Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
auto gedeeltelijk overlaten spuiten???
#1

Omdat ik de auto binnenkort wil laten tectyleren bij Gosliga in Leeuwarden ben ik bij diverse (Focwa) autospuiters langs geweest.
Mijn volvo heeft hier en daar gebruikers sporen en een deuk in mijn linker spatscherm en een beetje roest en de verf laat los op het rechterspatscherm. Mij rechterspatscherm is gespoten toen ik de auto heb gekocht. Alle spuiters waren het er over eens dat de auto het echt wel waard is. Nu nog bepalen wat wel en wat niet te doen. Bijna iedereen zei ook dat de motorkap al eens was overgespoten omdat de blanke lak laag daar loslaat. Dit schijnt bij originele volvolak bijna niet voor te komen.

Ik schrok enorm van de prijzen en prijs verschillen. Je moet denken tussen de 780 euro en 1500 euro. 1 prijsopgave was 250 euro per vlak dus reken maar uit!!!

V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
#2
Vraag eens bij Elzinga in Jirnsum. Heb begrepen dat die het beide doen, tectyleren en spuiten (kennis werkt daar). Altijd een vraagje waard dacht ik zo.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#3
Loslatende lak is heel vervelend. Er heeft waarschijnlijk voorheen iemand aan de auto gewerkt die het met het schuurwerk niet zo nauw nam :o

Als de lak op verschillende delen los laat zou ik ook eens overwegen om de auto in zijn geheel te laten spuiten.
Dat zal je dan in prijs waarschijnlijk weinig schelen.

Als je zelf het schuurwerk doet scheelt dat ook nog in de kosten.

Goed dat je bij verschillende adressen geweest bent voor een offerte; de prijzen bij autoschadebedrijven lopen enorm uiteen.
Antwoord
#4
jos245 schreef:Als de lak op verschillende delen los laat zou ik ook eens overwegen om de auto in zijn geheel te laten spuiten.
Dat zal je dan in prijs waarschijnlijk weinig schelen.

Als je zelf het schuurwerk doet scheelt dat ook nog in de kosten.

Goed dat je bij verschillende adressen geweest bent voor een offerte; de prijzen bij autoschadebedrijven lopen enorm uiteen.

Heeft iemand een 240 helemaal laten overspuiten en wat heeft dat toen gekost. ???

Ik kan zelf wel de strips er afhalen enz. Hangt er van af wat het prijs verschl is.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
#5
Kijk eens op http://www.alacar.nl/.

Zitten tegenwoordig ook in Meppel (voor jou dichtsbijzijnde).

Ben ik een keer geweest toen ik mijn Amazone over wilde laten spuiten. (wat overigens nog steeds steeds moet gebeuren)
Veel mogelijk en (volgens mij ) niet duur.
Prijzen staan op de site.

Als alles bij jou nog hard is en er weinig aan moet gebeuren, moet het niet al te duur zijn.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#6
Rij anders even door naar Polen... een collega heeft zijn 240 estate daar laten spuiten en dat ziet er best goed uit. Het is wel een eindje om, dat wel.
Antwoord
#7
polen...Sander van Buiten (hier ook actief) had daar contacten. Inmiddels niet meer helaas maar hij heeft me laten weten dat hij weer op zoek gaat naar nieuwe contacten in Polen. Dus dat is wel een idee.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Ik zal het adres eens vragen aan mijn collega. (Of ik het krijg is een tweede...)
Antwoord
#9
TheSaint77 schreef:Sander van Buiten (hier ook actief)

Tijdje niets van zich laten horen ;D

Zijn 264 zag er inderdaad goed uit. Ze hebben de auto alleen te vroeg in de was gezet. Dat kun je zien aan de lak.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
#10
Ik heb besloten en ondertussen ook al laten doen om de deuken er uit te laten halen zonder de auto te laten spuiten.

Ik ben zeer tevreden over het resultaat en laat de auto nu niet overspuiten. Voor de noordelingen is dit een goed adres.

http://www.autorestyling.nl/index.php?op...age&page=5

wel vond hij het een zware klus en hij wist niet dat volvo's zulk hard/dik staal gebruikte.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geluid in auto Rin 5 163 31 January 2024, 15:34
Laatste bericht: Rin
  Help, ik kan mijn auto niet meer in. Ohrtmann 30 17.564 3 May 2016, 22:09
Laatste bericht: Marc1970
  Auto op slot! Nicolaas H 1 2.143 25 January 2015, 23:35
Laatste bericht: Dopski
  Zelf spuiten, wat doe ik verkeerd? Bassius 9 14.378 15 March 2013, 20:04
Laatste bericht: 4hier
  Zelf spuiten ... pro-tips? Bassius 1 1.985 10 October 2012, 20:57
Laatste bericht: Jw240
  Advies nodig: blanke lak spuiten over striping? Is dat nodig? ennn hoe moet dat? stockholmmarathon 3 3.536 6 June 2012, 22:34
Laatste bericht: pepijnwk
  spuiten jero 3 3.297 12 February 2011, 14:48
Laatste bericht: jero
  Tips & tricks gevraagd om een wat viezig auto-interieur op te knappen WvR 10 6.170 12 April 2010, 12:14
Laatste bericht: rijschooljeroen
  Ervaring met spuiten 245 polar? simoneronald 12 6.442 30 January 2010, 19:54
Laatste bericht: skidje
  Vochtvreter in de auto? joopdepoop 5 4.730 14 October 2009, 17:59
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)