Peiling: Mag je waarschuwen voor een malafide handelaar??
Deze peiling is gesloten.
Ja! Een gewaarschuwde koper telt voor twee!
0%
0 0%
Ja! Zolang de persoon niet zwartgemaakt wordt...
0%
0 0%
Nee! Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal.
0%
0 0%
kan me niet schelen...
0%
0 0%
Totaal aantal stemmen: 0 0%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mag je op het forum waarschuwen voor een malafide verkoper??
#21
Hans Nicolai schreef:Misschien een idee-tje voor een Happy-list......Als je een goede ervaring hebt gehad met een garage/dealer/importeur/handelaar komt hij/zij op de lijst (met leverancier/forumlid erbij) dan kun je altijd via de email of een PB contact opnemen met het desbetreffende lid. Bijkomend voordeel is dat niet genoemden door ervaringsdeskundigen niet genomineerd zijn (en dus geen of slechte ervaring opgeleverd hebben). Je doet hierdoor niemand te kort en maakt je niet schuldig aan negativisme en kwaadsprekerij.
Goed plan :!:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord
#22
Hans Nicolai schreef:Misschien een idee-tje voor een Happy-list......Als je een goede ervaring hebt gehad met een garage/dealer/importeur/handelaar komt hij/zij op de lijst (met leverancier/forumlid erbij) dan kun je altijd via de email of een PB contact opnemen met het desbetreffende lid. Bijkomend voordeel is dat niet genoemden door ervaringsdeskundigen niet genomineerd zijn (en dus geen of slechte ervaring opgeleverd hebben). Je doet hierdoor niemand te kort en maakt je niet schuldig aan negativisme en kwaadsprekerij.

Ik heb er moeite mee dat in dit topic alle kennisgeving over slechte ervaringen beschouwd worden als kwaadsprekerij of negativisme. Mogelijk dat ÃÂÃÂn negatieve ervaring een bepaald bedrijf of persoon onnodig in een kwaad daglicht stelt en dat hiermee -terecht- heel voorzichtig omgesprongen moet worden, maar het spuien van *alleen* goede ervaringen, of het angstvallig wegmoffelen van negatieve ervaringen als zijnde kwaadsprekerij lijkt mij op een soort censuur dat hier evenmin op zijn plaats kan zijn en net zo goed 'de waarheid' geweld aandoet! Toch staat dit forum bol van positieve berichten over bepaalde firma's, handelaars etc, maar van zodra er ÃÂÃÂn negatieve reactie opduikt, wordt er gelijk bovenop gesprongen. Om enigszins een objectieve mening over een service te geven, moet ruimte zijn voor alle ervaringen. EÃÂn goede ervaring kan net zo goed een vertekenend beeld geven als ÃÂÃÂn slechte ervaring!

Een happy-list, hoe nobel ook het initiatief dat daarachter schuilt, resulteert mijns inziens alleen in een lijst met de happy few; een reclamecampagne voor de 'goede bedrijven'. Met andere woorden; positieve discriminatie, en dat zou even verwerpelijk moeten zijn. Ze is alleen waarheidsgetrouw als het een volledige lijst kan zijn, met alle ervaringen, zowel de mindere als de betere. Slechte ervaringen zijn niet minderwaardig aan goede ervaringen en ik vind dat ook deze gehoord moeten kunnen worden. Ze zijn er nu eenmaal. Het blijft natuurlijk belangrijk dat ten alle tijde duidelijk blijft dat het gaat om subjectieve indrukken en ervaringen van telkens verschillende mensen, en niet om een universeel geldende 'waarheid'. Iemand die meer wil weten over een bepaalde service moet in staat zijn alle vermelde personen/ervaringen te contacteren. Als een bepaalde service ÃÂcht zo goed is, zal dat vanzelf wel blijken uit een overwicht van goede ervaringen die eventuele slechte ervaringen overschaduwen of zelfs ontkrachten. Een kwestie van gezond verstand, dus.

No hard feelings hoor :wink:
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#23
Rubicon schreef:
Hans Nicolai schreef:Misschien een idee-tje voor een Happy-list......Als je een goede ervaring hebt gehad met een garage/dealer/importeur/handelaar komt hij/zij op de lijst (met leverancier/forumlid erbij) dan kun je altijd via de email of een PB contact opnemen met het desbetreffende lid. Bijkomend voordeel is dat niet genoemden door ervaringsdeskundigen niet genomineerd zijn (en dus geen of slechte ervaring opgeleverd hebben). Je doet hierdoor niemand te kort en maakt je niet schuldig aan negativisme en kwaadsprekerij.

