Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbo Spruitstukken deel II / Turbo Manifolds Part II
#1
Naar welke spruitstukken (uit- en inlaat) kan ik nu op zoek gaan? Stel dat mn turbo naar zn gootje is dan wil ik meteen ook die spruitstukken meenemen in de verbouwing...

Ik denk dat ik gewoon een .63 turbo wil houden ivm met het te behouden oerkarakter van de 240 turbo. Maar natuurlijk wel watergekoeld!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#2
uitlaatspruitstuk van een b2** van na '92.

inlaatspruitstuk van een elektrische injectie motor.

dan ben je lekker op weg Big Grin
Antwoord
#3
wel even de flens naar de turbo uitfrezen, die is veel kleiner dan de ingang van een T03. Dat voorkomt ook het bekende scheuren van de nieuwere spruitstukken.
Ik heb begrepen dat in 1990 de nieuwe spruitstukken gekomen zijn.

Kijk eens hier: http://www.pbase.com/stealthfti/miscellany

je kunt een 90+ herkennen aan de verbinding tussen de flenzen en dat turbo met draadeinden bevestigd is ipv met doorgaande bouten (zoals de oudere dat hebben)

Zeker de moeite waard, maar houd er rekening mee dat de turbo iets anders geplaatst wordt, het scheelt enkele centimeters.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Jw240 schreef:Zeker de moeite waard, maar houd er rekening mee dat de turbo iets anders geplaatst wordt, het scheelt enkele centimeters.

de uitlaat
de olie druk leiding
en de olie retour leiding

moet je aanpassen met het nieuwere spruitstuk
Antwoord
#5
niet helemaal ontopic

maar dit zijn mooie flenzen als je een andere T3 wilt plaatsen.

Klik hier
Antwoord
#6
Jelmar schreef:niet helemaal ontopic

maar dit zijn mooie flenzen als je een andere T3 wilt plaatsen.

Klik hier

Dat is zeg maar wat ik hier zie of niet?

[Afbeelding: 25642929.P1340650.jpg]

Is het dan verstandig om t spruitstuk meteen te polijsten an binnen? En zoja, kun je dat met een Dremel of zeg ik nu iets doms? Of is dit hele ombouwklusje meer geschikt voor de vakman en kan ik t zaakje beter wegbrengen?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
Oja, heeft iemand partnummers voor me toevallig? 8) Of betergezegd, waar kan ik ze vinden ? TIPS?

en

kaasie schreef:
Jw240 schreef:Zeker de moeite waard, maar houd er rekening mee dat de turbo iets anders geplaatst wordt, het scheelt enkele centimeters.

de uitlaat
de olie druk leiding
en de olie retour leiding

moet je aanpassen met het nieuwere spruitstuk

OK, maar ik wil zowieso waterkoeling, dus ik zal dat ook moeten fikzen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
TheSaint77 schreef:
Jelmar schreef:niet helemaal ontopic

maar dit zijn mooie flenzen als je een andere T3 wilt plaatsen.

Klik hier

Dat is zeg maar wat ik hier zie of niet?

[Afbeelding: 25642929.P1340650.jpg]

Is het dan verstandig om t spruitstuk meteen te polijsten an binnen? En zoja, kun je dat met een Dremel of zeg ik nu iets doms? Of is dit hele ombouwklusje meer geschikt voor de vakman en kan ik t zaakje beter wegbrengen?

nee, wat je bij hem op het plaatje ziet is een pakking, hij heeft het T3 gat afgetekend op zn spruitstuk en de flens op zn spruitstuk gewoon helemaal aangepast.
Mensen die dat niet zien zitten, of dat niet kunnen zullen als ze een 'gewone' Garrett T3 of andere turbo met T3 flens willen plaatsen, zo'n adapterplaat moeten kopen die op mijn link staat.

Met een dremel zul je echt een heel eind komen ! probeer anders eerst te dremelen op een ander spruitstuk zodat je je goede spruitstuk niet kapot maakt.
Antwoord
#9
heeft een dremel wel de power ervoor? ik heb zon ding en dat gaat echt langzaam, liever sterk persluchtgereedschap gebruiken (Atlas Copco, dat gaat goed samen met Volvo :wink: ).
op de site van stealthfti staat veel info, echt handig.
anders ff de draadeinden eruit en gewoon de flens naar de turbo vlak laten frezen...? gelijk ff de cylinderkopkant doen, heb je ook minder kans op draadeindes die uit de kop getrokken worden en scheuren
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
dit houd een dremel niet vol.
en jij ook niet.
laat dit uitvrezen bij een bank werkerij.
en ga dan voor de braampjes met de dremel in de weer
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.259 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.370 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 2.812 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 3.903 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 5.538 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.418 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.200 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 15.333 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.385 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 73.667 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)