurlijk geheel af van de staat van de auto, in het biezonder die van de carosserie.

Maar afgaand op wat er zoal gevraagd en geboden wordt op advertentiesites kun je particulier voor een paar duizend euro best al een redelijke 242 kopen.
Antwoord
#3
De 242 DL is behoorlijk zeldzaam. De 4-deurs komt meer voor.

Houdt er rekening mee dat enkele onderdelen schaars zijn (zoals je zijruiten, stoelen met klapmechanisme)

De prijs van een in goede staat verkeerende 242 kan richting de 5000 euro gaan.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#4
Ik heb momenteel zelf een witte 242 DL uit 1982 en rij hier vrolijk iedere dag mee rondt. Heb 'm te koop staan voor 4.500 euro en dat is die wagen waard; wagen is technisch en esthetisch in Ãrg goede staat. Heeft dan ook nog maar 163K gelopen. Wil 'm dan ook alleen maar voor de juiste prijs kwijt en anders dan blijft ie lekker, zo'n wagen wordt ieder jaar meer waard. Aangezien de mijne altijd binnen slaapt en ik er toch regelmatig dingen aan wil veranderen wordt ie alleen maar beter en mooier Smile
Volvo 850 T-5R '94<br />Volvo C70 T5 '99<br />Volvo 240 GLT '89<br />Volvo 850 T5 '94 (racer)
Antwoord
#5
Ok... dit topic is wel al oud.. maar mijn vraag hoort hier wel in thuis.

Hoeveel mag je vragen voor een 242 DL uit '79 (dus vierkante koplampen), die in wÃÂrkelijk perfecte staat is?
en met deze specs:

- 83.000 km (!)
- eerste eigenaar, jaarlijks gekeurd (Belgisch kenteken)
- B19a
- m45
- toerenteller
- geen stuurbekrachtiging
- geen trekhaak
- geen radio
- geen rechterzijspiegel
(dus lekker basic allemaal Wink )
- BUT: geen spàtje roest. Ok, wel twee spatjes: een plekje ter grootte van een 20ct stuk onder de achterruit (stukje tussen twee ventilatiegaatjes in) en een plekje van 1 op 2,5 cm boven de achterbumper. Verder NIETS, niks, nada: wielkastranden zijn zo gaaf alsof ze nieuw zijn, wielbakken idem, onderrand portieren etc. Lak is krasvrij, m.u.v. een paar steenslagplekjes op de motorkap (weinig).
- auto werd al die tijd weer in de garage gezet, na een rit
- alle boekjes erbij
- banden minder goed, maar wel nog gekeurd

Dus nu ben ik benieuwd.. wat mag de eigenaar (Belg) hiervoor vragen? Wat zou een realistische prijs zijn om zo'n wagen ook daadwerkelijk verkocht te krijgen (dus met taxatiewaarden ben ik niet veel..)?

Niet naar waar ik in eerste instantie op zoek was, maar in deze staat wel bijzonder verleidelijk.... :Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#6
Wel jammer dat het maar een B19A is. Een B21 of 23 rijdt toch een stuk lekkerder vind ik.
Antwoord
#7
Zonder LPG gok ik op 3500 euro.
Antwoord
#8
jos245 schreef:Wel jammer dat het maar een B19A is. Een B21 of 23 rijdt toch een stuk lekkerder vind ik.

Inderdaad, my thoughts exactly Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#9
Even compleet maken met een paar plaatjes:
(wou ik eerder doen, maar imageshack had laatste tijd behoorlijk wat kuren)

[Afbeelding: p1010247xa0.jpg]

[img width=450 height=600]http://img249.imageshack.us/img249/9249/p1010248ov3.jpg[/img]
Roestvlekje onder linkerachterlicht. De rand tegen de bumper lijkt verder gaaf.

[Afbeelding: p1010250br4.jpg]
De ruimte was nogal krap om goeie overzichtsfoto's te nemen. De kleur heeft er ook een beetje onder te lijden, werkelijke kleur is oranjebruin.

[Afbeelding: p1010260ie2.jpg]

[img width=450 height=600]http://img231.imageshack.us/img231/6593/p1010262de4.jpg[/img]

[img width=450 height=600]http://img364.imageshack.us/img364/7313/p1010252ix8.jpg[/img]
Wielkastranden zo gaaf alsof ze zo van de fabriek afkomen..

[img width=450 height=600]http://img88.imageshack.us/img88/4996/p1010259xr5.jpg[/img]
Deuren idem.

[Afbeelding: p1010257yk3.jpg]

[Afbeelding: p1010256un3.jpg]
83.000 ÃÂchte kilometers.



[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#10
Is wel een auto die vergelijkbaar is met die van Dirk, alleen andere koplampen.

Dat roestvlekje zou ik wel even nader inspecteren, achter die rubberen flap zit waarsch veel meer ellende verborgen. Kun je misschien vanuit de kofferbak zien, anders kun je die flap wegtrekken.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)