Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Evt. aanschaf 240 sedan
#1
Hallo,

Ik overweeg de aanschaf van een Volvo 240 GL 2.3 sedan uit 1984. Naar mijn mening het mooiste model ooit, met de mooie uitstekende neus.
Het betreft een blauw metalic met 330.000 km en corona velgen. Ziet er optisch goed (van foto's), alleen wat roest aan de rand van de motorkap.
Hij is vandaag op Marktplaats gezet, en ik heb al contact gehad met de verkoper. Hij vertelde mij dat er een sticker op zat van de Volvo 240-260 club. Ik heb de auto op de site van dat register gezien, lid.nr 512 met het kenteken KX-64-YD. Nu mijn vraag aan jullie of jullie de vorige iegenaar kennen, zodat ik bij diegene wat extra informatie kan inwinnen over deze auto.
Zoals ik al zei, de auto ziet er goed, maar ik ben benieuwd naar de onderhoudshistorie. Verder zijn tips altijd welkom!
Ik kan morgen waarschijnlijk op het forum van het register, en zal daar deze vraag ook stellen..
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..!!!


Mvg, Cees
Antwoord
#2
Volvo-Cees schreef:Ik kan morgen waarschijnlijk op het forum van het register, en zal daar deze vraag ook stellen..

Ben je al lid dan? Want anders kan je het vergeten... De kans dat je daadwerkelijk antwoord krijgt is hoe dan ook klein, daar.
Antwoord
#3
ik weet er ook ÃÂÃÂn te koop in Voorhout, een erg mooie!
zie hier: http://auto.marktplaats.nl/volvo/6038634...40-gl.html
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
Die in Voorhout ziet er goed uit, alleen houd ik niet van dat beige als interieur, en vind ik blauw metalic toch mooier.
Die blauwe staat alleen helemaal in Groningen, dus daar rij je niet zomaar even heen om te kijken, Voorhout is beter te doen (5 km)..

Ik heb jammer genoeg nog niks gehoord van het forum bij het register, de beheerder van het forum moet mijn account nog activeren, en dat is nog niet gebeurd.
Hopelijk is er hier iemand die de auto/vorige eigenaar kent, zodat ik het ÃÂÃÂn en ander kan checken

Gr. Cees
Antwoord
#5
Volvo-Cees,
Ben je lid van het 240-260 register. Zo ja dan is er niets aan de hand.
Zo nee: dan wordt je account daar niet geregistreerd. Door niemand niet daar. En zoals Geestschrijver al aangeeft. Antwoorden zul je daar niet veel krijgen. Alle actieve Volvo 200 fans zitten hier! (Hoe spijtig ook)

Maar om even antwoord op je vraag te geven. Ik ken de auto niet. Maar als ik jou was zou ik em gewoon in het echt gaan bekijken.
Je moet wat over hebben voor een goede auto.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
#6
Die in Voorkout is van een ouder echtpaar in Leiden geweest, die hem altijd vertroeteld hebben. Hun zoon verkoopt hem nu. Hij is volgens mij roestvrij (de carosserie iig) hoe de bodem is weer ik niet.
Hij heeft wel altijd buiten gestaan zolang ik hem ken (ongeveer 8 jaar).
Weinig kms!
Het interieur is natuurlijk eenvoudig te verwisselen met een mooiere set als je die gevonden hebt. Klopt, beige is niet echt mooi...vraagprijs 3000 euro maar ik denk dat dat wat aan de hoge kant is.

Je zou het secretatriaat van het Volvo 240/260 register kunnen bellen. Misschien hebben zij informatie over de vorige eigenaar, hoewel ze die natuurlijk eigenlijk niet mogen geven...
Je kan ook de rdw vragen of ze een bericht naar de vorige eigenaar willen sturen met een verzoek contact op te nemen...
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#7
ik kan die Groninger niet vinden...waar staat ie?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#8
Ik heb net een reactie van de beheerder geahd, en ik moet dus inderdaad lid zijn van het register, en dat ben ik niet.
Maar als dat forum toch niet zo actief is heeft het ook weinig zin om daar mijn vraag te stellen.
Ik zal via de beheerder wel proberen om in contact te komen met de vorige eigenaar.

De 240 waar ik het over heb staat op marktplaats, en is te vinden op http://www.potgieter.nl

En om nou een grijze met beige interieur helemaal om te bouwen naar mijn smaak is ook een hele klus...
Ik heb geen haast, en blijf net zolang kijken totdat ik er ÃÂÃÂn vind helemaal naar mijn smaak. En die in Stadskanaal komt erg in de buurt van mijn smaak.

Gr. Cees
Antwoord
#9
Ja, dit is een hele mooie ! En inderdaad het mooiste model ooit ! Big Grin Big Grin
Heb zelf een GLE van '83 in dezelfde kleur gehad. Oogt erg deftig.
Ik heb nu een zilvergrijze, met zwart leer. Ook mooi, maar dat blauw is net even fraaier.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#10
Volvo-Cees schreef:Ik heb net een reactie van de beheerder geahd, en ik moet dus inderdaad lid zijn van het register, en dat ben ik niet.
Maar als dat forum toch niet zo actief is heeft het ook weinig zin om daar mijn vraag te stellen.
Ik zal via de beheerder wel proberen om in contact te komen met de vorige eigenaar.

De 240 waar ik het over heb staat op marktplaats, en is te vinden op http://www.potgieter.nl

En om nou een grijze met beige interieur helemaal om te bouwen naar mijn smaak is ook een hele klus...
Ik heb geen haast, en blijf net zolang kijken totdat ik er ÃÂÃÂn vind helemaal naar mijn smaak. En die in Stadskanaal komt erg in de buurt van mijn smaak.

Gr. Cees

mooie bak en toch een redelijke prijs?
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  aanschaf 245 TRS 5 3.808 26 April 2021, 07:05
Laatste bericht: Dopski
  244 zoek en aanschaf tips 244w 51 29.104 19 May 2020, 23:57
Laatste bericht: Volvo240
  achterlichtpakking 244 sedan tot78 pieter2 2 3.248 17 July 2018, 17:04
Laatste bericht: pieter2
  Volvo 240 sedan in 1:18 verkrijgbaar Wijnand 1 3.567 3 June 2016, 11:53
Laatste bericht: Wijnand
  Vraag over aanschaf occasion 240 sandermulder 1 2.622 4 November 2015, 08:32
Laatste bericht: henqui
  volvo 740 sedan 1987 'belastingvrij' volvo245GLTturbo 2 3.143 10 December 2013, 14:40
Laatste bericht: oudevolvo
  aankoopadvies volvo 240 sedan, USA uitvoering hekkie 4 4.240 9 January 2013, 15:51
Laatste bericht: hek
  ik overweeg aanschaf amazon maar zit met nog een paar vragen Jeroen V 31 15.646 15 May 2011, 19:23
Laatste bericht: Jeroen V
  aanschaf 740 poling 23 9.369 8 February 2011, 23:29
Laatste bericht: Sebastiaan!
  Gadget: Telefoon in vorm Volvo 740 / 760 Sedan Vincent244 3 2.656 25 December 2010, 00:40
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)