Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aangenaam!
#61
O, o, o, o, maak ik me nu weer schuldig aan wat ik bij sommige andere topics ook zo irritant vind: een hele beschrijving van het probleem, maar geen feedback over de uiteindelijke oorzaak?
Ja, daar maak ik me dus ook schuldig aan. Maar laast ik dat nu maar proberen recht te zetten...

De klacht met het warm lopen van de motor (naald tot bij het rood na een flink stuk snelweg) bleek veroorzaakt door een defecte thermostaat.
De thermostaat ging niet meer open, maar ook niet geheel dicht. Hierdoor kwam er wel heet KVS bij de radiateur en leek het dus wel e werken en liep ie alleen bij langdurig veel vermogen vragen warm.
En daardoor werd ik kennelijk op het verkeerde been gezet, want de radiateur was dus wel warm na zo'n rit, maar kon de snelweg-piek niet snel genoeg kwijt.
Zoals boven al gesteld: het koelvermogen is dus zeer ruim bemeten! Maar de flow moet je dan niet te veel knijpen uiteraard.
Iedereen hierboven nog bedankt voor het meedenken!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 113.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, CVT, 53.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 179.000 km
Antwoord
#62
Zo, alweer 364 dagen stil in dit topic. Tijd voor een updatetje.
Niet speciaal over de 245 (die doet het gewoon, al is ie laatst wel op de brug geweest: in Barneveld tijdens de register roetspreventie avond).
Dus dan maar een plaatje van het wagenpark. Wel blij mee!

[Afbeelding: 20170514-3op1rij.jpg]
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 113.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, CVT, 53.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 179.000 km
Antwoord
#63
Ik vind dat je een mooi gewassen wagenpark hebt daar. En mooi verspreid in de tijd. Oh het zijn allemaal automaten ook nog, te gek.
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#64
Mij 164 heeft hetzelfde tellerkhuis met dan ook nog een toerenteller in het midden.
Soms loopt de temperatuur op en het aantal toeren omlaag.
Dit, zo kwam ik achter, heeft te maken met een slechte aarding van de printplaat van je tellerhuis.
Kan dus ook een reden zijn van omhoog lopen van de temperatuur.
Ook ben ik een keer op de snelweg tot stilstand gekomen en heb 'shame shame' Wink er de wegenwacht bij moeten halen ;( Wink
De contactpuntjes in de rotor stonden te dicht bijelkaar waardoor de motor de benzine niet genoeg gebruikte om de motor te laten draaien, maar de de motor heet werd en ging koken. Heeft de anwb de puntjes ff goed gezet en liep ie weer prima. De week erop meteen een electrisch ontstekingsblokje in de rotor geplaatst en hoef ik er verder nooit meer naar te kijken. Electrisch blokje geeft ook een veel sterkere, en eenmaal goed geplaatst, een precieze constante vonk.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  aangenaam, Tijdrovers is de naam tijdrovers 18 3.445 11 September 2012, 12:15
Laatste bericht: Rubicon
  Aangenaam: wij en onze 144! Guppi 42 4.801 15 August 2010, 23:45
Laatste bericht: Venya
  aangenaam M@urice 18 2.809 4 May 2008, 13:27
Laatste bericht: Dirk242
  aangenaam schande 8 1.628 24 February 2008, 04:19
Laatste bericht: TheSaint77
  Wederom aangenaam hallo Hejsan! 2 1.043 26 January 2007, 23:49
Laatste bericht: Harry

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)