Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dis dus demijne
#11
Dank je voor de uitleg. Ik ben nog maar enkele weken de trotse eigenaar van een 240, vandaar mijn vragen soms ...

Dus als ik het goed begrijp zou het effect van verzwaarde veren nog groter zijn dan de reguliere- met de hulpveren samen. En hoeveel kosten die verzwaarde veren dan ongeveer?
En nog een vraagje: waar vind ik het ventiel om de schokbrekers wat bij te pompen? En als dit niet meer werkt is dat te repareren (rubbertjes vervangen of zo) of moet je de hele santakraam vervangen?
Antwoord
#12
No-Fi schreef:De kenners zien dat niet aan de foto, maar zien dat aan het woordje "hulpveren". Hulpveren zijn extra veren die worden geplaatst samen met de reguliere veren. voor 130 euro heb je een setje en ze zijn vrij gemakkelijk te plaatsen. resultaat is een 'lift' van +/- 5 cm.
Prettig voor als je regelmatig zware dingen vervoert, maar ook beter voor de wegligging. Bij mij is in elk geval niets aan de schokbrekers gedaan...

HMMM....
80 euro voor een setje dikke veren is meer dan genoeg (suplex race), en dan ligt ie recht en rijdt ie strak.

Het verschil van dikke veren met hulpveren is dat je 1 karakteristiek hebt in de vering.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)