Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Foto's van de revisie van mijn D24 blokkie
#1
Hierbij foto's van de revisie die in december 2006 is uitgevoerd door Eggens Motorenrevisie te Assen. Met dank voor het nemen van de foto's en voor het uitstekende werk natuurlijk 8)

De voorgeschiedenis van de revisie kun je hier lezen.

De foto's kun je hier bekijken. Er is nog geen uitleg bij, hopelijk spreken de beelden voor zich.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
#2
Ha die erik,

Dat zijn mooie foto's , leuk om te zien en nuttig om te bewaren.
Het viel mij op dat de flens van het waterpomptandwiel bija losgebroken was van het tandwiel.
Als deze tussen je distributieriem was terechtgekomen (kans 95%) had je waarschijnlijk je nokas gebroken en was het revisiebedrag nog hoger uitgevallen......

De foto 119-1961_IMG is niet van jouw revisie denk ik want het is een brandstofinspuitpomp van een turbodiesel en het motorblok waar hij op zit is ook geen D24 blok.

Doe maar luxe trouwens ik zie dat je ook airco aan boord hebt, werkt hij ook nog goed?

ik wens je nogmaals veel zorgeloze KM's of beter TONNEN!!!
Antwoord
#3
hoe loopt ie nu?

verbruik?
prestaties?
gevoel?

o ik lees het al!!

Citaat:Vandaag heb ik mijn Volvo weer opgehaald en oh wat rijdt dat nu fijn. Brede lach. Minder rook en minder lawaai. De radiateur is vernieuwd, ook de thermostaat. Brandstofpomp en verstuivers gereviseerd, nieuwe v-snaren en distributieriem, nieuwe motorsteunen (een was stuk) en nieuwe filters. Ik kan dus weer even vooruit.
Na twee weken in een Opel heb ik nu weer het gevoel in een echte auto te rijden. Heerlijk voelt dat weer. Met een rib minder in mijn lijf, maar toch erg gelukkig met mijn z.g.a.n. Folfo Cool
Over twee weken in de tectyl om het even af te maken.

Sorry Saint, ga toch even reclame maken: ik ben dik tevreden over Eggens Motorenrevisie uit Assen. Prima werk geleverd en prima service voor een eerlijke prijs. Iemand met hart voor de zaak (en ook voor de 240). Foto's van de revisie volgen binnenkort.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#4
Citaat:Ha die erik,

Dat zijn mooie foto's , leuk om te zien en nuttig om te bewaren.
Het viel mij op dat de flens van het waterpomptandwiel bija losgebroken was van het tandwiel.
Als deze tussen je distributieriem was terechtgekomen (kans 95%) had je waarschijnlijk je nokas gebroken en was het revisiebedrag nog hoger uitgevallen......

De foto 119-1961_IMG is niet van jouw revisie denk ik want het is een brandstofinspuitpomp van een turbodiesel en het motorblok waar hij op zit is ook geen D24 blok.

Doe maar luxe trouwens ik zie dat je ook airco aan boord hebt, werkt hij ook nog goed?

ik wens je nogmaals veel zorgeloze KM's of beter TONNEN!!!

Die 119-1961 kon ik ook al niet goed plaatsen, lag dus niet aan mij ;D
Dat van die flens was me niet opgevallen, dat is zeker die close-upfoto? Ik krijg er binnenkort nog uitleg bij, zal dat even checken.

Jazeker, airco! En een werkende ook nog 8) 8). Heb er vorige zomer veelvuldig gebruik van gemaakt. Moet alleen nog ff uitzoeken hoe het zit met het bijvullen. Maar dat is van latere zorg. Wil eerst mijn cruisecontrol aan de gang zien te krijgen en de afstandbediening voor de cv. Het kan altijd luxer natuurlijk. Mensen staan wel eens vreemd met de oren te wapperen als ik vertel wat er allemaal in mijn ouwe tank zit ;D
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
#5
die cruise computer heb je gehad he? Maar nog niet ingebouwd zeker. Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#6
Citaat:die cruise computer heb je gehad he? Maar nog niet ingebouwd zeker. Knipoog

Jazeker, daar ben ik nog steeds zeer content mee. Ik had hem direct ingebouwd en er gebeurt wel wat, maar cruisen nog niet. Bij nader onderzoek bleek de radio op de draden van de cruisecontrol aangesloten zijn waardoor de computer gestoord word (en ik ook Wink). Dat wordt binnenkort wel eens opgelost.

Ben alleen bang dat ik in slaap ga vallen als de cruisecontrol werkt. Het rijdt nu al superrelaxed en dan helemaal natuurlijk.
Laat mij maar lekker cruisen met mijn D24 zonder turbo, dat snelle gedoe hoeft voor mij echt niet 8) ;D
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lek koelsysteem: Raar boutje mist ! [foto] Anthony 1 3.362 17 February 2011, 19:42
Laatste bericht: Anthony

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)