Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ALLES OVER K-JETRONIC
#21
Funsdaf schreef:Wanneer de motor warm is loopt ie nu prima. Alleen koud loopt de motor zo rijk dat zelfs mijn LC-1 lambdameter het niet meer kan aangeven.
Mijn LC1 heb ik nu volledig in het afleesbereik, ik merk wel veel verloop dus ga ik eerst testen met mijn mengbraam LPG kraan.
Mijn afgelopen rit van 220 km met tussen de 120 (gps/sneeuw en 0 gr op zomerbanden) en 140 waar het nog regende 1 op 8[/size] ;D ;D ;D op LPG...gevolg is overigens wel dat ik nu tegen de 150 rij(puur voor wetenschappelijke doeleinden natuurlijk...)

Benzine alleen statisch getest en liep eigenlijk ook OK op de LC1, binnenkort ns aan de E85.
[img][/img]
Antwoord
#22
Bestaat er bij kjet geen mogelijkheid om grotere injectoren te gebruiken?
Zitten er in het kjetinjectiesysteem afdichtingen/ringetjes of iets dergelijks van kurk?
Antwoord
#23
Jan-Willem schreef:Wel kun je met nieuwe standaard injectoren verschil merken, de oudere hebben vaak wat problemen.

Greetz JeeWee

dit mot je me effe duidelijker maken; Bedoel je nu dat als ik mijn standaard (wellicht de eerste) injectoren verwijder en er gewoon nieuwe voor bestel ik een verschil merk omdat er modificaties zijn doorgevoerd??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#24
Jan-Willem schreef:Onder de zwarte spin dus de benzine verdeler zit een benzine bestendige O-ring.
Verder is er een pakking aanwezig tussen de 2 delen van het K-jet huis.
Om de injectoren en rubber ringetje en om de houder waar de injetor ingezet wordt ook.

Je kunt grotere injectoren gebruiken alleen moet je er ook mee lucht in zien te krijgen.
Wij hebben de rallyauto met K-jet op de bank gehad en maakt het tussen Turbo/normale injectoren niets uit.
Dus dan zul je het verschil ook niet merken in een normale auto/motor.
Wel kun je met nieuwe standaard injectoren verschil merken, de oudere hebben vaak wat problemen.

Greetz JeeWee

Dus geen kurk....

Een turboblok zal het toch zijn dus die turboinjectoren zitten er dan sowieso al op. Groter dan dat gaat dan niet meer?
Antwoord
#25
misschien moet ik het anders zeggen/vragen. Als ik voor mijn 740 bijvoorbeeld nieuwe injectoren nodig heb weet ik wat ik onder 300cc of 500cc of 750cc moet verstaan. Nu vraag ik me eigenlijk af hoeveel benzine/brandstof kjet kan leveren, eventueel voorzien van een aantal upgrades daarvandaan dus ook de injectorvraag.
Antwoord
#26
Na wat zoeken ben ik op een paar upgrades gekomen:
injectoren van 21et ipv ft zijn wat groter
"gold" injectors van een benz w116 6.9L nog steeds nieuw verkrijgbaar voor $43
De benzinedsitibuteur van dezelfde benz, leuke foto van gevonden trouwens
Kijk hier maar eens: http://forums.turbobricks.com/showthread...light=kjet

en hier:
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/gr..._specs.htm
Antwoord
#27
Ik ben gewoon geinteresseerd in de mogelijkheden van kjet..
Zit momenteel nog met mijn 740 TIC, maar zou eigenlijk liever iets anders willen, oa 240 met b21et....
Antwoord
#28
kaasie schreef:kijk ook eens hier : http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2978.0

het topic ben ik gestart met de grove delen.
als ik straks weer ff tijd heb verfijn ik deze topic met alle details..

----------

Wel is nu nog ff de vraag waar de warmloopregelaar zijn aansturing vandaan krijgt...

in de warmdraairegelaar zit een membraampje
dit membraampje word door een bi-metaaltje bediend.
deze bi-metaal word door de warmte van het motorblok krom getrokken en zorgt ervoor dat bij warme motor de druk op de benzineverdeler oploopt.
ook word het bi-metaaltje door de koudstart inrichting met een spoeltje verwarmt.
dit om te voorkomen dat de motor te lang te rijk blijft lopen.

bij koude motor staat de motor rijk en hoe warmer hij word hoe minder brandstof de motor nodig heeft om te kunnen draaien.