Ik heb er moeite mee dat in dit topic alle kennisgeving over slechte ervaringen beschouwd worden als kwaadsprekerij of negativisme. Mogelijk dat ÃÂÃÂn negatieve ervaring een bepaald bedrijf of persoon onnodig in een kwaad daglicht stelt en dat hiermee -terecht- heel voorzichtig omgesprongen moet worden, maar het spuien van *alleen* goede ervaringen, of het angstvallig wegmoffelen van negatieve ervaringen als zijnde kwaadsprekerij lijkt mij op een soort censuur dat hier evenmin op zijn plaats kan zijn en net zo goed 'de waarheid' geweld aandoet! Toch staat dit forum bol van positieve berichten over bepaalde firma's, handelaars etc, maar van zodra er ÃÂÃÂn negatieve reactie opduikt, wordt er gelijk bovenop gesprongen. Om enigszins een objectieve mening over een service te geven, moet ruimte zijn voor alle ervaringen. EÃÂn goede ervaring kan net zo goed een vertekenend beeld geven als ÃÂÃÂn slechte ervaring!

Een happy-list, hoe nobel ook het initiatief dat daarachter schuilt, resulteert mijns inziens alleen in een lijst met de happy few; een reclamecampagne voor de 'goede bedrijven'. Met andere woorden; positieve discriminatie, en dat zou even verwerpelijk moeten zijn. Ze is alleen waarheidsgetrouw als het een volledige lijst kan zijn, met alle ervaringen, zowel de mindere als de betere. Slechte ervaringen zijn niet minderwaardig aan goede ervaringen en ik vind dat ook deze gehoord moeten kunnen worden. Ze zijn er nu eenmaal. Het blijft natuurlijk belangrijk dat ten alle tijde duidelijk blijft dat het gaat om subjectieve indrukken en ervaringen van telkens verschillende mensen, en niet om een universeel geldende 'waarheid'. Iemand die meer wil weten over een bepaalde service moet in staat zijn alle vermelde personen/ervaringen te contacteren. Als een bepaalde service ÃÂcht zo goed is, zal dat vanzelf wel blijken uit een overwicht van goede ervaringen die eventuele slechte ervaringen overschaduwen of zelfs ontkrachten. Een kwestie van gezond verstand, dus.

No hard feelings hoor :wink:

helemaal mee eens. Natuurlijk is het niet OK om alleen goede ervaringen te vermelden. En het moet ook kunnen op zich om slechtere ervaringen te delen. Echter wel op fatsoenlijke gepaste manier. En niet door mensen als 'oplichter' te betitelen o.i.d. Hou het netjes, zakelijk en probeer zaken te nuanceren i.p.v. met een negatieve emotie te brengen. Ik heb dan ook onze forum-voorwaarden aangepast.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#24
Blijkbaar was in het verleden niet mogelijk dat mensen op een normale manier waarschuwden. Veelal werden woorden gebruikt die niet op dit forum pasten. Dit had als resultaat dat dan ook deze 'waarschuwingen' binnen de kortste keren van het forum verwijdert werden. Vandaar mijn voorstel voor de happy-list. Ik ben benieuwd of dit in de toekomst wel mogelijk is......
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
#25
Gewoon feitelijk weergeven wat er is gebeurd moet kunnen. Op de man spelen is niet goed, maar wanneer er gesproken wordt over een bepaald type auto, dan weten de echte volvo-watchers wel om welk bedrijf het gaat.

Ik word graag op de hoogte gehouden van de ervaringen van andere volvo-liefhebbers. Wat ik met die kennis doe is dan aan mezelf. Het heeft me al wel eens behoed voor oplichterij. En daar wil iedereen toch voor worden gewaarschuwd?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#26
Nou ik dan ook maar even mijn mening Big Grin

1: zijn altijd twee kanten aan een verhaal.
2: Maar wanneer er duidelijk iets te wijten valt aan verkoper dit altijd melden.

Groot voordeel hiervan is dat verkopers, wanneer zij weten dat evaringen gedeld worden beter hun best zullen doen om zo een stukje brood te kunnen blijven verdienen. Je kunenn zeggen dat er een preventieve werking vanuit gaat om bepaalde zaken ter discussie te stellen.

Gerenomeerde bedrijven cq adresjes pik je er dus snel uit op zo'n manier. Zelf vind ik dit dan ook wel een doel van dit/ alle forums war "kennis delen" centraal staat.

Het is natuurlijk vanzelfsprekend, zoals eerder vermeld, dat hier zeer genuanceerd mee omgesprongen dient te worden en dat er dus niet gebralt en maar wat geroepen wordt.

En als ik alles zo een beetje doorlees komen de meeste meningen dan ook wel met elkaar overeen,....

Nou ja igg dit is/ was mening Big Grin
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Volvo voor dagelijks gebruik Djeepiej 5 5.447 2 March 2014, 11:24
Laatste bericht: Lukie5704
  verlanglijstje voor je 200! Claus 72 29.618 26 October 2010, 20:48
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  spreektaal op dit forum als we gasten hebben uit buitenland 240diesel 21 8.486 18 June 2007, 21:30
Laatste bericht: BartJu
  Toegankelijkheid forum 240diesel 8 4.075 26 March 2007, 22:04
Laatste bericht: Claus
  Waarom niet één forum voor alle types Volvo 140/160/240/260? MP 45 20.218 10 November 2006, 22:21
Laatste bericht: MP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)