Ik heb mijn turbo laten meten om af te stellen ( Bij een afsteldag van de v44klub) en er werd beredeneerd dat de warmloopregelaar teveel laat doorstromen( het bimetaal Kapot???? )
vraag: kan je die regelaar testen?

vraag: op de tekening van jou staat een spoeltje afgebeeld om de bimetaal te verwarmen. waar komt deze stroom vandaan, of is dat gewoon een constante plus?

astie kapot is, zijn die dingen duur of nog los te kopen??? of heeft iemand hem liggen?

Gilles
Volvo V70 aut LPG G3 1997, 262 coupe 1978. 245 19ET TURBO intercooler 1984, Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#29
hai volvoman

1. wat was ong. de druk die gemeten was op de sleuteldag??

2. was dat bij warme motor of lauwe motor of koude motor??

de regelaar kan je testen door er een benzinedrukmeter er op te zetten en dan druk te meten.
dan laat je de meter erop zitten en ga je rijden dat je motor goed op bedrijfstemp. is.
dus niet 3 km rijden maar zeker een stuk of 10-15 voor dat echt alles lekker is door gewarmd.
dan kan je zien wat de druk is die de regelaar doorlaat.

dat is belangrijk om te weten.
koud is dit niet echt belangrijk omdat dat maar een korte fase is waar je in rijd.
een motor moet je altijd op bedrijfs temp. afstellen.

de stroom komt van de temp. switch in de cil.kop vandaan.
deze regelt de stroom voor het koudloop circuit.
ook de lucht omloopklep word hier mee geregeld.
de switch in de kop zou stuk kunnen wezen.

de warmdraairegelaar zou bij een bosch dealer of volvodealer nog wel te bestellen wezen.
al worden deze dingen wel schaars.

je kan er ook een zelf instelbare regelaar tussen zetten.
die gebruikte ik altijd.
kan je zelf bepalen wat voor druk je op de luchtmassameter hebt staan.
is makkelijker en goedkoper
Antwoord
#30
hahahaha
das wel toevallig ja.
ook een k-jet gek die ff post.

ff klein detail jeewee
het bi-metaal koelt niet af want dan gaat hij weer terug in zijn koude stand.
de stroom van de spoel valt weg als de switch in de kop op temp. is.
maar door de opgenomen warmte , die het motorblok uitstraalt , in de warmdraairegelaar blijft het bimetaaltje krom staan.
dus als de motor op bedrijfstemp. is , is de max. dempdruk bereikt en zal zo blijven totdat de motor weer afkoeld is.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-Jetronic slecht starten Joost93 17 7.016 14 January 2014, 23:42
Laatste bericht: Dopski
  K-jetronic uitlegvideo edwin 1 688 30 December 2013, 11:26
Laatste bericht: Dopski
  slechte start volvo 740 b23e (k-jetronic) Joost93 4 860 28 December 2013, 18:23
Laatste bericht: Joost93
  LPG inbouwen voor B28E PRV V6 K-Jetronic - Ervaringen of tips 760evert 0 879 23 April 2012, 22:09
Laatste bericht: 760evert
  k-jetronic injector theoknoop 3 1.232 5 December 2011, 08:41
Laatste bericht: edwin
  K-jetronic verdeelblok voor b21et 240Turbo84 7 2.850 18 June 2011, 10:26
Laatste bericht: aernout
  Multipoint LPG injectie voor K-jetronic motor (ook turbo)! jeromvr 8 4.694 27 May 2011, 13:34
Laatste bericht: skidje
  RIJDEN OP LPG: alles viel uit door?? of was het toch de brandstoftoevoer! skidje 3 968 15 January 2011, 20:16
Laatste bericht: skidje
  Mag ik een Jetronic 0280000949 van iemand even lenen? JR Hobbs 2 682 29 December 2010, 12:01
Laatste bericht: jondracek
  Brandstofverdeler Bosch K-jetronic Thomasss 6 2.401 11 March 2010, 23:32
Laatste bericht: Thomasss

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)